abcosv Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Når kommer den virkelig store valgfriheten til socket 939 til å kicke inn? Jeg har klart pengene og alt til den store oppgraderingen, men jeg ønsker ikke å ha noe "nesten"-hovedkort bare fordi det var det eneste som var inne. Ser at Epox-939-hovedkortet er i prisguiden, men jeg finner det ikke noen andre steder. Epox.com nevner ingenting om noe 939-hovedkort, finner selvsagt ingen tester av det heller. Lurer derfor på å ta et MSI NF3 Ultra-hovedkort, men det er heller ikke inne i noen nettbutikker. Har dette kortet vært inne i det hele tatt, eller er det bare ikke sluppet fra produsent ennå? Jeg syns hovedkort-produsentene virkelig burde få litt fart på seg, det er nok av CPU-er å velge av, men det hjelper jo lite uten et hovedkort? Leser "bare" om problemer med Gigabyte-hovedkortene, har lest noen tester av 754-kortet også, og det er ikke noe jeg ønsker å bruke penger på bare fordi de er først ute i Norge. Når kan man forvente at den virkelige strømmen av 939-hovedkort kommer? Klarer jeg å vente?
Thorsen Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Hva definerer du som et nesten hk?? Uansett dette ser iallefall ut som et helt hk for meg: http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=107...lAction=details
Boralis Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Problemene med gigabytekortene er nå løst , ville uansett valgt et nForce 3 kort fremfor via basert , da snakker jeg utifra erfaringer med kort til 754 men tviler sterkt på at det er noen forskjell på 939 .
Rikky Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din, men jeg valgte likevel kortet fra Gigabyte. Holder på å montere det nå, får se hvordan det går.
lavizh Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 (endret) https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18760 (Epox EP-9NDA+) kommer inn hos komplett.no om ca. 4 uker. Endret 2. august 2004 av lavizh
Boralis Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din, men jeg valgte likevel kortet fra Gigabyte. Holder på å montere det nå, får se hvordan det går. Jepp,husk å oppdater bios og sjekk at det tar den nye biosen .
Rikky Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 (endret) Det var nyeste bios på kortet, men den har tydeligvis en del barnesykdommer. Bootet opp i går, og CPU-temp i bios var 4 grader (Og da var det sikkert 30 grader i rommet). Har ellers ikke opplevd noen problemer, annet enn at installasjonsprogrammet som fulgte med var litt ustabilt og kræsjet. Edit: I dag er det litt varmere, så nå er tempen gått opp til 10 grader. Endret 3. august 2004 av Rikky
abcosv Skrevet 3. august 2004 Forfatter Skrevet 3. august 2004 Skal ha NF3-hovedkort ja, har lest en god del tester om Via vs Nvidia, der Nvidia som oftest ender opp som klar vinner. Gigabyte-kortet skal visstnok ha noen billigløsninger istedet for de standard nvidia-valgene, som realtek og martell over nvidia-chipsettets egne lyd- og nettverkskort. Dette ser jeg som en svakhet, og det er noe Epox-kortet ikke har gjort (såvidt jeg har forstått).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå