-Lasse Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 hovedkort Noen som har noen efaringer med detta kortet her?? Takk for raske svar!!
Ateriks Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Jeg har samme kortet har oppgradet bios og det funker som det skal
Playmofetish Skrevet 1. august 2004 Skrevet 1. august 2004 Flott kort, men er skuffet over temperaturen på Athlon 64 3200+... Den idler på 50+ grader og full load mot 64 grader. Ingen krisetemperatur, men har hørt om så mange som har under 40 grader idle temp. Så var det visst også noe med BIOS-feil med avlesing av temperaturer, at hovedkortet kunne vise feil. Men det virker som om temperaturene stemmer Og kjøleribba på NB blir dritvarm! Er bare en liten passiv sak, rart at MSI ikke har lagd den større. Håper temperaturene kan endre seg litt, så man får prøvd hva slags overklokking dette kortet tåler.
Vice Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Har et kort med original bios og alt funker tilsynelatende helt fint. Ingen problemer. CPU idler på 39 mens NB idler på 49-50. Dette skyldes den ikke helt gode NB løsningen som er standard. Skal sette på kjøleribbe med vifte snart, så da regner jeg med å presse tempen ca. 10grader. Har hørt at noen har problemer med den innebygde firewallen, men jeg har ikke testet denne (og kommer trolig ikke til å gjøre det på lenge...).
z00l Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Er kjempefornøyd med dette kortet selv. Som de andre sier, mulig du må oppdatere til siste versjon av bios for at cpu tempen skal vises riktig. -z00l-
Vice Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Det virker som de fleste temperaturproblemene er forbundet med CPU revisjonen. De som har 1meg cache får riktige temperaturer selv uten biosoppgradering, mens de som som har den nyere CPU'en med bare 512k cache må oppgradere bios.
roschach Skrevet 2. august 2004 Skrevet 2. august 2004 Dette kortet kjører min AMD64 3200+ (1meg cache) m 1Gig Corsair Value-minne dønn stabilt. Har ikke hatt en kræsj ennå Men - driverne som følger med i pakka virker ikke (ihvertfall ikke for meg), så sørg for å laste ned nye drivere. (Ellers risikerer du at hardware firewallen slår seg vrang). Selv sliter jeg med at internetthastigheten min dropper til 1/10 hastighet med ujevne mellomrom. Jeg mistenker det interne Gigabit-nettverkskortet for å ha noe med dette å gjøre, men det kan også ha noe med oppsettet mitt å gjøre (... eller UPC).
Playmofetish Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Maskinen min henger seg nå ganske ofte. Får feil i Prime95 etter et par tester. hvis jeg spiller av en mp3 i iTunes, henger maskina seg etter et halvt minutt. Kjempeirriterende. Vet ikke om det er temperatur, cpu, hovedkort, minne eller andre ting. Kjørte 8 fulle tester i Memtest86 (over 2 timer) og ingen minnefeil. Noen som har en idé?
Dingot0m Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg må sende tilbake mitt K8N Neo P.E. Det var D.O.A.
Playmofetish Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg må sende tilbake mitt K8N Neo P.E. Det var D.O.A. Den var lei... Var det ingenting som funka? Helt dødt, eller var det noen symptomer som gjorde at du sendte tilbake. Jeg fant ut av mitt ustabilitetsproblem. Jeg måtte øke vcore på cpu fra default 1.5v til 1.55v for at ting skulle være stabilt. Nå viser MSI Corecenter (overvåkningsprogram for HK) 1.51-1.52v og CPU-Z viser 1.515-1.52. Hvis dette er korrekt, vil det si at hovedkortet undervolta cpuen min noe på default innstilling... Rare saker....
Eriond Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg må sende tilbake mitt K8N Neo P.E. Det var D.O.A. Mitt har vært inne til reperasjon/bytte i 4 uker nå... Kommer aldri til å bruke det
qwert Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 (endret) Og kjøleribba på NB blir dritvarm! Er bare en liten passiv sak, rart at MSI ikke har lagd den større. Tiltredes. At de i tillegg har gjort den ennå værre enn den hadde trengt å være ved å klipse over en plate med logo på er passe håpløst. Sørg derfor for god lufgjennomstrømning. En vifte nede i front på kabinettet er en nødvendighet. Bortsett fra dette er det et kjempekort. Endret 3. august 2004 av qwert
Playmofetish Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Tiltredes. At de i tillegg har gjort den ennå værre enn den hadde trengt å være ved å klipse over en plate med logo på er passe håpløst. Sørg derfor for god lufgjennomstrømning. En vifte nede i front på kabinettet er en nødvendighet. Bortsett fra dette er det et kjempekort. Jeg planlegger å kjøpe denne og sette på NB istedetfor den pingle-heatsinken som sitter der. Vil den passe? Samtidig vurderer jeg et par kabinettvifter med viftestyring...
Dingot0m Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Jeg vurderer denne her jeg. Forøvrig suger layouten på det hovedkortet hardt...
Playmofetish Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 Herregud, maskina henger i CS, i iTunes, nårsomhelst, i FarCry. Generelt bare sånn når det passer seg. CoreCenter viser 45-50 grader på sys temp, hvor måles sys temp på dette kortet? Det kan da ikke være sunt med så varmt. Må skaffe meg bedre NB-kjøler på dette kortet...
Echosiren Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 hvor finner jeg nyeste bios til dette kortet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå