Gå til innhold

Nye konspirasjonsteorier i media igjen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja, du kan jo prøve å legge sammen alle irakere og andre muslimer ("hellige krigere", hørt det uttrykket før?), sivile som har blitt drept av "egne" antiluftskyts og amerikanske raketter, selvmordsbombere, gerililja osv, i tillegg til antall mennesker som har blitt krigsinvalide for livet, alle invasjonsstyrkens soldater som har dødd/blitt såret i krig...og så kan vi legge til alle de pårørerende, som har mistet et familiemedlem/venn/kjæreste/kollega osv...da begynner å ane dimensjonene av krigen...men du sitter jo trygt oppe i trygge holmenkollåsen...for deg er det lett å si "de døde ikke forgjeves". det jeg må si, omtanke er en ting du er god på.

 

men jeg synes i alle tilfeller at krig er en dårlig løsning. fn fikk ikke lov til å bli ferdige med sine inspeksjoner, før usa fyrte opp sin "there are wmd in iraq" (yeah right) og startet en krig som har både tatt og ødelagt veldig mange menneskeliv, og sikkert økt hatet mot vesten og særlig usa enormt i muslimske deler av verden. men dette med krigen har vi vel vært gjennom i en annen tråd? det er bare å søke :)

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Saddam var gammel, han ville ikke vart en generasjon til...

 

Fredelig løsning:

 

FN: Kan vi inspisere?(Si ja eller bli asfaltert)

Saddam: OK

FN sender inn MANGE MANGE menn og greier, okkuperer på en måte ladet, skyter du på FN før de skyter sliter du ekstremt...

Jeg har kortstokken..

 

Hvor mange fettere hadde ikke Saddam som kunne ha overtatt? Og som allerede var høyt oppe i det? Ikke få, så meget kan jeg si.

 

å sende inn våpeninspektører gir ingen lov til å send einn fulle styrker..

Lenke til kommentar

Hvordan skulle du få til en fredelig løsning med en mann som Saddam da, min gode mann?

Det hadde ikke nyttet!

Men....Det hadde blitt mye billigere både menneskelig og økonomisk, med en spesialoperasjon rettet kun mot Saddam. IKKE krig det Irakiske folket!

Are you nuts man?

 

Ellers har jeg bare en ting å kommentere det andre med: Her hersker anti-amerikanerne..

Ekte amerikanere som er patrioter, kriger ikke mot et utarmet folk i midtøsten. Derimot forsvarer de den grunnlovsbefestigede friheten og landet, ved landets GRENSER!

Lenke til kommentar
tja, du kan jo prøve å legge sammen alle dødd i krig eller av egne antiluftskyts, eller som selvmordsbombere, eller gerililja osv, antall mennesker som har blitt krigsinvalide for livet, alle invasjonsstyrkens soldater som har dødd/blitt såret i krig...og så kan vi legge til alle de pårørerende, som har mistet et familiemedlem/venn/kjæreste/kollega osv...da begynner å ane dimensjonene av krigen...men du sitter jo trygt oppe i trygge holmenkollen...for deg er det lett å si "de døde ikke forgjeves". det jeg må si, omtanke er en ting du er god på.

 

men jeg synes i alle tilfeller at krig er en dårlig løsning. fn fikk ikke lov til å bli ferdige med sine inspeksjoner, før usa fyrte opp sin "there are wmd in iraq" (yeah right) og startet en krig som har både tatt og ødelagt veldig mange menneskeliv, og sikkert økt hatet mot vesten og særlig usa enormt i muslimske deler av verden. men dette med krigen har vi vel vært gjennom i en annen tråd? det er bare å søke :)

FN brukte for lang tid, Saddam fikk alt gjemt bort før FN kom.

 

Jo da, men det er ikke et stort offer for frihet for et helt land med fire hundre lokale mennesker drept, og 3-400 amerikanske soldater. Det er kanskje stygt å si det, men det er en dråpe i havet.

 

Nummer 2, jeg sitter ikke oppe i Holmenkollåsen, jeg er ute blandt vanlige folk, akkurat som deg.

 

Hvis alle muslimer skal hate USA fordi USA frigjorde muslimer i et land fra en grusom diktator, da lurer jeg på hva som står i denne berømmelige koranen.. Det virker temmelig ulogisk på meg..

Lenke til kommentar

AND: Hvor mange irakere ble drept under krigen? 3-400 stykker. Betydelig flere ble drept under Saddam's regime.

HÆ?? :ohmy: Hva slags propaganda er det du har tatt til deg mann?

 

20 - 25 000 Irakere har mistet livet, og flere blir det pga. utarmert uran.

2500 - 6000 amerikanske soldater har mistet livet. De 900 som Bush prater så "fint" om, er propganda.

Endret av runmad
Lenke til kommentar

AND: Hvor mange irakere ble drept under krigen? 3-400 stykker. Betydelig flere ble drept under Saddam's regime.

HÆ?? :ohmy: Hva slags propaganda er det du har tatt til deg mann?

 

20 - 25 000 Irakere har mistet livet, og flere blir det pga. utarmert uran.

2500 - 6000 amerikanske soldater har mistet livet. De 900 som Bush prater så "fint" om, er propganda.

Og de tallene du kommer med er sosialistisk propaganda. De offisielle tallene synes jeg det er best å forholde seg til.

Lenke til kommentar

FN brukte for lang tid, Saddam fikk alt gjemt bort før FN kom.

 

Jo da, men det er ikke et stort offer for frihet for et helt land med fire hundre lokale mennesker drept, og 3-400 amerikanske soldater. Det er kanskje stygt å si det, men det er en dråpe i havet.

 

Nummer 2, jeg sitter ikke oppe i Holmenkollåsen, jeg er ute blandt vanlige folk, akkurat som deg.

 

Hvis alle muslimer skal hate USA fordi USA frigjorde muslimer i et land fra en grusom diktator, da lurer jeg på hva som står i denne berømmelige koranen.. Det virker temmelig ulogisk på meg..

FN brukte for lang tid, Saddam fikk alt gjemt bort før FN kom.
dette må du gjerne få lov til å dokumentere.

 

Jo da, men det er ikke et stort offer for frihet for et helt land med fire hundre lokale mennesker drept, og 3-400 amerikanske soldater. Det er kanskje stygt å si det, men det er en dråpe i havet.
hoj, disse tallene er vel noe beskjedne? men for all del, du må gjerne få lov til å dokumentere dem, men helst ikke fra kilder som "georgebushrules.com" eller "holywaroniraq.gov"

 

Nummer 2, jeg sitter ikke oppe i Holmenkollåsen, jeg er ute blandt vanlige folk, akkurat som deg.
uff, det poenget var visst for vanskelig å ta. overført betyr det at vi begge sitter i fredelige norge, helt uberørt av krigen. jeg synes ikke vi har rett til å kalle andre menneskers (UFRIVILLIG) ofrede liv for "nyttige", eller "ikke forgjeves".

 

Hvis alle muslimer skal hate USA fordi USA frigjorde muslimer i et land fra en grusom diktator, da lurer jeg på hva som står i denne berømmelige koranen.. Det virker temmelig ulogisk på meg..
hvis en muslimsk leder hadde bestemt seg for at styresettet i norge var helt på jordet, funnet på en syltynn påstand om at norge hadde wmd, og hadde brukt sin overlegne militærmakt (+litt teologisk retorikk knyttet til sin religion) til å innta landet før noe kunne motbevises, og innført sitt styresett i sin guds navn...og det hele hadde blitt støttet av tusenvis av applauderende, fanatiske muslimer...tror du folk i norge hadde digget muslimer da? hadde du vendt dem det andre kinnet til, som din gud oppfordrer deg til? neppe.
Lenke til kommentar

Irak er fortsatt muslimsk, men er demokratisk.

 

Jeg mener å ha lest i seriøse amerikanske aviser at vi snakket om i overkant av fire hundre iraqere drepte UNDER krigen, og i underkant av fire hundre amerikanske soldater. Begge UNDER krigen.

 

En kristen leder (Bush) bestemte seg ikke bare for å angripe Iraq fordi han ikke likte styresettet. Det ligger mer bak en som så. Vær så vennlig å innse det. Dessuten, alle lands etteretningstjenester, til og med den franske, konkluderte med at Iraq hadde masseødeleggelsesvåpen. Så så veldig syltynn påstand var det nok ikke.

 

Jeg sitter og hyller de uskyldig drepte i Iraq, du mener det er galt? Jeg sier at de har dødd for friheten, at det ikke var forgjeves. Dette er å regne for heder. Og jeg har min fulle rett til å hedre de menneskene jeg vil.

 

 

Men skal det bli pannekaker på meg i morgen tror jeg jeg må si god natt nu.

Lenke til kommentar
Irak er fortsatt muslimsk, men er demokratisk.

 

HAHAHA.. det er no ikkje noko demokrati i Iraq.

 

Men skal det bli pannekaker på meg i morgen tror jeg jeg må si god natt nu.

 

Alle veit at ein kun kan spise pannekaker på fredager.

 

http://www.iraqbodycount.net/bodycount.htm

 

minimum 11000 sivile drept i Iraq av føgene av krigen. då har dei heller ikkje rekna med dei som døde under Sanksjonene og den konstante bombingen av Iraq mellom gulf krigen og i dag.

Lenke til kommentar

Ok, keep the discussion flamefree. Trenger ikke mange unskyldninger for å stenge denne posten snart.

 

 

Og så en saksopplysning. Man regner nå at tallene nå er minst rundt 37.000 drepte i Irak. Dette er selvfølgelig avvist av de ameikanske styrkene, men siden iraqbodycount kun har tilgang på sekundære kilder, så får de med seg kun 1/3 av tapene.

 

De som har lagt frem denne rapporten om 37.000 døde er derimot høyst respekterte forskere som har kommet frem til tallene, men det var kun klassekampen i Norge som faktisk tok saken selv om den skapte jordskjelv i store deler av resten av verden.

 

Klassekampen - Minst 37.000 drepte

Al-jazeera

 

Bare for å gi to eksempler.

Lenke til kommentar

AND: Hvor mange irakere ble drept under krigen? 3-400 stykker. Betydelig flere ble drept under Saddam's regime.

HÆ?? :ohmy: Hva slags propaganda er det du har tatt til deg mann?

 

20 - 25 000 Irakere har mistet livet, og flere blir det pga. utarmert uran.

2500 - 6000 amerikanske soldater har mistet livet. De 900 som Bush prater så "fint" om, er propganda.

Ja familene til de 5000 du snakker om har ikke merket at de mangler familiemedlemmmer :!: Det er bare familen til de 900 som har fått beskjed om at de har mistet noen. De andre vet ingenting enda. Du tror ikke det vil bli ett stort spr.mål når krigen er slutt, å det kommer hjem 5000 soldater for lite? Tenk deg litt om da mann............

 

Hvor mange sivile Irakere som har strøket med vet jeg ikke, men det er for mange uansett... Sivile tap er tragisk, men umulig å unngå i krig desverre

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Iraqibodycount er bare commie-propaganda, samme mann stod vel også bak noe lignende for Afganistan.

 

Trur du seriøst at det bare døde ein 400 stk under krigen i Iraq!

http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/

over 1000 alierte soldater falt. Så du trur at Iraqerene tapte mindre enn usa??

 

. Klassekampen er så useriøst at det ikke nytter å kommentere en gang.

 

Korleis er den useriøs? har du noken gang sett i den?

Lenke til kommentar
Iraqibodycount er bare commie-propaganda, samme mann stod vel også bak noe lignende for Afganistan.

 

Trur du seriøst at det bare døde ein 400 stk under krigen i Iraq!

http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/forces/casualties/

over 1000 alierte soldater falt. Så du trur at Iraqerene tapte mindre enn usa??

 

. Klassekampen er så useriøst at det ikke nytter å kommentere en gang.

 

Korleis er den useriøs? har du noken gang sett i den?

Tallet der er nok ganske reelt ja. Men det viser til rett over 1000 stk. Er jo folk her som mener at det har gått tapt over 6000 allierte, men at det kamufleres. Da sier jeg. Tror du ikke familien til disse ville merket at de ikke fikk brev å telefonsamtaler fra de lengre?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

1. runmad kan ikke definisjonen av ordet teori.

2. Var det en fredlig losning a fa til i 2. VK?

3. USA la aldri ned en veto mot en fredlig losning i Irak: ingen slik losning ble lagt frem.

4. Frankrike og Tysklands hemmelig plan var nettopp a sende inn FN styrker til Irak for a okkupere landet. Hm. Rart at de aldri la dette fram for Sikkerhetsradet, ne? Grunnen: Saddam hadde aldri blitt med pa det.

5. Klassekampen og al-Jazeera som objektive kilder? Du kodder sant?

6. Nei, Irak er ikke demokratisk. Enda.

7. Fyren som driver IraqBodyCount kom fram til ca. 3.000 sivile dodsfall som folge av krigen i Afghanistan. Uavhengige organisasjoner fant, ved a undersoke i Afghanistan, at tallet var ca. 1.800. Metodene som han bruker er alt for darlige, det er f.eks. gradig enkelt for de a telle de samme dodsfallene to eller flere ganger siden ikke alle i media har samme mate a fortelle om dodsfall.

8. For a vaere objektiv, og pa den sikre siden, kan man si at 5-15.000 sivile irakere ble drept under krigen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
5. Klassekampen og al-Jazeera som objektive kilder? Du kodder sant?

 

At klassekampen ikkje kan sjåast på som objektiv er greit nok. men det betyr ikkje at det som står der er feil. No er det vel nesten ingen aviser som er objetive.

Nei, men det er mate pa og da...

Dermed skal man ikke hevde a vite hvor mange sivile irakere har blitt drept, sann som meg. Jeg sier det er mellom 5.000-15.000. Jeg vet ikke, og kan ikke vite, hvor mange det egentlig var. Og jeg spekulerer ikke villt om det heller, sann som andre gjor. Men klassekampen og al-jazeera er jo to av de mest unoytrale kildene du kunne ha kommet frem til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...