trikks Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hva mener butikken at reklamasjonstiden din er da??? 2 eller 5 år?? Det er godt kjent at det er mye feil på disse diskene. Hva er da egentlig problemet. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei For ca. 1,5 år siden fikk jeg en ny IBM GXP75 45GB på garantien etter at den første streika. Nå har den nye disken også streiket og jeg søkte retur hos komplett.no. Men de sier at jeg ikke får det dekt på garantien siden det er mer enn tre år siden jeg kjøpte den første disken (garantien er gått ut på den første disken)... Er det noen som har opplevd det samme, hjelp meg... Mvh Stian F Du får nok ikke ny garanti med mindre du har fått ny disk (altså ikke en "serviced part") MEN - Reklamasjonstiden begynner å løpe på nytt. - så du har minimum 2 års reklamasjonstid fra du mottok den nye disken. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Jeg fikk avslag på retur forespørselen fra komplett.no fordi garantien som bare var på tre år fra jeg kjøpte den første disken var gått ut:( Mvh Stain F Lenke til kommentar
trikks Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Bruk reklamasjonsretten din og ikke garanti bestemmelsen. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Bruk reklamasjonsretten din og ikke garanti bestemmelsen. Hva er forskjelden?? Hvordan gjør jeg det? Mvh Stian F Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Når disken er over tre år gammel tror jeg nok ikke du har reklamasjonsretten på din side heller. Skjønner ikke at svingammel disk egentlig er noe å hyle over. Skjønner godt at Komplett ikke vil bytte den harddisken, de vil jo ikke få ombytte av den og det vil jo være et rent tapsprosjekt for dem. Det er heller ikke alle diskene i denne serien det er problemer med heller, merkelig hvor lenge slike rykter blir hengende etter at en produsent har drete seg en gang. - Judaz - Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Disken er nå bare 1,5år... Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Og med tanke på at jeg ikke driter peng, så kan jeg ikke rive ut en disk til 1000 kr sånn med en gang, derfor er dette en ergelig situasjon... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) og det forstår jeg. butikken er bindeleddet til produsenten, ikke leverer en vare som fungerer har jeg ingen sympati for at dette er et tapsprosjekt for dem. slik er forretning i norge, take it or leave it. ikke begynne som ITbutikken.no, der egne forskrudde oppfatninger står høyere i kurs enn lovverket. hva med å ta en telefon til forbrukerrådet? da får du antageligvis en rask oppklaring. det finnes på lovdata og, søk på reklamasjon f.eks ikke alltid det hopper opp på skjermen med en gang du søker, litt knotete. Endret 3. august 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 jeg kjøpte også en 45gb gxp75 disk en gang i tiden, og den røyk. så fikk jeg en ny, og den røyk heldigvis(?) så fort at jeg fikk enda en ny disk før garantien gikk ut. fikk da en 60gxp disk eller hva den heter, og den funker ennå men det her er egentlig litt interessant, hvor lang reklamasjonsrett og garanti har man egentlig på erstatningsvarer? kan noen vise til noen lover? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Gå inn på hitachi sine nettsider. Der kan du taste inn serienummeret på disken for å sjekke om det fortsatt er garanti på den. Om dette er tilfelle koster det deg ca 130 kroner å sende den som rekomandert a-post til Nederland og du får ny disk levert på døra av UPS etter ca 2-3 uker. Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Og med tanke på at jeg ikke driter peng, så kan jeg ikke rive ut en disk til 1000 kr sånn med en gang, derfor er dette en ergelig situasjon... Lenke til kommentar
Stian F Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Sjekket det, garantien gikk ut 02 2004, har jeg da fått en gammel disk hos komplett eller. Hva kan jeg gjøre hvis komplett har sendt meg en gammel disk i retur for den første disken jeg fikk feil på?? Mvh Stian F Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Husk at når du kjøpte disken, gjaldt den gamle "kjøpsloven". Ikke "Forbrukerkjøpsoven" som bruker i dag... Husk det når du søker på lovdata... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 lovik - hva er forskjellen på disse to lovverkene og når tredde den nye loven i kraft? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå