Gromtallegs Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 har en 3 år gammel ibm pc, men en pentium 3 prossesor. Jeg har hørt mye om at ibmene har mange sperrer og slikt. Jeg har en celeron prossesor, som jeg tenkte og sette inni i stedet for p3, vil dette virke?
mar Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 (endret) Hvilken celeron prosessor er det snakk om? Endret 1. august 2004 av mar
Gromtallegs Skrevet 1. august 2004 Forfatter Skrevet 1. august 2004 en på 533 mhz, er på samme størrelse som p3n
mar Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Samme størrelse? Dersom begge er FCPGA så burde det gå greit.
talisar Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Hvorfor i all verden vil du sette inn en Celeron fremfor en P3? (om jeg kan spørre). Dersom Celeronen bare er på 550mhz er garantert P3'en mye raskere. Spesielt om det er en FCPGA p3.
Gromtallegs Skrevet 1. august 2004 Forfatter Skrevet 1. august 2004 men ellers med ibm hovedkort... hva annet som er spesielt med dem? eventuelle sperrer?
ØysteinI Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Den del Celerons rundt den frekvensen der, brukte PPGA-innpakning, ikke FCPGA som P3 og senere Celeron brukte. PPGA er ikke kompatibel med FCPGA så vidt jeg veit...
dj_j0tul Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 har en 3 år gammel ibm pc, men en pentium 3 prossesor. Jeg har hørt mye om at ibmene har mange sperrer og slikt. Jeg har en celeron prossesor, som jeg tenkte og sette inni i stedet for p3, vil dette virke? hvorfor bytte ut en PEntium med Celly???? du vil gå NED i ytelse... bare nevner det
Gromtallegs Skrevet 1. august 2004 Forfatter Skrevet 1. august 2004 denne celeronnen er lik p3n men har kjappere speed
Aetius Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 (endret) denne celeronnen er lik p3n men har kjappere speed Om det funker kommer ikke bare an på om CPUen passer, men også hvilket brikkesett du har og om BIOS støtter den nye CPUen, men for all del, trøkk den inn og prøv om det går, men sånn på permanent basis ville jeg ha holdt meg til P3en. Jeg testet for en stund siden en P2 300MHz mot en Celeron på samme hastighet, og P2en vant med klar margin. En hvilkensomhelst P3 vil godt & grundig slå sokkene av en Celly ved samme hastighet. Forøvrig planlegger jeg en test der jeg sammenligner følgende CPUer på samme hovedkort og oppsett forøvrig: C300A P2 300 P3 450 P3 600 Hver av dem skal testes med et TNT2 M64-kort og et R9800Pro>XT. Mulig Cellyen skal klokkes destruktivt med pelt og vannkjøling, men det kommer an på hva vi får fatt i. Gleder meg! Endret 1. august 2004 av Aetius
ØysteinI Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 har en 3 år gammel ibm pc, men en pentium 3 prossesor. Jeg har hørt mye om at ibmene har mange sperrer og slikt. Jeg har en celeron prossesor, som jeg tenkte og sette inni i stedet for p3, vil dette virke? hvorfor bytte ut en PEntium med Celly???? du vil gå NED i ytelse... bare nevner det Det er ikke slik at en Pentium alltid har høyere ytelse enn en Celeron. En P3 450Mhz, vil bli grusa av en Celeron 1400Mhz...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå