Gå til innhold

Irriterende Plextor! Luken vil ikke opp!


Anbefalte innlegg

Har en Plextor 48/24/48 brenner. Den er et år gammel ca. så har et år til med garanti på den. Problemet er:

 

Som regel så vil ikke luken åpne seg første gangen jeg trykker på knappen. Den bare lager lyd og liksom skal til å åpne seg før den "ombestemmer" seg og kjører luka i revers... Skuffa opner seg ikke i det heletatt.. Så begynner den å lese etter CD, og da tar det ei lita stund før jeg kan trykke for å åpne den igjen... :hmm:

 

Det som er rart er at den funker helt fin etter den første gangen... Da kommer den med en gang jeg trykker! Men når jeg har restarta maskina så er det det samme som skjer igjen :hrm:

Har prøvd å sjekke IDE kabler , men det er ikke det som er problemet. Har også sett om det er noen instillinger på plextools. Men fant ikke noe.. Har heller ikke InCD, så det er ikke det som gjør til det... Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Har samme problem med en Phillips CD-RW...

Men den open seg ikke i det hele tatt uten restart. Det skjer etter at jeg brenner, den er ferdig, og jeg setter CD`n rett inn igjenn for å teste om alt virker på den

Lenke til kommentar

Riktig jeg har det... Men jeg trodde det var nettop det som var fiksa i den versjonen. Men har prøvd med den siste også, samma greiene der. Menen ting: Alt som er fiksa i en eldre versjon, er også fiksa i den nyeste? lurer, hehe:P

 

Men jeg har ikke prøvd med en annen IDE kabel etter at jeg har oppdatert med den siste firmware versjonen. Kanskje det funker? Får teste.....

Lenke til kommentar

Takktakk :D Men Brenneren min funker jo fint ellers, er bare at det er * irriterendes kvar gang det skjer..! Har ikke merka noe til Blinking altså... :hmm:

 

Får ta å ringe supporten å høre hva de har å si. ;) Vist ikke så får jeg fyre opp med en plextor premium, koster jo ikke så mye nå som DVD-brennere er inn! :p

Lenke til kommentar
Riktig jeg har det... Men jeg trodde det var nettop det som var fiksa i den versjonen. Men har prøvd med den siste også, samma greiene der. Menen ting: Alt som er fiksa i en eldre versjon, er også fiksa i den nyeste? lurer, hehe:P

Obs. Blingset litt der ja. Men min erfaring med Plextor's firmware er at de sjelden introduserer nye feil med nye versjoner. Kjører derfor alltid siste firmware på mine ulike Plextor'er.

Lenke til kommentar
Plextor er kjent for å ha en av dataverdenens beste support avtaler. Benytt den og få ny spiller/brenner.

Hehe, ja jeg ringte inn... De sa det kom en person å henta brenneren...? Hehe, mulig jeg hørte feil, men det var litt utydlig :p

Den sendes med flyfrakt til Belgia. Tar ca 1 uke tur/retur.

Lenke til kommentar
Plextor er kjent for å ha en av dataverdenens beste support avtaler. Benytt den og få ny spiller/brenner.

Hehe, ja jeg ringte inn... De sa det kom en person å henta brenneren...? Hehe, mulig jeg hørte feil, men det var litt utydlig :p

Det stemmer, de kommer på døra og henter...snakk om service, sier bare noe om kvaliteten deres jevnt over når de tilbyr sånn support. Veldig lite feil med plextor, men høres ut som det er noe tull med akkorat denne brenneren. Hadde en 16x cd brenner før, den brant jeg over 1000 plater på, og den fungerer like godt enda :thumbup:

Lenke til kommentar
Det stemmer, de kommer på døra og henter...snakk om service, sier bare noe om kvaliteten deres jevnt over når de tilbyr sånn support. Veldig lite feil med plextor, men høres ut som det er noe tull med akkorat denne brenneren. Hadde en 16x cd brenner før, den brant jeg over 1000 plater på, og den fungerer like godt enda :thumbup:

Det er service! Det tyder på at det ikke er så mye feil på de greiene altså... Hadde blitt veldig dyrt! Kan tenke meg at det hadde vert billigere å sende en helt ny brenner :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jaja, nå har jeg fått meg Plextor px-712A og plextor Premium brenner  Bare måtte kjøpe begge 

Menmen... Funker fett... Så nå venter jeg bare på at desse folka skal hente den gamle brenneren. Btw, noen som vil kjøpe en brukt plextor 48x brenner? lol 

 

Gratulerer med Plextor px-712A og plextor Premium brenner :)

Lurer på om jeg også skal satse på Plextor neste gang, de høres jo helt prima ut :p

 

Forressten, hvor mye peng skal du ha for den gamle 48x brenneren? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...