Gå til innhold

Doom 3 begynner å bli kjedelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
.. MEN det dårligste med hele spillet må jo være at man på MARS, ikke har klart å lage et våpen med lommelykt, det er sykt frustrerende å løpe med lommelykt - se ett monster - ta opp våpenet - skyte i blinde... Hvis jeg hadde løpt rundt i disse mørke gangene hadde jeg funnet meg litt teip jeg, og surra lommelykta fast i Shotgun'en :p

Sjekk denne tråden.

Direkte link til teip-moden :

ducttape.glenmurphy.com

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2. Mange av monstrene spawner ut ifra intet (gjerne rett bak deg), og dette blir man lei av i lengden, greit nok, du blei skremt den første og kanskje andre gangen, men etterhvert er dette bare kjedelig.

hehe. Blir skremt nesten HVER gang jeg :yes:

Skrevet (endret)

Synes da Far Cry og Doom 3 er to så forskjellige spill at det ikke kan sammenlignes.

Doom3:

Jeg opplever ikke den samme spenninga når jeg spiller Far Cry som jeg gjør når jeg spiller Doom 3. Doom 3 har en mer "frykt" spenning. Og Doom 3 skal ikke ha åpne areaer med landskap. Hadde jeg spilt Doom 3 i Far Cry landskap hadde jeg kjedet livet av meg fra første brett. For å få den spenninga som er i Doom 3 så må det være trange ganger og ikke liste seg innpå fienden. Fienden skal liste seg inn på deg! Hadde det vært noe spenning hvis man hele tiden drepte fiender som aldri fikk øye på deg? Jeg skal likevel si meg enig at korridoerene kunne gjort mer variert.

Far Cry:

Dette spillet opplever du ikke samme spenninga som i Doom 3. Her er det mer spenning for å utforske og liste seg i fiendens områder. Her blir det en mer "utforske og liste seg innpå" spenning. I Far Cry er det meninga at du skal studere landskap og natur som er ett must for slike spill. Uten naturen og landskapet hadde Far Cry vært dødskjedelig. I slike spill skal man liste seg innpå fienden, imotsetning til Doom3. Far Cry er ett av de få spillene man kan stoppe opp bare for å studere utsikten. Det er ikke så mange andre spill som kan skryte på seg.

Poenget er at Doom3 og Far Cry tilfredstiller ihvertfall meg på to helt forskjellige plan. Jeg blir ganske nervøs og spent når jeg spiller Doom 3. Denne frykten er det viktigste virkemiddelet for Doom 3. Skape en slags grøsser atmosfære. Vil si at Doom 3 klarte den jobben ganske bra. Kunne vært litt mer creepy, men det er også mye hva du gjør det til også. For å få noe uttelling av Doom3 må du

* Sitte etter klokka 24:00 til maks 04:00 om dagen.

* Sitte med absolutt alle lys slukket, eneste lys er av skjermen.

* Surround er nesten ett must, blir ikke på langt nær samme opplevelsen med hodetelefoner eller bare vanlig stereo. Husk å sette lyden på temmelig høyt.

* Du kan ikke spille Doom3 med kamerater til stede, det må spilles alene. Helst skal du være alene i huset.

* Ha lav brightness, jo lavere jo bedre. (Til ett visst punkt)

* Ikke save noe oftere enn hvert 5-10 minutt. Det er ganske lenge faktisk og kan nesten vedde på at de fleste saver omtrent etter hver fiende. Tar litt selvkritikk der for er litt slapp der selv.

* Du må selvfølgelig ikke drive med noe annet, kun Doom3 som skal stå i hodet da.

De aller fleste jeg kjenner følger ikke 40-50% av de punktene engang

Derimot Far Cry kan du spille når du vil på dagen. Far Cry er mer morsomt om du har kamerater hos deg. Er dumt å save ofte der også, men det ødelegger ikke så mye som det gjør i Doom 3.

Både Far Cry og Doom 3 vil jeg si er VELDIG gode spill på hver sin måte.

Edit: Noen skrivefeil, sikkert fler :)

Endret av SimenNor
Skrevet

Veldig godt oppsumert, er helt enig på flesteparten av punktene dine :)

Doom 3 er skikkelig skummelt ja. Sitte der å bare vite at det kommer til å hoppe frem en ufyselig skapning som bare vil skremme livskiten ut av deg så du hopper to meter høyt.

Skrevet
Synes da Far Cry og Doom 3 er to så forskjellige spill at det ikke kan sammenlignes.

Doom3:

Jeg opplever ikke den samme spenninga når jeg spiller Far Cry som jeg gjør når jeg spiller Doom 3. Doom 3 har en mer "frykt" spenning. Og Doom 3 skal ikke ha åpne areaer med landskap. Hadde jeg spilt Doom 3 i Far Cry landskap hadde jeg kjedet livet av meg fra første brett. For å få den spenninga som er i Doom 3 så må det være trange ganger og ikke liste seg innpå fienden. Fienden skal liste seg inn på deg! Hadde det vært noe spenning hvis man hele tiden drepte fiender som aldri fikk øye på deg? Jeg skal likevel si meg enig at korridoerene kunne gjort mer variert.

Far Cry:

Dette spillet opplever du ikke samme spenninga som i Doom 3. Her er det mer spenning for å utforske og liste seg i fiendens områder. Her blir det en mer "utforske og liste seg innpå" spenning. I Far Cry er det meninga at du skal studere landskap og natur som er ett must for slike spill. Uten naturen og landskapet hadde Far Cry vært dødskjedelig. I slike spill skal man liste seg innpå fienden, imotsetning til Doom3. Far Cry er ett av de få spillene man kan stoppe opp bare for å studere utsikten. Det er ikke så mange andre spill som kan skryte på seg.

Poenget er at Doom3 og Far Cry tilfredstiller ihvertfall meg på to helt forskjellige plan. Jeg blir ganske nervøs og spent når jeg spiller Doom 3. Denne frykten er det viktigste virkemiddelet for Doom 3. Skape en slags grøsser atmosfære. Vil si at Doom 3 klarte den jobben ganske bra. Kunne vært litt mer creepy, men det er også mye hva du gjør det til også. For å få noe uttelling av Doom3 må du

* Sitte etter klokka 24:00 til maks 04:00 om dagen.

* Sitte med absolutt alle lys slukket, eneste lys er av skjermen.

* Surround er nesten ett must, blir ikke på langt nær samme opplevelsen med hodetelefoner eller bare vanlig stereo. Husk å sette lyden på temmelig høyt.

* Du kan ikke spille Doom3 med kamerater til stede, det må spilles alene. Helst skal du være alene i huset.

* Ha lav brightness, jo lavere jo bedre. (Til ett visst punkt)

* Ikke save noe oftere enn hvert 5-10 minutt. Det er ganske lenge faktisk og kan nesten vedde på at de fleste saver omtrent etter hver fiende. Tar litt selvkritikk der for er litt slapp der selv.

* Du må selvfølgelig ikke drive med noe annet, kun Doom3 som skal stå i hodet da.

De aller fleste jeg kjenner følger ikke 40-50% av de punktene engang

Derimot Far Cry kan du spille når du vil på dagen. Far Cry er mer morsomt om du har kamerater hos deg. Er dumt å save ofte der også, men det ødelegger ikke så mye som det gjør i Doom 3.

Både Far Cry og Doom 3 vil jeg si er VELDIG gode spill på hver sin måte.

Edit: Noen skrivefeil, sikkert fler :)

Helt enig med de Doom3 punktene der..

Har lyst til å gjøre alle selv.. men tør ikke :blush::p

jeg må spille det i belysning å med tv på høyt :p

Skrevet
Synes heller ikke det var noe skummelt. Men se det slik:

Det er jo et spill, det kan ikke bli skummelt. Ikke for meg værtfall :)

Haha, tøffen :!:

Hahahahahahahahahahaaaaaaa, ååå fy

Genialt Odex!! :thumbup:

(digga måten du skrev det på ;) )

Ja, "tøff du er"...

Skrevet

Har nå spilt Doom3 i ca 1 time og det var 1 time for mye av dette ensformige spillet.

Hadde ikke dette spillet hetet "DooM" så hadde det neppe fått så bra omtale verden over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...