Gå til innhold

ibm hovedkort med p3

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 3 år gammel ibm pc, men en pentium 3 prossesor. Jeg har hørt mye om at ibmene har mange sperrer og slikt. Jeg har en celeron prossesor, som jeg tenkte og sette inni i stedet for p3, vil dette virke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verden vil du sette inn en Celeron fremfor en P3? (om jeg kan spørre). Dersom Celeronen bare er på 550mhz er garantert P3'en mye raskere. Spesielt om det er en FCPGA p3.

Skrevet
har en 3 år gammel ibm pc, men en pentium 3 prossesor. Jeg har hørt mye om at ibmene har mange sperrer og slikt. Jeg har en celeron prossesor, som jeg tenkte og sette inni i stedet for p3, vil dette virke?

hvorfor bytte ut en PEntium med Celly???? :hmm:

du vil gå NED i ytelse... bare nevner det :hmm:

Skrevet (endret)
denne celeronnen er lik p3n men har kjappere speed

Om det funker kommer ikke bare an på om CPUen passer, men også hvilket brikkesett du har og om BIOS støtter den nye CPUen, men for all del, trøkk den inn og prøv om det går, men sånn på permanent basis ville jeg ha holdt meg til P3en. Jeg testet for en stund siden en P2 300MHz mot en Celeron på samme hastighet, og P2en vant med klar margin. En hvilkensomhelst P3 vil godt & grundig slå sokkene av en Celly ved samme hastighet.

Forøvrig planlegger jeg en test der jeg sammenligner følgende CPUer på samme hovedkort og oppsett forøvrig:

C300A

P2 300

P3 450

P3 600

Hver av dem skal testes med et TNT2 M64-kort og et R9800Pro>XT.

Mulig Cellyen skal klokkes destruktivt med pelt og vannkjøling, men det kommer an på hva vi får fatt i. Gleder meg!

Endret av Aetius
Skrevet

hvorfor bytte ut en PEntium med Celly???? :hmm:

du vil gå NED i ytelse... bare nevner det :hmm:

Det er ikke slik at en Pentium alltid har høyere ytelse enn en Celeron. En P3 450Mhz, vil bli grusa av en Celeron 1400Mhz...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...