Gå til innhold

SK65 - BlackBerry?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De display-ryktene har ikke engang jeg hørt, må være noe Amobil fant på selv :)

 

SK65 er 100% business-mobil, derfor ble den da også presentert på London Børsen. Jeg vil påstå _ingen_ her på Amobil-forumet er aktuelle SK65-kjøpere med mindre de liker designet ekstremt godt og skriver masse e-mail.

Lenke til kommentar
De display-ryktene har ikke engang jeg hørt, må være noe Amobil fant på selv :)

 

SK65 er 100% business-mobil, derfor ble den da også presentert på London Børsen. Jeg vil påstå _ingen_ her på Amobil-forumet er aktuelle SK65-kjøpere med mindre de liker designet ekstremt godt og skriver masse e-mail.

Uansett hvor ryktene kom fra vil jeg si at skjermen fortsatt er skuffende.

 

En mobil til 4 tusen kroner, men med en skjerm som mobiler til 2000kr bruker synes jeg er feil prioritering. Spesielt når mobilen ikke byr på andre finesser som kamera eller minnekort heller.

 

Klart at Siemens prioriterer det som er viktig for proffbrukere, men jeg skjønner virkelig hva disse 4 tusen kronene går til. Greit nok med blackberry og qwerty-tastatur, men SX1 til 2700 kr gir tilsvarende synkroniseringsfunksjoner, samme "utbyggingspotensiale" (om ikke større) og gir også minnekort, mp3, kamera og mer.

 

[edit]Hvordan er det også mulig å få en slik mobil til å veie 144 gram? Utrolig mye.[/edit]

 

Med en slik prislapp synes jeg mobilen bør by på noe veldig bra, som jeg synes kunne vært en mye bedre skjerm.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Det at få tallet her vil kjøpe dne, kan ligge i Blackberry systemet blant annet.

Så vidt jeg har forståttav de Compaq modellene som har sirkulert så er ikke det er system for den jevne bruker, men snarere et system for bedriftskunder som må ha tilgang til intraverk osv.

 

 

Besides, alle her hyper jo mp kamera, bt mulighet o.l. og denne telfonen har jo mindre minne enn K700i

Lenke til kommentar

Christian86: SK65 har 64MB minne, altså mer enn K700.

 

arehei: de som har prøvd både CX65/M65 og SX1 sier jo stort sett at SX1 har dårligst display, noe jeg også er enig i. De "4000" går til mye/dyrt minne, høy BlackBerry-lisens, påkostet design/qwerty osv. Men Siemens har ikke sagt noe som helst angående pris enda, så det bør vi vel egentlig avvente. Men 4000 høres rimelig ut, funksjonene tatt i betraktning.

 

Vekten på SK65 er også positiv, da tyngde gjenspeiler kvalitetsfølelse.

SK65 burde være perfekt for forretningsfolk, med sin BlackBerry-klient, enorme minne, Push-to-Talk, gode skjerm, QWERTY og trådløse muligheter (til og med S-IR, raskere infrarød).

Lenke til kommentar
..

Til det med minne. Den har 64mb, men kun 31mb er ledig for brukeren. Det stemmer, ikke sant? Jeg må da si at det er hvor mye minne som er ledig som er det som teller. Det spiller ikke noen rolle for meg om operativsystemet på mobilen tar 3 eller 300 mb, så lenge det fungerer.

 

Jeg har prøvd CX65/M65, og vil si at jeg foretrekker skjermen til SX1, men det får da være opp til enhver.

 

Vekten er jeg både enig, og uenig i. En tung mobil, men relativt liten størrelse gir som du sier god kvalitetsfølelse.

 

Men at den er verdt 4000 kr er jeg fortsatt uenig i. Men vi får se hvilken pris den ender på.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel være den første som svarer på det egentlige spørsmålet til trådstarter. Hvis jeg ikke har oversett noe.

 

BlackBerry er en lite brukt standard her, men har tidligere vært brukt i Amerika og visstnok deler av Europa. Når du får en epost dukker den opp på samme måte som en SMS. Veldig irriterende for de som får mye spam ;)

 

Når det gjelder rykter på skjermen var det 240 x 320 (eller mer enn 320) det var snakk om. To utenlandske mobilsider hevdet at dette var den faktiske oppløsningen, men jeg ser jo at det var vill gjetting. Også i forum brukte folk denne oppløsningen på SK65 (Neo).

Lenke til kommentar

Var nettopp en tur over dammen og der hadde "alle" en Blackberry. Dette var det nye store der borte i forretningsmarkedet. På toget og bussen var det et vanlig syn å se dresskledde kvinner og menn som surfet, leste mail og skrev mail på sin Blackberry. Denne kjøpes normal med fastpris på GPRS slik at mailene som pushes fra mailserveren over til mobilen ikke blir kostnadsdrivende.

 

Tror faktisk at dette også kommer til å bli en suksess i Norge så snart Telenor eller NetCom gjør en avtale om å selge telefonen med et GPRS abonnement som ikke koster fletta i bruk ;)

 

Mangler MMS og kamera, men dette har man ofte en annen telefon til...

 

Se www.blackberry.com for informasjon.

 

 

 

Aksel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...