Gå til innhold

Ikke garanti på def. IBM GXP75 disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

For ca. 1,5 år siden fikk jeg en ny IBM GXP75 45GB på garantien etter at den første streika. Nå har den nye disken også streiket og jeg søkte retur hos komplett.no. Men de sier at jeg ikke får det dekt på garantien siden det er mer enn tre år siden jeg kjøpte den første disken (garantien er gått ut på den første disken)...

Er det noen som har opplevd det samme, hjelp meg... :(

Mvh

Stian F

Du får nok ikke ny garanti med mindre du har fått ny disk (altså ikke en "serviced part") MEN - Reklamasjonstiden begynner å løpe på nytt. - så du har minimum 2 års reklamasjonstid fra du mottok den nye disken.

Lenke til kommentar

Når disken er over tre år gammel tror jeg nok ikke du har reklamasjonsretten på din side heller. Skjønner ikke at svingammel disk egentlig er noe å hyle over. Skjønner godt at Komplett ikke vil bytte den harddisken, de vil jo ikke få ombytte av den og det vil jo være et rent tapsprosjekt for dem.

Det er heller ikke alle diskene i denne serien det er problemer med heller, merkelig hvor lenge slike rykter blir hengende etter at en produsent har drete seg en gang.

- Judaz -

Lenke til kommentar

og det forstår jeg. butikken er bindeleddet til produsenten, ikke leverer en vare som fungerer har jeg ingen sympati for at dette er et tapsprosjekt for dem. slik er forretning i norge, take it or leave it. ikke begynne som ITbutikken.no, der egne forskrudde oppfatninger står høyere i kurs enn lovverket.

hva med å ta en telefon til forbrukerrådet? da får du antageligvis en rask oppklaring. det finnes på lovdata og, søk på reklamasjon f.eks ikke alltid det hopper opp på skjermen med en gang du søker, litt knotete.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

jeg kjøpte også en 45gb gxp75 disk en gang i tiden, og den røyk.

så fikk jeg en ny, og den røyk heldigvis(?) så fort at jeg fikk enda en ny disk før garantien gikk ut.

fikk da en 60gxp disk eller hva den heter, og den funker ennå

men det her er egentlig litt interessant, hvor lang reklamasjonsrett og garanti har man egentlig på erstatningsvarer? kan noen vise til noen lover?

Lenke til kommentar

Sjekket det, garantien gikk ut 02 2004, har jeg da fått en gammel disk hos komplett eller.

Hva kan jeg gjøre hvis komplett har sendt meg en gammel disk i retur for den første disken jeg fikk feil på??

Mvh

Stian F

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...