Gå til innhold

jippi, nye hjemmepc


Anbefalte innlegg

fikk lov igjen å bestille alle deler selv til hjemmepc på jobben. er dette et bra oppsett??

 

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

MSI CD-brenner SATA 52x/24x/52x/16x silver/black/blue, Retail, XA52P

AMD Athlon 64 3400+ 2.4 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

2x Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Settes opp i raid slik at de jobber med hverandre

 

Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Chieftec Dragon Black w/USB, 360W PSU

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

PowerColor Radeon 9800SE 128MB, 256bit AGP, ATI 9800SE, DVI-I, TV-Out, Bulk

Hansol 19" LCD H950 TCO-99 "Silver" Skjerm DVI-D

 

Samlet sum 20000kr

 

vil helst ikke gå over 20000 men jeg kommer til å holde mest på å lage filmer. Så jeg stussa litt ned på skjermkortet fo å få litt mer hardisk og minne kraft. savna flatskjerm. Er dette greit nok??

 

Hilsen rune

 

ps . sitti og vurdert , har en 19 crt hansol 920P. kanskje droppe skjerm hvilket skjermkort da??

Endret av rmacvest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp ihvertfall cd-brenner (hva skal du med det når du allerede har satt opp dvd-brenner?) og bruk de ekstra kronene på ett 9800 Pro kort.

 

To Raptor disker i RAID0 på en hjemmepc synes jeg personlig er helt bortkasta. Ytelsesmessig vil du ikke merke særlig økning (snakker da ikke om benchmarks), og tanken på at den ene bryter sammen for så å miste informasjon på begge er huff huff. Synes da det ville vært mye mer hensiktsmessig a bruke en Raptor som system/arbeids-disk, og heller kjøpe en 250GB S-ATA disk e.l. til lagring.

 

Med mindre du driver med heftig videoredigering og/eller 3d-modellering har heller ikke 2GB ram noe for seg. Nøy deg med 2x512 og mange penger er spart til lcd-skjerm eller enda bedre grafikkort. Går du for socket 754 ville jeg også sjekket og dobbelsjekket at ingen har problemer med minnetypen du velger. Må innrømme at jeg ikke vet om nForce3 chipsettet har de samme problemene med minne som KT800, men sjekk ihvertfall før innkjøp.

 

Synes oppsettet ditt generelt ser veldig bra ut, men som sagt tidligere, dette er ting jeg personlig ville ha forandret på.

 

P.S. - Ikke glem kabinett og strømforsyning... D.S.

Lenke til kommentar
Dropp ihvertfall cd-brenner (hva skal du med det når du allerede har satt opp dvd-brenner?) og bruk de ekstra kronene på ett 9800 Pro kort.

2 drev har sine fordeler:

 

1. brenne cd on-the-fly

2. edit: ca. 2% av budsjettet

3. 50% redusert slitasje

4. backup hvis 1 drev feiler

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

jeg sitter å lager 3d video filmer. det er vel redering og ekstrem video redigering, en arbeids katalog har på det meste vært på 65 GB .

 

idag har jeg

amd XP2600+

1024 MB Ram

abit KV7

120 GB HD

men dårlig skjermkort navida TI4200

og jeg synes det går litt seint. 5 timer på 1 GB film

 

og for lagring har jeg en "server" med 1,02 TB HD

så om en av harddiskene havarere er de kunn programvare som blir borte, uten om når jeg jobber så kommer det å ligge på pc. og backup på servern

Lenke til kommentar

Testa Omega-driverne 'fredriku' nevnte på et Radeon 9600. Funker bra de - dog, jeg har minimalt med kjøling ( uten kabinettvifter), så jeg OC ikke i sommervarmen...

 

Tipper "soft-mod" med Omega-drivere på 9800se-kort kan gjøre susen, men har ikke sjekka hvilke erfaringer folk har med disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...