Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med to hubber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal arrangere et lite hjemmelan snart, og i den anledning hadde jeg tenkt med å kjøpe en ny, og større hub enn den jeg har nå. Grunnene til det er: 1) den nåværende hubben støtter bare 4 personer, mens vi kommer til å være 6. 2) den nåværende hubben står i andre etasje, sammen med ruteren, mens vi skal ha lanet i kjelleren. Derfor virker det mer praktisk å legge en kabel fra den orginale hubben og ned til den andre, for så å koble opp maskinene der. Alternativet ville jo vært å bytte ut den nåværende hubben med en større, og så strekke 6 kabler opp to etasjer, men det virker svært upraktisk.

Det jeg da stusser litt på, er om nettverket og internett vil fungere når jeg har det på 2 forskjellige hubber?

I tilfellet jeg forklarte det dårlig, mekket jeg en kjapp tegning for å illustrere:

netverket.gif

Hvis det er relevant, har jeg Nextgentel bredbånd, mend netopia ruter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg da stusser litt på, er om nettverket og internett vil fungere når jeg har det på 2 forskjellige hubber?

Ja, det funker. Bruk uplink-porten mellom hub'ene eller krysset kabel om du ikke har uplink-port.

Skrevet
Hei.

Jeg skal arrangere et lite hjemmelan snart, og i den anledning hadde jeg tenkt med å kjøpe en ny, og større hub enn den jeg har nå.

Med mindre du har en fetish for utdatert teknologi, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe en hub i år 2004.

Skrevet

Har samme nettleverandør og sikkert samme netopia router som deg. Har likt oppsett som du tegnet opp også, men jeg har switcher. Nettet mitt fungerer fint og alle maskiner kommer seg på internett.

Skrevet
er enig i det som er sakt tidligere: kjøp heller en Switch. omtrent samme pris og mye raskere

Man må vel lete grundig samt betale ganske mye mer skal man kjøpe en hub i dag på websjapper.

Skrevet

Så det kommer til å funke altså? Supert da, glad for å høre det. Og hvis dere sier jeg burde heller kjøpe en switch, så gjør jeg det. Samme for meg hva det er egentlig, bare det funker :D:yes: .

Skrevet
Samme for meg hva det er egentlig, bare det funker :D:yes: .

Tror du raskt forandrer mening om dere sitter 6 stk på ein hub mens dere kopierer fra hverandre. :roll:

Skrevet

Her jeg sitter har vi hmmm 6 eller 7, 24 og 48 ports switcher og en haug med små 8 ports switcher på nettet... og alle som får lov kommer seg på nett..

Skrevet
Samme for meg hva det er egentlig, bare det funker  :D  :yes: .

Tror du raskt forandrer mening om dere sitter 6 stk på ein hub mens dere kopierer fra hverandre. :roll:

hehe... 56k modem virker lynraskt i forhold til den hastigheten dere oppnår da.. :whistle:

Skrevet

Ja, sjekket litt rundt på google om forskjellene på switch og hub, og ble ganske overraska over forskjellene. så det blir definitivt en switch ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...