Gå til innhold

Student søker bærbar pc!


guten

Anbefalte innlegg

Heisann dere..

 

Jeg skal til høsten begynne å studere litt, og vil derfor investere i en

bærbar pc. Maskinen kommer til å brukes til skole (excel,word..osv),musikk og video og bilde redigering/behandling. Jeg har satt et tak på kr. 13.000.

 

Jeg er ikke helt up to date på bærbare maskiner, men håper noen kan komme med noen anbefalinger for meg.

 

Har forresten kikket på Elitegroup g553 d1600,g556E og g551 hos Multicom.

Noen som kan anbefale dem?

 

Håper på seriøse svar..

 

Ha en fortsatt glimrende dag.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe...Siden han spør etter en bærbar PC så er det vel ikke riktig å sette inn en link til en ibook. Da hadde han vel spurt om en bærbar MAC ;) Hva vant jeg? Hva er premien?

 

 

Ellers så har jeg en bærbar PC til salgs....8000 kr. Pentium 4 Mobile 1,8. 512 ram cdbrenner osv...... send meg en PM om du er interisert.

Lenke til kommentar
hehe...Siden han spør etter en bærbar PC så er det vel ikke riktig å sette inn en link til en ibook. Da hadde han vel spurt om en bærbar MAC ;) Hva vant jeg? Hva er premien?

Da lurer jeg veldig på hva du mener er definisjonen på en pc. Som du kanskje vet står PC for PersonalComputer noe en iBook absolutt er selv om det er en Mac, en Mac er like mye pc som en x386 basert maskin som det sikkert er du sikter til...

Endret av Entathraion
Lenke til kommentar
Short for personal computer or IBM PC. The first personal computer produced by IBM was called the PC, and increasingly the term PC came to mean IBM or IBM-compatible personal computers, to the exclusion of other types of personal computers, such as Macintoshes.

 

In recent years, the term PC has become more and more difficult to pin down. In general, though, it applies to any personal computer based on an Intel microprocessor, or on an Intel-compatible microprocessor. For nearly every other component, including the operating system, there are several options, all of which fall under the rubric of PC

 

Så det så...

Lenke til kommentar

Ja, skildnaden mellom hva som er en PC og hva som ikke er en PC er ikke alltid så lett. For alt jeg vet så kan det være endringer på termologien og jeg som har sovet i timene, men jeg vet MAC har selv vært veldig opptatt av å sammenligne seg selv som en "ikke-PC". Dette er også noe dem konsekvent bruker på sine egne hjemmesider /se f.eks. her: http://www.apple.com/switch/howto/). Men jeg er ikke her inne for å kverrulere og jeg kryper gjerne til korset om jeg tar feil.

 

Jeg har heller aldri hørt noe annet enn at det er IBM-kompatible maskiner som kalles for PC. Har det vært noen endringer i definisjonen så vil jeg gjerne vite det.

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...