Gå til innhold

Laptop+desktop el bare laptop


kri84

Anbefalte innlegg

Etter mange timers leting etter pc har jeg nå kommet fram til noen få alternativ. Har bare et spørsmål igjen.

 

Ultraportabel+desktop

 

Eller

 

Laptop som kan "erstatte" en desktop, men framdels være rimelig "portabel."

 

Er det noen som har erfaring med dette?

 

Skal kjøpe ASUS S5200N 1.5GHz hvis det blir ultraportabel. :love:

Er ikke helt sikker på hva det blir hvis jeg skal ha en desktop erstatter... :hmm:

Endret av kri84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du skal bruke den til skole arbeid så tror jeg ikke at du burde satse på en ultraportabel pc. Jeg tror at 12" kan bli litt lite hvis du skal sitte en hel skole dag å skrive på den.

Var det ikke 20000,- du skulle bruke totalt? Siden den Asus maskinen koster 15k så sitter du ikke igjen med så mye til en desktop. Jeg har bestilt Dell Inspiron 8600c. Du kan få teste den når den kommer. Tror egentlig en slik maskin vil passe ditt bruk bedre. Den er ikke en desktop-killer, men yter fremdeles ganske bra og det er en Centrino så den har godt batterikapasitet.

Lenke til kommentar
Hva vil du vi skal svare??

Jeg aner jo ikke hva du skal bruke den til.

Jeg skulle i hovedsak ha meg en en laptop til skolebruk og i tillegg bygge meg en KRAFTIG desktop nærmere jul. Men nå er jeg litt usikker på om jeg bare skal kjøpe en laptop fordi dette blir MYE billigere. Denne laptopen må være kraftig nåkk til å brukes til bildebehandlig o.l. itillegg til å være helt stille og ganske lett for å brukes til skolebruk. (Centrino pc) Derfor lurer jeg i hovedsak på hvilke erfaringer folk har med å bare ha en laptop??

 

Selv har jeg den formeningen at en laptop ikke kan erstatte en desktop.. Derfor jeg lurer på andre sine erfaringer enkelt å greit... :hmm:

Lenke til kommentar
I og med at du skal bruke den til skole arbeid så tror jeg ikke at du burde satse på en ultraportabel pc. Jeg tror at 12" kan bli litt lite hvis du skal sitte en hel skole dag å skrive på den.

Var det ikke 20000,- du skulle bruke totalt? Siden den Asus maskinen koster 15k så sitter du ikke igjen med så mye til en desktop. Jeg har bestilt Dell Inspiron 8600c. Du kan få teste den når den kommer. Tror egentlig en slik maskin vil passe ditt bruk bedre. Den er ikke en desktop-killer, men yter fremdeles ganske bra og det er en Centrino så den har godt batterikapasitet.

Har tenkt på det med bare 12" men trur egentlig det skal gå bra. Etter alt jeg har lest om Inspirion så vil jeg ikke ha det. Enkelt å greit :p

Penger er ikke det største problemet siden jeg skal selge scooteren... :D

Lenke til kommentar

Jaha..? Hva negativt har du lest om Inspiron?

 

Har lest at Asus har dårligere tastatur enn Dell og jeg er avhengig av kvalitets tastatur :blush:

 

Men det virker som du har bestemt deg for den Asus'en så jeg skal ikke tvinge på deg en Dell :!:

 

Forhåpentligvis så kommer maskinen min i neste uke så da kan du komme å teste den, og angre på at du skal ha Asus.. :devil:

Lenke til kommentar
Jaha..? Hva negativt har du lest om Inspiron?

 

Har lest at Asus har dårligere tastatur enn Dell og jeg er avhengig av kvalitets tastatur :blush:

 

Men det virker som du har bestemt deg for den Asus'en så jeg skal ikke tvinge på deg en Dell :!:

 

Forhåpentligvis så kommer maskinen min i neste uke så da kan du komme å teste den, og angre på at du skal ha Asus.. :devil:

Ingenting galt med dell, bare inspirion modellene. Er bare å lese litt rundt her på forumet så skjønner du va jeg mener(kvalitet mm) Men for alt jeg vet så kan det godt være en god pc uansett...

 

Har nå heldigvis ikke bestilt nåt som helst enda, så jeg kan enda ombestemme meg før jeg får lønn rundt den 1sept. :p

 

Hoff hater at jeg ikke klarer å bestemme meg helt... :wallbash:

 

Skal se om jeg får testet en maskin med 12" skjerm før jeg bestiller, så får jeg se hvordan den fungerer for meg og mitt bruk.

Men uansett så trur jeg ikke det blir Dell Inspirion. Finnes mange andre merker som er bedre både på pris og kvalitet. Får se... :roll:

Lenke til kommentar
Hei. Til ditt ville jeg anbefalt eg Apple Powerbook g4, enten 12 tommeren eller 15 tommeren. Disse er kraftige nok til både bilderedigering OG tung videoredigering. Vil bare si at jeg sitter på en tolv tommers nå, det er rett og slett herlig! :D

Bruker ikke denne mac???

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp gått over til kun og ha laptop siden jeg har flyttet på hybel o syns en stor maskin blir for...ja, stor :) Jeg har en med r9700, så jeg får spilt Far Cry, Doom 3 og alt annet. Hvis du skal spille mye, er det greit å kjøpe en ekstra skjerm. Og mus, selvfølgelig. har ikke bynt å jobbe med skolearbeid på den ennå, så vet ikke hvordan det blir. Sikkert bra, regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Jaha..? Hva negativt har du lest om Inspiron?

 

Har lest at Asus har dårligere tastatur enn Dell og jeg er avhengig av kvalitets tastatur :blush:

 

Men det virker som du har bestemt deg for den Asus'en så jeg skal ikke tvinge på deg en Dell :!:

 

Forhåpentligvis så kommer maskinen min i neste uke så da kan du komme å teste den, og angre på at du skal ha Asus.. :devil:

Har selv hatt den, og den er ikke super akkurat :p

Bråkete tastatur på venstre side, fryktelig varm osv, så igrunn kan du angre :p

 

Fra spøk til alvor: Asus passer deg nok meget bra, og den vil jo og vekke oppsikt, med sitt nydelige design.

Ellers så kan du jo ta en titt på Fujitsu Siemens, @ Barbara.no, i produktguiden der... Masse flotte maskiner, velg deg ut en og kom med noen alternativer som vi eventuelt kan gå gjennom for deg ;)

Lenke til kommentar
Jaha..? Hva negativt har du lest om Inspiron?

 

Har lest at Asus har dårligere tastatur enn Dell og jeg er avhengig av kvalitets tastatur  :blush:

 

Men det virker som du har bestemt deg for den Asus'en så jeg skal ikke tvinge på deg en Dell  :!:

 

Forhåpentligvis så kommer maskinen min i neste uke så da kan du komme å teste den, og angre på at du skal ha Asus..  :devil:

Har selv hatt den, og den er ikke super akkurat :p

Bråkete tastatur på venstre side, fryktelig varm osv, så igrunn kan du angre :p

 

Fra spøk til alvor: Asus passer deg nok meget bra, og den vil jo og vekke oppsikt, med sitt nydelige design.

Ellers så kan du jo ta en titt på Fujitsu Siemens, @ Barbara.no, i produktguiden der... Masse flotte maskiner, velg deg ut en og kom med noen alternativer som vi eventuelt kan gå gjennom for deg ;)

Ja Asus-en er nydelig :love:

 

Trur nok det blir den, men skal lete etter noen alternativer først. Har bynt å få en ganske grei liste over aktuelle maskiner nå... Kommer tilbake med mer info

Lenke til kommentar

Det jeg ville satset på (Det er i hvert fall sånn jeg har gjort det) er å kjøpe en lett laptop som veier rundt 2 kg med god skjerm (SXGA) og heller ha en litt kraftig desktop.

 

Edit: en laptop skal være basert på Centrino/Pentium-M. Alt annet blir litt feil.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Da er saken klar. Skal jeg ha ultraportabel blir det ASUS og skal jeg ha noe annet så blir det G556(denne passer mitt bruk og min lommebok best, hvis jeg ikke skal ha ultraportabel.)

 

Etter som jeg har oppfattet er de fleste enig i at G556 er bedre enn 1557?? Stemmer dette??

Lenke til kommentar

er neppe noen av oss som har testet begge modellene noe særlig, så uttalelsesgrunnlaget ligger vel på hvilken modell somhar solgt mest. Men ECS gir deg mer for pengene spesifikasjonsmessig. Men 1557 har vel kortleser? Så er litt hipp som happ egentlig. Jeg likte 556-designet bedre derfor gikk jeg for den. Er hvertfall veldig fornøyd etter å ha hatt den en uke :) Merk at batteritiden kjapt tappes av det trådløse nettverkskortet! Det har jeg merket hvertfall. Det kan jo heldigvis skrues av :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...