Gå til innhold

Doom3 Ultra Quality 8AF.16AA@2048x1536 Screenshots


Anbefalte innlegg

Er det noen mulighet for at du kan lage en liten video snutt???

Hadde vært artig å se hvordan det tar seg ut i bevegelse.....

 

Doom3 Ultra Quality 8AF.16AA@2048x1536 i fri flyt? Det er bare å klikke deg fort gjennom bildene så får du se hvordan det tar seg ut i bevegelse.... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker nesten som folk legger alt i still-bilde kvaliteten på et spill, og dømmer derav...

Men med Doom 3 er det i all høyeste grad helheten som får det til å føles som om Satan puster iskaldt bak nakken min.. Lyden, og den atmosfæren den skaper; lys og skygger, og for ikke å snakke om animasjonen på de fleste monstrene og karakterene.

 

-- SPOILER ALERT --

For de som har kommet et stykke på vei i spillet, så må jeg si at fy f**n så ekkel følelse man får av å vandre i hallene/hulene nedi helvete. :thumbs: til Id Software for atmosfære i spillet.

-- SPOILER END --

 

Men må si meg enig i at noen teksturer er litt lave. Det er vel snakk om prioriteringer..høy på noen omgivelser og karakterer/monstre, lavere på omgivelser med lite lys og som man i spillhets hete kanskje ikke vil legge så mye merke til.

 

Som andre alle, vil jeg tro, gleder jeg meg vilt til å se HL2, når det måtte komme.

Lenke til kommentar
Noe av korningen kan jo skyldes komprimering, sleng ut et bmp/psd bilde, da vil det nok bli litt bedre.

 

Edit: Ser nå at den nermeste veggen er dårlig, men resten, :dribble:

Jeg tror filformatet har svært lite å si for kvaliteten. Grunnen er teksturer og detaljer er sterkt komprimerte fra før uansett.

 

Går det i det hele tatt an å ta ukomprimerte screenshots fra spill? (nytter jo fint lite å konvertere fra lossy komprimert og opp til ukomprimert i ettertid)

 

Må si meg impronert over kvaliteten, selv om jeg ser at det ennå er langt igjen til perfekt kvalitet. Det er alt for mye pakking av tekstruer, skygger og bumpmaps når man kommer nært innpå objekter.

På Ultra settingen så bruker ikke spillet komprimerte textures.. Alt er ukomrimert.

 

Til trådstarter:

-----------------

Det er vel ingen vits i å ta skjermbilder av ultra quality når man komprimerer bildene i jpeg etterpå? Skjønner at bildene blir store, men uansett...

Lenke til kommentar

Antialiasing i 2048x1536oppløsning er ikke så bra, jeg mener en bør bruke maks 2x antialiasing men helst ingenting idetheletatt. Grafikken blir blurry og uskarp med antialiasing i store oppløsninger.

Edit.. Jeg ser på bildene nå, 2048x1536 punkters oppløsning, shot00010 imponerte :)

Men det er rart med Doom3, på noen screenshots er ikke grafikken så bra, på andre er den veldig bra..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Virker nesten som folk legger alt i still-bilde kvaliteten på et spill, og dømmer derav...

Men med Doom 3 er det i all høyeste grad helheten som får det til å føles som om Satan puster iskaldt bak nakken min.. Lyden, og den atmosfæren den skaper; lys og skygger, og for ikke å snakke om animasjonen på de fleste monstrene og karakterene.

Akkurat! Stemingen er jo minst halve poenget med spillet! Det er så sinnsykt skummelt med monster som hopper ut av vegger, dører tak osv.. Lydeffektene er også sinnsykt fete... du føler virkelig at du er på vei rett inn i helvette.

Lenke til kommentar
Akkurat! Stemingen er jo minst halve poenget med spillet! Det er så sinnsykt skummelt med monster som hopper ut av vegger, dører tak osv.. Lydeffektene er også sinnsykt fete... du føler virkelig at du er på vei rett inn i helvette.

Riktig!

 

Nå har jeg ikke spillt Doom 3, men jeg kan skrive under på at spill med stemning hever seg over de andre spillene.

 

Ta Morrowind for eksempel, ta bort stemningen der, og du har et lite engasjerende spill. (litt på kanten, men dere skjønner hva jeg mener)

 

Doom 3 uten stemning blir som ett hvilket som helst shut/blow 'em up spill

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Har kommet ca 50% av D3 nå og synes det minner MYE om Q3 spillmessig. Det er mye fin grafikk men sitter igjen med litt "same shit new wrapping" men det er min mening. Spiller på P4 3.6 med 9700Pro, får 30 fps 1024 medium quality og skygger av. Venter på X800XT..

Lenke til kommentar
Har kommet ca 50% av D3 nå og synes det minner MYE om Q3 spillmessig. Det er mye fin grafikk men sitter igjen med litt "same shit new wrapping" men det er min mening. Spiller på P4 3.6 med 9700Pro, får 30 fps 1024 medium quality og skygger av. Venter på X800XT..

Doom 3 er jo Doom i ny innpakning, da. Men for en shit, og for en wrapping!

 

Men den slående likheten med flerspiller-spillet Quake 3 Arena kan jeg ikke se.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Det virket som at AA ikke hadde blitt enabla første gang jeg kjørte timedemo'en

 

Har nå tatt noen nye screens og lagt opp.

 

Til han som lurte på hvorfor jeg har lagt dem opp som jpg, så må jeg opplyse om at hver tga er på 9 mb og det har jeg ikke plass til å hoste :)

Endret av WikingTOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...