Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CCNA og CCNP


Anbefalte innlegg

Er disse sertifiseringene noe å anbefale. Jeg var inne på it-akademiet.no og så etter utdannelse og da fant jeg cisco kandidat og ccnp. Dette er 2 årig utdannelse...

 

Har dere noe annet å anbefale,

Jeg går nå på 1 klasse videregående.

 

Mvh,

Roger Bystrøm

 

[ Denne Melding var redigert av: xeon på 2001-11-06 08:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan en klare å ta noen sertifiseringer med bare teori, men uten praksis vil du få problemer når du skal ut i jobb.

 

Du trenger en lab med en del routere, switcher, servere og arbeidsstasjoner som du kan øve deg på. Dette er en lab i en prisklasse langt over hva menigmann kan drømme om å komme i besittelse av - og heller aldri vil få bruk for.

 

Dette er nok noe stort sett bare skolesteder kan tilby. Tviler på at en evt bedrift har stående tilsvarende for trening. Det er også svært lite sansynlig at en får leke seg med utstyr som allerede er implementert i en bedrift :wink:

 

I denne sammenheng er jeg veldig for å få opplæring/praksis på et skolested. Så hvis du føler at denne retningen innen Cisco's opplæring er noe du vil satse på - da melder du deg på et kurs eller to :smile:

Lenke til kommentar

Tillegg:

 

Alle bøkene er på engelsk, men en venner seg fort, og etter en stund tenker man ikke over om det en sist leste var skrevet på norsk eller engelsk :smile:

 

Personlig synes jeg Cisco's opplegg er veldig fint. Du tar en test etter hvert kapittel (kapitteltester)+ fire finaltester (semestertester). Dette gir en veldig grei tilbakemelding på om en har lest godt nok og kan stoffet.

 

Får du 70 poeng eller mer på første forsøk på alle finaltestene, vil du få prisavslag på sertifiseringstesten. Ganske greit det også da :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke istand til å uttale med "upartisk", da jeg selv går Nettverksadministrator med MCSE/CCNA.

 

Utdanningen er garantert bra, men ikke noe en velger hvis ikke interessen er tilstede.

 

Hvordan er dette kurset til IT-Akademiet lagt opp? Er det dagtidsstudie som inkluderer sertifiseringene til Microsoft på Win2k-serien? Hvilken erfaring har du fra før?

Lenke til kommentar

Jada, selvfølgelig er PRAKSIS det elementære. :smile:

 

Hvis man har ADSL fra NextGenTel så får man med en Cisco-ruter.

Den har jeg "studert" bra. Kommer jo innom endel som ikke denne ruteren dekker også da, men man kommer litt på vei.

 

Holder nå på med MCSE (It-akademiet). Mye pes.....

Har pc'er hjemme, så jeg kunne vel ha klart meg uten å gå på skolen i tillegg, kanskje.....

Lenke til kommentar

Quote:


Du trenger en lab med en del routere, switcher, servere og arbeidsstasjoner som du kan øve deg på. Dette er en lab i en prisklasse langt over hva menigmann kan drømme om å komme i besittelse av - og heller aldri vil få bruk for.


Dette er nok noe stort sett bare skolesteder kan tilby. Tviler på at en evt bedrift har stående tilsvarende for trening. Det er også svært lite sansynlig at en får leke seg med utstyr som allerede er implementert i en bedrift :wink:


 

:smile: I vår lab på jobben har vi 3 servere, 3 klienter, 2 cisco760, 2 cisco 1603, 3 cisco 2610, en cisco 3640, en cisco callmanager mm... Som vi får leke med så mye vi vil :grin: Får til og med betalt for å ta sertifiseringer.. hehehe... (ond latter)

 

Til tema: Jeg tok MCSE privat hos itakademiet. Det hjalp meg fint lite til å få en ordentlig jobb. Begynte "på bånn" og jobbet meg oppover. Ta gjerne en sertifisering; jeg tror ikke jeg hadde fått den jobben jeg har nå uten, men ikke regn med at du får jobb bare på en sertifisering. Erfaring og pågangsmot er det som teller!

Lenke til kommentar

Quote:


:smile: I vår lab på jobben har vi 3 servere, 3 klienter, 2 cisco760, 2 cisco 1603, 3 cisco 2610, en cisco 3640, en cisco callmanager mm... Som vi får leke med så mye vi vil
:grin:
Får til og med betalt for å ta sertifiseringer.. hehehe... (ond latter)


 

Vel, du er heldig, heldig, heldig :smile:

Lenke til kommentar

Quote:



:smile: I vår lab på jobben har vi 3 servere, 3 klienter, 2 cisco760, 2 cisco 1603, 3 cisco 2610, en cisco 3640, en cisco callmanager mm... Som vi får leke med så mye vi vil
:grin:
Får til og med betalt for å ta sertifiseringer.. hehehe... (ond latter)


Til tema: Jeg tok MCSE privat hos itakademiet. Det hjalp meg fint lite til å få en ordentlig jobb. Begynte "på bånn" og jobbet meg oppover. Ta gjerne en sertifisering; jeg tror ikke jeg hadde fått den jobben jeg har nå uten, men ikke regn med at du får jobb bare på en sertifisering. Erfaring og pågangsmot er det som teller!


 

Jepp... Erfaringer teller mest ....samme hvor mange sertifiseringer du har vil alltid en med mye erfaring få jobben fremfor deg... En hver person kan ta en sertifisering kun ved og lese, men ikke forstå noe av det en leser... Mens en som har erfaring har fått bevist i praksis at han/hun forstår det

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-07 09:16, xeon skrev:

Men jeg vil altså ikke få noen jobb uten sertifiseringer, vil jeg det??


Er dette noen bra sertifiseringer??


På it-akademiet vil det koste 150 000 får å få en CCNP sertifisering. Da har de labb og greier og greier.


Vil det være vært det??


Mvh,

Roger


 

Det kommer jo an på hvor mye penger du har.. :wink: En CCNP er en bra ting å ha, ikke tvil om det. Men du er fortsatt ikke sikret jobb uten praktisk erfaring. Mitt forslag: ta en CCNA og prøv å få deg en enkel data-relatert jobb i et større firma med en konsulent-avdeling og prøv å jobbe deg oppover.. Kommer selvølgelig an på hva slags bakgrunn du har fra før av. Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...