anti Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Kjøpte meg A64 3200+ (512k NewCastle), Gigabyte K8NS Pro hovedkort og 2x512mb Kingston HyperX 3200 brikker her om dagen. Jeg har store problemer med å få minnet til å kjøre stabilt på dette kortet. Brikkene skal kunne kjøre 2-3-2-6 på 200mhz, men dette liker tydeligvis ikke hovedkortet. Ved 166mhz er alt stabilt med begge brikkene, men skal jeg kjøre på 200mhz kan jeg kun bruke en brikke hvis det skal være stabilt. Med begge brikkene blir alt ustabilt, prime95 gir meg rounding error etter alt fra 20sek til 15min, og Memtest gir over 700 errors på samme sted hver gang (95% på Test #5 - Block move, 64 moves, cached). Ser ikke ut som timings har noe å si på dette, får samme error med 2-3-2-6 som jeg gjør med 3-3-3-8 osv. Har testet begge brikkene hver for seg og de kommer fint igjennom Memtest med aggressive timings. Har prøvd med nyeste offisielle bios (F2) og nyeste uoffisielle (F4a), skjer samme med begge. Kjører DDR voltage på +0.2 som skal gi 2.7, og har Enermax 550w psu, så det burde ikke være problemet. På 166mhz er alt som sagt stabilt, men mister tross alt endel minnebåndbredde ved å ikke kunne kjøre på 200mhz.
panzerwolf Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Har samme hovedkort som deg og sleit litt med å få mine Corsair-brikker til å kjøre for full rulle. La inn siste offisielle BIOS og tok backup av denne til den andre BIOS-brikka. Deretter satte jeg at maks minnehastighet skal være 200Mhz i stede for Auto, en omstart (la BIOS kjøre ferdig før du går inn i den) og minnet kjører nå på 200Mhz istede for 166. Voilà!
anti Skrevet 6. august 2004 Forfatter Skrevet 6. august 2004 Har samme hovedkort som deg og sleit litt med å få mine Corsair-brikker til å kjøre for full rulle. La inn siste offisielle BIOS og tok backup av denne til den andre BIOS-brikka. Deretter satte jeg at maks minnehastighet skal være 200Mhz i stede for Auto, en omstart (la BIOS kjøre ferdig før du går inn i den) og minnet kjører nå på 200Mhz istede for 166. Voilà! Har ingen problemer med å få kjørt 200MHz på mine brikker så lenge jeg bruker nyeste bios'en og setter den til 200MHz som du sier. Problemet er at når jeg kjører 200MHz med begge brikkene installert så blir det ustabilt.
panzerwolf Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 (endret) Aha... Jeg tror jeg ville ha tatt en samtale med butikken for å finne en løsning; at du får andre minnebrikker e.l. Kan være kjappere enn å finne en teknisk løsning (som kanskje ikke kommer før om en BIOS eller to) Endret 6. august 2004 av Mad Wolf Magnux
endrebjo Skrevet 6. august 2004 Skrevet 6. august 2004 Det er et kjent fenomen at det HK'et har problemer med å kjøre to (eller flere) brikker på DDR400. Hva som skjer ved BIOS flash vet ikke jeg, men det pleier å hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå