Gå til innhold

Massive Multiplayer Online Role playing games?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, etter å ha vært hektet på Star Wars Galaxies, så søker jeg alikevel etter nye MMORPG som jeg kunne testet. MEN, her er drawback. Det må være noe som man ikke må betale sånn månedlig betaling. Siden jeg ikke har kreditt kort, bare bank kort som ikke kan brukes over nettet, så lurer jeg på om det finnes noe online spille hvor du bare betaler for selve spillet, slik at jeg bare kan dra til butikken å kjøpe det, også spille i vei?

Antar at det antakeligvis ikke finnes, men hvem vet! Noen av dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er dessverre ingen mmorpg spill som funker på den måten, det eneste alternativet jeg vet om er å spille noen open beta greier, kan være kjekt.

stikk innom morpg.com og se om du finner noen open beta spill.

mvh aM

Skrevet

kjipt, da har jeg jo ingen mulighet til å spille et MMORPG spill da, eneste grunnen til at jeg spiller galaxies er fordi mashaa betaler, men vet ikke hvor lenge.. kjipt!

Er ikke så keen på open beta`er heller, ofte veldig bugga!

Skrevet (endret)

Guild Wars, sjekk litt rundt omkring etter det du, det skal være ventet til rundt Høst/Vinter, tror det vil bli knall :)

Gratis, utenom butikkprisen selvfølgelig.

Edit: Kanskje en idè å legge ut link, Guild Wars.

Endret av Artex
Skrevet

sjekk om det er noen du kan betale via Paypal med..

med paypal kan du betale inn penger til paypal kontoen fra banken din (de har egne faktura oppsett hos paypal der du bare kopierer info derfra inn på faktura (ja de har "norsk" bank å betale inn til, så ikkeno kluss med det))

Paypal må da regnes som meget trygt (iogmed at du selv velger hvor mye du vil ha innåpå paypal kontoen (ingen VISA ting hvis du ikke vil) og det er gratis)

www.paypal.com

Skrevet

Takker for alle svar.

Lastet ned Dark Age of Camelot 7 day trial fra file planet, som visstnok er hele spillet bare at jeg får 7 dagers gratis spilling. Man må alikevell oppgi billing information, og de har noe likende paypal, så dette så bra ut, helt til jeg så at denne løsningen bare støttet 3 eller 6 månders betaling, og jeg er ikke keen på å bruke 400,- på noe jeg ikke vet om jeg vil spille en gang! Sendte mail nå å spurte om det var mulig å ordne noe..

Skrevet (endret)
Her har du et mmorpg som det ser ut til at mange ikke har fått med seg.
- Project Entropia - ([url="http://www.project-entropia.com"]www.project-entropia.com[/url])
Det er GRATIS og utviklet av svenske MindArk (er/var noen sveitsere involvert også, hvis jeg husker riktig). Selv om det er gratis, bør man nok spytte penger inn for å kunne ha full glede av spillet. Men du velger selv om, eller når, du vil bruke penger på spillet. De pengene du eventuelt spytter inn i spillet vil karakteren din ende opp med in-game.
Det fungerer som følger. 10 US Dollar blir til 100 PED (Project Entropia Dollar).
10 US Dollar er det minste beløpet du kan sette inn, og hele 10ere er også de eneste summene som blir godtatt(10,20,30.....)
Når man starter å spille(spillet må lastes ned, kan IKKE kjøpes). Har man bokstavelig talt ikke annet enn klærne man går i. Ett stykk stygge oransje bukser og matchende genser. Og det er her PEDs'a kommer inn i bildet. Skal du ha våpen og kuler må det kjøpes. Det er bare en måte og tjene noen kroner i spillet på, uten å ha investert noe selv. Men det gidder jeg ikke ta nå...
Begging for money i dette spillet er så godt som umulig. Dette er spillet hvor man fort ender opp med å vende på hver krone. Det som gjør spillet kult for mange er ideen om at man kan overføre penger den andre veien. Har karakteren din 100PEDs in-game, kan disse overføres til deg som virkelige penger - 10 US Dollar.

Spillet er ikke det vakreste grafikkmessig. Men det duger og har mange andre kvaliteter. En ting jeg synes er litt kult, er at man faktisk må sikte for å treffe med skudd. Skills har fortsatt noe og si på om du treffer eller ei. Man kan bomme selv om man har monsteret i crosshair'en, men man kan ikke treffe hvis man ikke har monsteret i crosshair'en.
Man velger heller ingen yrker i spillet, man får xp i de skills'a man bruker. Det er heller ingen tak på skills'a, man blir liksom aldri utlært.

Det er en del ting jeg gjerne skulle nevnt som er kult med spillet, men jeg begynner og bli lei av og skrive.

En siste ting. Det er bare 1 server... ikke 20 eller hvor mange som det er i swg. Jeg har til å med opplevd og ikke komme inn fordi servern var full.. hehe

Antallet spillere som joiner øker jevnt og trutt. Det nærmer seg 150000(ikke at alle disse spiller regelmessig).

Har notert ned noen tall i en text fil for å se utviklingen, dette er det jeg har.....

12.06.04 -- 128555
13.06.04 -- 128821
15.06.04 -- 129253
17.06.04 -- 129665
08.08.04 -- 144805

Sjekk ut spillet alle sammen ;) Endret av kimsalabim
Skrevet

Døds kult, ser veldig lovende ut, men jeg lurer på en ting om grafikken.

Hvordan er den sammenliknet med Galaxies? det er jo ganske straight grafikk i Galaxies, og det sånn jeg mener det bør være :)

Skrevet

swg er nok betydelig penere og se på enn PE. Nå har jeg bare gf4 ti4600, og har aldri vært i nærheten av å få spille swg med max grafikk. Jeg synes PE kan være veldig pent å se på til tider, da spesielt ute i wilderness'en.

Leste på nyhetene på PE hjemmesida etter forrige post jeg skrev at det skal komme ny stor update i september. blant annet blir det helt ny grafikkmotor!!

:thumbup:

Skrevet

jeg leste at grafikkmotoren er ferdig allerede, og at en update kommer i de nærmeste dagene, men at det ikke vil resultere i bedre grafikk, jeg syntes spillet har masse kult potensiale, men det trenger en opp-pussing på det visuelle! grafikk motoren de bruker nå er 3år gammel!

Skrevet (endret)

Vil anbefalle deg å vente noen måneder på Guildwars... det er rått!!!!!!!!(!) prøvde det under E3 og blei hekta..:p

kommer som sakt høyst sannsynlig i høst i følge www.guildwars.com

laget av folka i arenaNET, og er man litt kjennt med blizzard så kjenner man til AN

de var med å utvikle Diablo,WC triologien, og star craft, men har nå tyukket seg ut og vil starte for seg selv.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

du kan jo se litt på www.runescape.com

kriterier for spillet-

-du kjeder deg

-du har ikke noe annet å gjøre

-du har lite å gjøre i lang tid framover

-du er JÆVLI tålmodig

Endret av Imposter
Skrevet

hmm, men jeg kjeder meg nå!!! :p

Og Project entropia, sorry to say, men det var noe dritt! Hadde det ikke vært for at grafikken motoren var 3 år gammel, og at man må ihvertfall bruke 30USD for å få seg et brukbart våpen, og at kontrollene var helt forferdelig, så kunne det vært bra!

Det høres kanskje litt kynisk ut, men er det noen andre spill der ute som har noe i nærheten av like god grafikk som SWG?

Skrevet
er ikke anarchy online ganske så gammelt nå da?

Jepp. Men men man kjøper Shadowlands som et expansion til anarchy det er akkuratt som et nytt spill. Når man kjøper Shadowlands så for man med Anarchy online også vist du lurte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...