bestorp Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Har problemer med at det dukker opp røde og hvite prikker mens jeg spiller doom3. Leste på et annet forum at man måtte oppdaterer drivere og directx til det aller nyeste(Noe jeg har gjort) for å bli kvitt dette problemet. PÅ en annen side så ble sagt at jeg måtte "downclocke" kortet mitt, altså sette ned yttelsen/cpu på selve grafikk kortet. Hvordan gjør jeg dette ? Trenger uansett noen råd for komme over dette problemet på forhånd takk! Mine specs: AMD XP 2200 Radeon 9800 XT 256 MB 1024 DDR RAM
Seifenblase Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Samme problem skjer med en venn av meg... Har ATI Radeon 9800 Pro 128MB. Nyeste driver, Direct x 9c. Nedklokke kortet? Hvordan da? Kjører selv på RADEON 9800 XT, der alt fungerer perfekt. Tips?
Potetfar Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 (endret) For å nedklokke kortet, gjør dette: Høyreklikk på skirvebordet. Properties > Settings > Advanced > <Ditt Skjermkort>. Da kommer denne (på min GeForce): Gå på Klokkefrekvenser, da kommer du (jeg?) hit: Herifra kan du styre og stelle så mye du vil. Trykk på testinstillinger får å se. Edit: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=171401 Endret 11. august 2004 av Potetfar
FungusMental Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Jeg hadde også dette problemet, men det forsvant når jeg underklokket core (normal clock på mitt kort er 411.75, men måtte underklokke til 398.25 for at det skulle bli borte). Jeg underklokket -ikke- memory. (Dette er et Sapphire Radeon 9800XT m/256Mb.) For å over/underklokke vil jeg virkelig anbefale RadLinker, enklere blir det ikke. Når den er installert, høyreklikker du kun på shortcut'en til Doom 3 på skrivebordet og velger Custom Settings og deretter høyreklikker du på shortcut'en igjen og velger Properties. Da skal du ha fått noen nye 'tabs', bl.a. Clock Rate. Jeg bruker Omega Radeon-driverne, så jeg fikk RadLinker med 'på kjøpet' da jeg installerte, men du kan også hente det separat fra http://www28.brinkster.com/chrisww1942/.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå