Gå til innhold

GBA - noe å ha?


Xanitra

Anbefalte innlegg

Har lyst på en GBA(SP) jeg også. Savnet gode gamle Mario world og castelvania spillet på SNES, husker ikke hva det heter. Og for dere som lurer så er jeg snart 18 år og synes ikke at ha en gameboy er noe barnslig i det hele tatt. Det er jo tross alt bare en liten bærbar konsoll.

 

Mr.FOXHOUND:GBA kan spille gameboy color spill ivertfall, vet ikke helt med de gamle gameboy spillene. Men regner med at det skal gå.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes spillene koster for mye til de lomme spillene, lurer du på om du skal kjøpe noe så kan det være lurt å prøve GBA emulator eller annet og spillet på PC først. Har du spillet fra før kan du spille det med god samvittighet på PC, for da er det lov å ha det rippede spillet (ROM)

 

Jeg har klatret litt opp i årene, men jeg har Xbox med alle mulige emulatorer og spill, det er ikke noe man blir for gammel til (selvfølgelig snakker jeg om vanlige spill nå og ikke sånn mario paint og ABC for beginners :p

Lenke til kommentar
Dessuten lanseres det mange gamle spill til NES og SUPER NES om igjen til GBA, for de nostalgiske. Dagens fjortisser vil nok aldri kunne se gleden i disse spillene, ergo er det ikke bare for dem.

Jeg er 14 selv og jeg vokste opp med NES og SNES så jeg har fått en god del glede av de retrospilla på GBA, så jeg vil si at de retrospilla og de andre er lagd for de "fleste" aldre

 

Litt Off topic, men: Kan GBA spille vanlige gameboy og gameboy color spill?

 

Ja det kan man :)

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
Syns gameboy er barnslig jeg (lov å ha egne meninger!) At noen som er gamlere enn 12år sitter å spiller gb på trikken, bussen osv er bare såååå barslig da...

 

MIN MENING....

"Gamlere" faktisk?

 

MIN mening er et det er ganske barnslig å ordlegge seg ved å si at noe "bare er såååå barnslig"

Det høres ut som noe tatt ut av en parodierering av wannabe- kule tenåringsjenter. " Talk to the hand azz!"

 

Hva gjør det å spille GB mer barnslig enn å lese en bok, eller høre på musikk, når du sitter på bussen/trikken/toget/flyet?

Synes du altså at det er barnslig å spille spill generelt? Hvis ikke så skjønner jeg ikke poenget ditt.

 

Offa.. Det var da svært d da... (Må tenke meg om før jeg skriver..Hehe..) Nei, jeg er ikke 13 år, er 16...hehe Og hva er galt med egne meninger da?? Er det ikke det vi har ett forum til da??? Ikke alle trenger å vere enig i alt som blir sakt...

 

Og nei.. Jeg hadde ikke spurt en 30 åring som spilte gb om spillet var bra!! MEN! Jeg hadde heller ikke baksnakket han...

 

Men, men... Jeg har også hatt en GB.. Men det er en lang stund siden... Greier i dag ikke å spille gb i mere enn 5 minutter...

 

Så sannheten er egentlig bare at du mener at "GB- spill er barnslige" fordi du har for kort oppmerksomhets- spenn til å gidde å spille de selv.

"Jeg liker ikke epler, så da sier jeg at epler er for mentalt ustabile mennesker"

 

Det er greit at alle har rett til egne meninger, og at et forum er til for å diskutere, men du legger jo ikke frem et eneste argument, ikke engang noe som ligner på et... En diskusjon er ikke en diskusjon ut argumenter.

Endret av Nymfo- Olga
Lenke til kommentar

Hva som er "barnslig" og ikke er da knekkende likegyldig. Spørsmålet er selvfølgelig om det er morsomt og godt.

 

Bare for å understreke at GBA er en fin spillsak, har jeg sammenfattet en kort liste med masse GBA-moro:

Mario & Luigi: Superstar Saga

Fire Emblem

Advance Wars

Super Mario Advance (hele serien)

Donkey Kong Country (hele serien)

The Legend of Zelda: A Link to the Past

The Legend of Zelda

Super Mario Bros.

Mario Kart: Super Circuit

F-Zero: GP Legend

Golden Sun

Metroid: Fusion

Lenke til kommentar
Synes spillene koster for mye til de lomme spillene, lurer du på om du skal kjøpe noe så kan det være lurt å prøve GBA emulator eller annet og spillet på PC først. Har du spillet fra før kan du spille det med god samvittighet på PC, for da er det lov å ha det rippede spillet (ROM)

Jeg er enig i at en del av spillene er for korte til å rettferdiggjøre 4-500 kroner, men på den annen side får du også dype og lange spill som gir langt flere timer underholdning enn veldig mange av spillene til de større konsollene og PC. Golden Sun-spillene er eksempler på spill du godt kan bruke 40 timer (kanskje mer) på.

 

Harvest Moon er et annet eksempel på et virkelig genialt GBA-spill.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en GBA for en tid tilbake først og fremst fordi jeg er fan av 2D-spill (noe som det dessverre blir ferre og ferre av i spillmarkedet ellers), og fordi jeg hadde lyst å spille NES og SNES spillene jeg spilte på slutten av åttitallet og starten av nittitallet igjen.

 

GBA er på ingen måte mer "barnslig" enn PC-spill eller konsolspill generelt, men er heller et par hakk mer "old-school" i og med at spillene er nødt til å satse på godt gameplay framfor bare å satse på lekker grafikk.

 

Har foreløpig kjøpt meg Super Mario Bros. 1 og 3, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Final Fantasy Tractics Advance, Worms World Party og BlackThorne, og jeg koser meg langt mer med disse spillene enn de fleste PC- og konsollspill laget de siste 7-8 åra. Særlig FFTA har imponert meg veldig, og det er atpåtil et nytt spill, og ikke en SNES/NES-port!

 

Lenge leve old-school 2D-gaming og GBA, dens siste utpost! :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å finne den norske 12-åringen som får noe særlig ut av "Advance Wars" og "Final Fantasy Tactics Advance"

Du undervurderer barn Rookie_NO, broren min på 9 har runna advance wars, og en gang jeg spilte mot han banka han meg ned i støvlene (Selv om jeg ikke har støvler, men d er irrelevant)...

 

MERK: Broren min er IKKE et spesielt klokt barn, faktisk viser han seg å være ganske dum...

Da er han sikkert autist... :p

 

Og jeg hadde ikke proklamert på noe som helst offentlig forum at jeg får bank av en 9-åring i strategi-spill... Men nå blir jo sjakk spillerne bare yngre og yngre også da, kanskje de tar over verden snart?? :hmm:

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

GBA er jo genialt... aldri hatt d så gøy på bussen som da jeg klarte metroid, synd batteriet gikk slutt når jeg startet zelda...! da var d nitrist resten av turen. prøvde flere ganger i desperate forsøk på og få liv i den, vurderte lenge om jeg skulle hotwire'e den med mobil batteriet ;)

 

Synd jeg ikke har GBA selv, ville spilt mario, zelda, metroid, secret of mana +++ hele tiden, kansje latt noen andre kjøre bilene når man kjørte langt for en gangs skyld :cool:

Lenke til kommentar
Jeg skulle likt å finne den norske 12-åringen som får noe særlig ut av "Advance Wars" og "Final Fantasy Tactics Advance"

Du undervurderer barn Rookie_NO, broren min på 9 har runna advance wars, og en gang jeg spilte mot han banka han meg ned i støvlene (Selv om jeg ikke har støvler, men d er irrelevant)...

 

MERK: Broren min er IKKE et spesielt klokt barn, faktisk viser han seg å være ganske dum...

Da er han sikkert autist... :p

 

Og jeg hadde ikke proklamert på noe som helst offentlig forum at jeg får bank av en 9-åring i strategi-spill... Men nå blir jo sjakk spillerne bare yngre og yngre også da, kanskje de tar over verden snart?? :hmm:

Hadde aldri spilt advance wars før, det var ikke det som var poenget..

 

EDIT: Jeg er bedre enn hani Advance Wars nå, bare så det er sagt

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...