panzerwolf Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Kan opplyse at jeg har funnet problemet på Gigabytekortene , disse har som kjent dual bios og på enkelte av disse så finner kortet ut at det skal kjøre på den av biosene som har den gamleste biosvrsionen , skjer dette er det bare å oppdatere begge biosbrikkene og vips så fungerer alt .Så til dem med "myter" om at dette hadde med størrelsen på cpuèns chace å gjøre kan jeg herved opplyse at så ikke er tilfelle. Kortet er nå testet med begge typer . Takker Snekker'n! Ettersom jeg mottar et Gigabyte i morra og denne oppgraderingen trenger jeg for 2 måneder siden, er jeg svært lite lysten på å bytte kortet. Da gjenstår bare problemet med SATA-kontrolleren... Får håpe at det løser seg snart med en oppdatering av BIOS
Boralis Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Jepp, det som er inntresangt der er om disse to tingene kan ha en sammenheng , tenker da på ustabiliteten på minnet om denne kan ha innvirkning på satakontrolleren
panzerwolf Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jepp, det som er inntresangt der er om disse to tingene kan ha en sammenheng , tenker da på ustabiliteten på minnet om denne kan ha innvirkning på satakontrolleren Virker ikke helt ulogisk nei. Gigabyte er vel ikke den eneste som bruker SATA-brikker fra Silicon Image heller, og dersom de er de eneste med problemer og samtidig har minneproblemer kan det godt ha en sammenheng. Kommer til å kjøre ganske diskintensivt arbeid (videoredigering) på kortet fra første stund, så jeg kan sikkert komme ganske raskt med tilbakemelding her om inntrykket
PeGG.oslo Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 hmm, rart. har msi k8t neo fis2r og a64 3200 1m l2 og corsair twinx 1024 3200ll, kjører på 2-3-2-6 cas2 400mhz, ingen problemer
panzerwolf Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 hmm, rart. har msi k8t neo fis2r og a64 3200 1m l2 og corsair twinx 1024 3200ll, kjører på 2-3-2-6 cas2 400mhz, ingen problemer Etter det jeg har forstått, er det kun Gigabyte sine kort som sliter litt med dette
el-asso Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 2 klokkesykluser a 166MHz tar 12 nanosekunder (ns) mens 2 klokkesykluser a 200MHz tar bare 10ns. Dermed vil flere MHz gi lavere responstid. Er litt nyskjerrig på hvor/hvordan kom du fram til disse tallene ? Ser at en økning i frekvens fra 166 MHz til 200 MHz er 20 % økning, som i følge dette gir en hastighets økning på 16,6 % (2 ns av 12 ns). Det er altså noe med forholdet mellom HZ økning og hastighetsøkning som jeg ikke får til å stemme. *Trøtt mann i varmt rom tenker høyt*: Utgangspunkt: 2 klokkesykluser a 200MHz tar 10ns --> 1 syklus a 200MHz tar 5 ns--> 1 syklus a 100MHz tar 10 ns-->1 syklus a 166 MHz tar 6,66 ns-->2 sykluser a 166 MHz tar 13,3 ns Eller er det ikke så enkelt, noen andre faktorer som spiller inn ?
Boralis Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 hmm, rart. har msi k8t neo fis2r og a64 3200 1m l2 og corsair twinx 1024 3200ll, kjører på 2-3-2-6 cas2 400mhz, ingen problemer Etter det jeg har forstått, er det kun Gigabyte sine kort som sliter litt med dette Jepp,det med minnet og oppdatering av ny bios er det gigabyte det gjelder, men vil presisere at det er kommet en ny bios som fikser problemet . Det som imidlertid skjer på enkelte av disse kortene er at den sletter kun den ene biosen (kortet har dualbios) når du så restarter så starter det opp på "reservebiosen " som fortsatt er den gamle , skjer dette er det bare å slette den så skrives den nye biosen over automatisk og problemet er løst . Dette skjer kun på enkelte kort og er ikke noe problem når en vet om det , jeg visste ikke om dette ei heller produsenten før jeg tipsa dem , dermed brukte jeg et par tre dager før jeg fandt ut av det
Same- Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Jeg får ikke til og bytte bios jeg Hvordan skal jeg gjøre det?
Simen1 Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 2 klokkesykluser a 166MHz tar 12 nanosekunder (ns) mens 2 klokkesykluser a 200MHz tar bare 10ns. Dermed vil flere MHz gi lavere responstid. Er litt nyskjerrig på hvor/hvordan kom du fram til disse tallene ? *Trøtt mann i varmt rom tenker høyt*: Utgangspunkt: 2 klokkesykluser a 200MHz tar 10ns --> 1 syklus a 200MHz tar 5 ns--> 1 syklus a 100MHz tar 10 ns-->1 syklus a 166 MHz tar 6,66 ns-->2 sykluser a 166 MHz tar 13,3 ns Eller er det ikke så enkelt, noen andre faktorer som spiller inn ? Joda, du har helt rett. Jeg aner ikke hvorfor jeg bommet her. Tror ikke det var tastefeil så det må nok ha noe med hodet å gjøre.. Har vært ganske varmt her også i det siste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå