Gå til innhold

kjøling


eivind018

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-28 11:25, Aderlig skrev:

Ja, silent viking er en god kjøler.

Men T-Bird 1,4 er den varmeste ifra AMD, så CPUen din blir nok ikke kald uten vannkjøling...


 

Tull og tøys. Du trenger ikke vannkjøling for å holde tbird 1.4ghZ nede på en bra temperatur.

 

Jeg ville ikke brukt silent viking viften. Festemekanismen er helt elendig. Jeg fatter ikke at så mange gidder å bruke penger på en kjøleribbe hvor utviklerene ikke har gjort en bedre jobb med festemekanismen. Det er helt latterlig at du anbefales å ta av kjøleribben under transport av kabinettet. Dette er forsåvidt en helt annen diskusjon.

 

Jeg vil anbefale deg å skaffe deg en taisol CGK760. Denne støyert ikke så fryktelig mye, har en kanonbra festemnekanisme, og er rimelig. ( Tror den kosterkr166,- på komplett? ).

 

Dersom du vil ha skikkelig kjøling med lite støy, ville jeg sett etter "tungvekterene". Jeg tenker da på "Alpha PAL 8045" eller "Swiftech MCX462B". Disse kjølerene i kombinasjon med en rolig 80x80 vifte gir plenty god nok kjøling til Tbirden din. Det er faktisk rom for endel overklokking! Men det koster å være på topp. Microplex selger disse kjøleribbene, men det er mulig du finner dem rimeligere en annen plass.

 

Uansett hvilken løsning du velger, så er det viktig å sørge for at luften inne i kabinettet byttes ut. 2 støysvake kabinettvifter vil være mer enn bra nok. Den beste kombinasjonen er en vifte nede fremme som suger luft inn i kabinettet, og en oppe bak som blåser ut av kabinettet.

 

 

 

_________________

 

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-04-28 11:41 ]

Lenke til kommentar

Kjøp deg en Taisol CPU-kjøler, m/kobberbunn

CGK760 til 146,- på http://www.microplex.no/

 

Skal du ha SUPERKJØLING slenge du på en Papst vifte, 41m³/time, 35 dB(A)

612N2GN - m/3-pins molexkontakt til 170,-

(bråker ikke nevneverdig og kjøler ca 4-6 grader bedre enn den orginale vifta :grin:

 

Husk Arctic Silver 3 Thermal Compound

AS33G - Termisk pasta (Goop) til 79,-

 

 

 

_________________

eyeflash.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-29 10:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...