Gå til innhold

Problem med 9800pro

SupremeX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

har satt sammen en pc for en kompis, og har et lite problem.

Jeg får ikke bytta fargedybde og skjermoppløsning, som står default på 4bit og 640x480. Det er også noe som ligner på artifacts, er dette på grunn av skjerminnstillingene?

Satte på en Arctic Cooling Silencer rev.3, så kortet blir ikke for varmt.

Er det så enkelt som å laste ned nye drivere og kjøre windows update?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Installerte Catalyst 4.7 drivere nå, og da funket det. Windows sine drivere for ATi suger :thumbdown:

Men har et lite problem til, ikonene har en slags gjennomsiktig strek over seg. ikke noe alvorlig, men like fullt irriterende.

Skrevet

Starta opp battlefield vietnam, og da kom det noe som ligna veeeeeldig på artifacts. Kan det være at kjøleren ikke er ordentlig montert?

Har dette noe med driverne å gjøre, eller er det et hardwareproblem.

Skrevet
4.7 er skjermkort drivere ikke HK drivere.. Prøv som han sa å installer nyere HK drivere eller hva det enn var. ;)

Nå trodde jo ikke jeg det heller da.

Har hovedkortdrivere inne, men dette har da ikke noe med problemet i spill, har det vel?

For meg virker det som om kjøleren ikke er montert ordentlig..

Skrevet
4.7 er skjermkort drivere ikke HK drivere.. Prøv som han sa å installer nyere HK drivere eller hva det enn var.  ;)

Nå trodde jo ikke jeg det heller da.

Har hovedkortdrivere inne, men dette har da ikke noe med problemet i spill, har det vel?

For meg virker det som om kjøleren ikke er montert ordentlig..

en mulighet er jo å ta av kjøleren, slenge på ny pasta hvis trengs, å sette på igjen..

hvis det da ikke virker, vet jeg ikke..

Har du klokket ?

hvis ja, prøv å klokk ned

Skrevet

Har ikke klokket nei, selv om litt av poenget med å sette på en AC er å klokke.

Kortet er ikke varmt når man tar på det, men det virker likevel som varmeproblemer.

Får bare ta av kjøleren å legge på ny AS5, så prøve på nytt..

Skrevet

Det er fortsatt et problem her. Det var sannsynligvis ikke det at kortet blir for varmt, for nå er det kontakt mellom GPU og kjøler, har hatt på ny kjølepasta, og alt BURDE funke, men det gjør det altså ikke.

Skrevet

Sorry for bumping.

Jeg har nå kommet frem til at det må ha vært noe feil med kortet, prøvde med standardkjøleren, men det var fortsatt samme problemet, noe som ligner på artifacts...

Det jeg gjør nå, er å sende mail til netshop om retur, så får vi se hva de sier.

Skrevet (endret)

Hovedkortet er det ikke, han bruker nå MX420 kortet mitt (verdensrekord i 3dmark03 :p ). Da jeg satte det i, så funket det helt fint, så det er nok 9800pro'et med R360 core som er problemet :(

1100 innlegg :w00t:

Endret av SupremeX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...