Gå til innhold

overklokking av xp2800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med så rask ram kan du overklokke en god del dersom du tør å stille på vcoren.

du bør kunne sette den til xp3000 hastighet uten større problemer dersom du kan låse agp/pci slottene og har ulåst multiplier, men jeg garanterer ingenting. du må ta dette gradvis og kjøre stabilitets test og se på temperaturen underveis. For å teste stabilitet kan du bruke Prime95 og kjøre torture test. Dette programmet bruker 100% cpu og masse minne og produserer derfor mye varme. Et bra program for å sjekke temperatur er Everest Home. Begge programmene er etter hva jeg forstår gratis til privat bruk.

Jeg hadde bare 333mhz ram da jeg prøvde å overklokke min xp2800+ og kunne ikke låse agp/pci porter. det overklokket veldig lite og da jeg skrudde vcoren på 2.0V så smeltet loddinga på en chip på hovedkortet.

Mitt beste tips er at du tar tiden til hjelp og overklokker sakte, gjerne 1 MHz i slengen, og hold et godt øye med temperaturen.

Lenke til kommentar

Du kan godt stlle på fsb uten å stille på vcoren så lenge systemet er stabilt, men når systemet blir ustabilt må du enten stille fsb ned eller øke vcore til det blir stabilt.

 

Hastigheten på pci og agp portene er på mange kort påvirket av fsb'en. En god forklaring ligger her.

I bunn å grunn sier den at dersom du ikke har låst agp/pci portene vil disse bli overklokket når du stiller opp fsb'en og kan skade alt av ekspansjonskort du har i maskina. Men som du ser i guiden så bør det gå greit med ratio 5/1 til du kommer opp i 187,5 MHz fsb.

Lenke til kommentar

vil påstå at XP2800 er en digg cpu å overklokke...

eneste du trenger er god kjøling...

har du vannkjøling er ikke en peltier løsning langt unna igrunnen :thumbup:

Overklokket min XP2800 til 232 x 11.5 = 2668 Mhz..

her skal det også merkes at Vcore var på 1.85V

og den var faktisk stabil også her

Den gikk høyere men.. da varte det ikje stabilt lengre

 

GO XP2800 seie eg bare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...