garfunk Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Hei hei! Lurer på bare et enkelt spørsmål og det er om en AMD XP 2600+ holder til det meste. Skal oppgradere PC'en min og har et litt stramt budsjett. Tenker mest på til spilling som f.eks. Thief 3 og det nye Lord Of The Rings spillet som kommer nå i september. Sikkert også Doom3. Hva tror dere?
endrebjo Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Hvis du tenker på en Athlon XP2600+ Thorughbred med 266MHz bus ville jeg heller valgt en Athlon XP2500+ barton med 333MHz bus og klokket noen MHz opp.... ...eller valgt en AMD Athlon XP-M2400+ 35W og klokket mange MHz opp og holde den på samme spenning som en 2600+, men samtidig ha mye høyere ytelse.
garfunk Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 Nei jeg tenkte faktisk på en 2600+ barton 333 mhz. Skal ha barton hvis jeg skal ha AMD.
endrebjo Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Nei jeg tenkte faktisk på en 2600+ barton 333 mhz. Skal ha barton hvis jeg skal ha AMD. Sorry, trodde ikke den fantest
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 hehe... gjør det, ja... klokker dårligere, derfor mindre "kjent" Hvilket hovedkort har du?
garfunk Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 he he. ikke noe prob. Finnes på komplett.no til 790 kr:) så det er en grei cpu?
garfunk Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 tenkte jeg skulle ha et Abit NF7-S V2.0 lest her på hardware at det er et bra kort til amd skal oppgradere nesten alt. minne, hk, cpu, skjermkort, hd og vifte
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 (endret) fin den, men ikke kjøp boxed... koster 700@mpx .... spare penger? EDIT: Så posten din nå... HK er et typisk overklokkings kort.... skal du klokke? Dersom ikke finnes det kanskje bedre valg.... dersom du skal klokke er kanskje 2500+ et bedre CPU valg... men dagens CPUer er vel låste Endret 4. august 2004 av JEG76
garfunk Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 (endret) nei skal ikke kjøpe BOXED. tror nesten alt blir fra komplett. blir mye styr med porto fra overalt Nei jeg skal ikke klokke. Vet at 2500+ er veldig bra til det:) Endret 4. august 2004 av garfunk
Spragleknas Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Tror det kan være en ide og poste uner "hjelp jeg skal ha ny pc" der du setter makspris og kriterie .... sammenhengen er viktig vet du (leste alle postene dine.. mange feilposter )
Falcon_ Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Hva med Socket 754 HK og sempron prosessor? Tror ikke XP serien er noe særlig fremtidsrettet ved tanke på spill.
garfunk Skrevet 4. august 2004 Forfatter Skrevet 4. august 2004 som sagt så har jeg et stramt budsjett. har tenkt meg et sapphire 9800 pro skjermkort. så har ikke råd til amd64
Falcon_ Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Sempron vil koste omtrent det samme som XP og hovedkortene koster også omtrent det samme. Men sempron kommer ikke før slutten av August men er vært å vente på etter de testene jeg har sett sammenlignet med XP.
guttorm Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Sempron vil koste omtrent det samme som XP og hovedkortene koster også omtrent det samme. Men sempron kommer ikke før slutten av August men er vært å vente på etter de testene jeg har sett sammenlignet med XP. Sempron er barton kjerner opp til soket 754.... er vell et fett hva han velger...
endrebjo Skrevet 4. august 2004 Skrevet 4. august 2004 Sempron vil koste omtrent det samme som XP og hovedkortene koster også omtrent det samme. Men sempron kommer ikke før slutten av August men er vært å vente på etter de testene jeg har sett sammenlignet med XP. Sempron er barton kjerner opp til soket 754.... er vell et fett hva han velger... Sempron er mer en Athlon64 uten 64-bit delen enn en barton (Athlon64/FX/Opteron heter forresten K8-arkitektur, mens Athlon XP/Duron heter K7)
Tusenkunstner Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hva betyr Boxed? Og hva er bakdelen med dette? Trodde det betydde at prosessoren kom i eske med vifte ++
dj_j0tul Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Hva betyr Boxed? Og hva er bakdelen med dette? Trodde det betydde at prosessoren kom i eske med vifte ++ ja, men da kan du spørre deg selv; "Hvor bra er den boxed-kjøleren?" Svaret er= Den er dårlig, støyer en del, og kjøler for dårlig... hvertfal for klokkere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå