Gå til innhold

Valgmuligheter; Socket 939-hovedkort

abcosv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kommer den virkelig store valgfriheten til socket 939 til å kicke inn?

Jeg har klart pengene og alt til den store oppgraderingen, men jeg ønsker ikke å ha noe "nesten"-hovedkort bare fordi det var det eneste som var inne. Ser at Epox-939-hovedkortet er i prisguiden, men jeg finner det ikke noen andre steder. Epox.com nevner ingenting om noe 939-hovedkort, finner selvsagt ingen tester av det heller. Lurer derfor på å ta et MSI NF3 Ultra-hovedkort, men det er heller ikke inne i noen nettbutikker. Har dette kortet vært inne i det hele tatt, eller er det bare ikke sluppet fra produsent ennå? Jeg syns hovedkort-produsentene virkelig burde få litt fart på seg, det er nok av CPU-er å velge av, men det hjelper jo lite uten et hovedkort?

Leser "bare" om problemer med Gigabyte-hovedkortene, har lest noen tester av 754-kortet også, og det er ikke noe jeg ønsker å bruke penger på bare fordi de er først ute i Norge. Når kan man forvente at den virkelige strømmen av 939-hovedkort kommer? Klarer jeg å vente? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemene med gigabytekortene er nå løst , ville uansett valgt et nForce 3 kort fremfor via basert , da snakker jeg utifra erfaringer med kort til 754 men tviler sterkt på at det er noen forskjell på 939 .

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din, men jeg valgte likevel kortet fra Gigabyte. Holder på å montere det nå, får se hvordan det går.

Skrevet
Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din, men jeg valgte likevel kortet fra Gigabyte. Holder på å montere det nå, får se hvordan det går.

Jepp,husk å oppdater bios og sjekk at det tar den nye biosen . :thumbup:

Skrevet (endret)

Det var nyeste bios på kortet, men den har tydeligvis en del barnesykdommer. Bootet opp i går, og CPU-temp i bios var 4 grader (Og da var det sikkert 30 grader i rommet). Har ellers ikke opplevd noen problemer, annet enn at installasjonsprogrammet som fulgte med var litt ustabilt og kræsjet.

Edit: I dag er det litt varmere, så nå er tempen gått opp til 10 grader. :whistle:

Endret av Rikky
Skrevet

Skal ha NF3-hovedkort ja, har lest en god del tester om Via vs Nvidia, der Nvidia som oftest ender opp som klar vinner. Gigabyte-kortet skal visstnok ha noen billigløsninger istedet for de standard nvidia-valgene, som realtek og martell over nvidia-chipsettets egne lyd- og nettverkskort. Dette ser jeg som en svakhet, og det er noe Epox-kortet ikke har gjort (såvidt jeg har forstått).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...