Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan hindre ping attack ?


Anbefalte innlegg

jeg har et lite problem med at en fyr driver å pinger livet av linja mi. det er så vidt jeg kommer inn på irc :(

 

jeg er fly forbannet pga dette og lurer på:

 

1. hvordan hindre / sperre at han kan pinge linja mi ?

 

2. hvordan gjør han dette ?

 

 

tusen takk for alle seriøse svar :)

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok.. åssen softvare er å anbefale ?

 

 

dessuten har jeg ikke no logg over dette. jeg merker det bare på at jeg laster ned med maks hele tiden.. UTEN at jeg laster ned noe..

Du får en bra log med ett skikkelig program, til IP fra IP dato, tidspunkt og porter er ett mnimum for at de fleste ISPer gidder å bry seg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bruk Firewall-programvare til å overvåke pingingen.

Rapporter den deretter til ISP av IPene som pinger deg.

 

Det som er mulig, er at den personen er i besittelse av et slags "Zombie-nettverk" (som jeg vil kalle det). Med dette, mener jeg at han har virusprogramvare/trojan installert på et utall med maskiner som han deretter kan styre via f.eks. en kanal på IRC.

Jeg har selv sett en fyr som distribuerte "programmer" for diverse funksjoner, men som viste seg å være virus som kobler seg opp mot en gitt IRC server, på en IRC kanal. På den kanalen, var det så mye som 250 "zombier".

Disse kunne altså denne personen styre som han selv ville.

 

Så det kan hende dette er noe det er mulig å stoppe, og det kan hende at det ikke er mulig å stoppe.

 

En mulighet er jo å blokkere ping fullstendig, men det når fortsatt frem til maskinen din, men da tar det iallfall ikke noe av opp-linja, bare ned-linja.

Men dersom han har bra nok linje®, får han deg fortsatt "ut".

 

 

Jeg vil anbefale deg å kontakte abuse-seksjonen hos din ISP, for å så spørre disse om de kan gjøre noe med dette.

Selv synes jeg en ISP skal påta seg en oppgave om å hjelpe kunder med slikt.

Lenke til kommentar
jeg har et lite problem med at en fyr driver å pinger livet av linja mi. det er så vidt jeg kommer inn på irc :(

 

jeg er fly forbannet pga dette og lurer på:

 

1. hvordan hindre / sperre at han kan pinge linja mi ?

 

2. hvordan gjør han dette ?

 

 

tusen takk for alle seriøse svar :)

1. Du k an blokkere inngående ICMP trafikk, men båndbredden vil allikavel bli brukt.

2. ping -f -s 65507 host

Endret av sumptrollet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...