Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forsterke signalene WLAN. Hvordan?


Anbefalte innlegg

Hvilke metoder kan jeg bruke for å forsterke wlan signalene uten å måtte skifte antenner? Post gjerne url...

 

Takk...

 

 

EDIT: satt og lette på komplett.no da jeg kom over denne her.

 

Er den aktuell? hva gjør en repeater egentlig? forsterker signalene?

Endret av Delroton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du ønsker, men hvis du ønsker å øke arealet med trådløs dekning uten å kable til hvert trådløst punkt, så bør du se på utstyr som støtter WDS (Wireless Distribution System). Det gjør ikke den routeren du linker til, etter det jeg kan se. Men jeg vet at noen har hatt gode resultater med denne Asus-routeren, kombinert med dette Asus-AP'et. Begge er testet av Barbara med gode resultater.

 

Edit: En repeater, er en enhet som tar imot signaler og videresender de. Hvis signalene de mottar er svake, så vil repeateren forsterke de opptil "standard". Det står etter det jeg kan se ikke noe om den routeren du linker til fungerer som trådløs repeater, eller repeater over kabel.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Vet ikke om den fungerer mot DI714p+, men tviler, siden den etter det jeg vet ikke har WDS. WDS er en standard som for såvidt fungerer uavhengig av merke, men den må være implementert på utstyret. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sendt en mail til D-Link, og hørt som de har et forslag til løsning som fungerer på ditt utstyr. Det kan jo være noen proprietære løsninger, tilsvarende WDS, ute og går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...