Gå til innhold

Casemod i tre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes du lager stilige tre kabinetter.

 

Har en slik fres selv, man har ikke fått tid til å sette meg ned med den ennå :-)

 

Hva med litt flere lag med syrebeis (mørk cacao) og skikkelig blank klarlakk, så får du "mahogny look". Bland det med litt sorte plexi detaljer, og viftegrillene plassert på innsiden av kabinettet slik at utfresning i hullåpningen kommer bedre frem.

 

Forslag på tema til neste prosjekt:

 

- HTPC (som passer inn med TV/Hi-fi utstyr)

- Kjøkken PC - veggmontert eller skult bak en "touch-screen" flatskjerm for enkelt å finne frem til nye oppskrifter, samt og lage innkjøpslister :-)

- Internet Cafè - i stua (mitt neste prosjekt)

 

Generell trend: mindre kabinetter med smartere og mer stillegående kjøleløsninger.

Lenke til kommentar
Hva med litt flere lag med syrebeis (mørk cacao) og skikkelig blank klarlakk, så får du "mahogny look".  Bland det med litt sorte plexi detaljer, og viftegrillene plassert på innsiden av kabinettet slik at utfresning i hullåpningen kommer bedre frem.

 

Forslag på tema til neste prosjekt:

 

- HTPC (som passer inn med TV/Hi-fi utstyr)

- Kjøkken PC - veggmontert eller skult bak en "touch-screen" flatskjerm for enkelt å finne frem til nye oppskrifter, samt og lage innkjøpslister :-)

- Internet Cafè - i stua (mitt neste prosjekt)

 

Generell trend: mindre kabinetter med smartere og mer stillegående kjøleløsninger.

Gode forslag.

 

Har faktisk vurdert å ha viftegrillene på innsiden, men valgte å sette inn støvfilter der istedenfor. (Deler av fruens nylonstrømper. Håper hun ikke merker det:-)

 

Jeg har også laget en TV/HI-FI PC som står i stua. Lingner på Shuttle PC, men brukte et mini-ITX kort.

 

Tenkte faktisk på en Kjøkken PC i dag, men vurderer sterkt å lage en ny tre PC med Vannavkjøling.

 

Er det noen som har forslag til tema?

Vurderte å frese ut sidevindu med "Høyspenning livsfare" skilt, men må prøve å finne viftegriller til dette.

 

NOG

Lenke til kommentar
Bare lurer på hvordan du fikk feste døra på trekabinettet

På serveren. brukte jeg skyvelås selv om dette ikke er nødvendig.

 

Lager vanligvis dørene så store at de går litt tregt. (Pusse litt etter litt)

Har satt inn vinkler på innsiden som stopper døra i riktig dybde, samtidig som det er en ekstra forsterkning i hjørnene.

 

Har også vurdert å sette på låser slike som disse:http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=16472, men har føreløpig ikke kommet så langt.

 

NOG

Lenke til kommentar

Magnet 'ting' som holder dører inntill. En liten magnet som er festet i en liten plast 'sak' som gjør den lettere og (montere) skru fast! Se i skapdørene på kjøkkenet!

 

En grei løsning som holder døra inntil - og ikke agrip meg med utsagn som at ALT på harddisken blir slettet hvis den kommer innen 10m radius fra maskina da det også kan føre til at PC'en ekslpoderer! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...