Bobby1 Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Kva betyr Ping of Death Detect? Eg får det i loggen på ruteren. Å alle som er koblet til tråløst må restarte dataen, for netverket slutter å virke. Ruteren: D-Link DI-614+ Tråløse enheter: D-Link DWL-120+
Mr.Elendig Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 (endret) Kva betyr Ping of Death Detect?Eg får det i loggen på ruteren. Å alle som er koblet til tråløst må restarte dataen, for netverket slutter å virke. Ruteren: D-Link DI-614+ Tråløse enheter: D-Link DWL-120+ google Edit: fiksa link Endret 31. juli 2004 av Mr.Elendig
Bobby1 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Skrevet 31. juli 2004 Det var ikkje ett godt svar syns eg akuratt.
Fritz0r Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 http://www.google.com/search?q=%22ping+of+...UTF-8&hl=no&lr= DER, skjønte du nå? Lykke til
Ueland Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Hva med å faktisk svare brukeren i stedet for å linke til google hele tiden? er ikke alle som forstår alt like godt.. fant denen teksten som kansje sier sitt On the Internet, ping of death is a denial of service (DoS) attack caused by an attacker deliberately sending an IP packet larger than the 65,536 bytes allowed by the IP protocol. One of the features of TCP/IP is fragmentation; it allows a single IP packet to be broken down into smaller segments. In 1996, attackers began to take advantage of that feature when they found that a packet broken down into fragments could add up to more than the allowed 65,536 bytes. Many operating systems didn't know what to do when they received an oversized packet, so they froze, crashed, or rebooted. Ping of death attacks were particularly nasty because the identity of the attacker sending the oversized packet could be easily spoofed and because the attacker didn't need to know anything about the machine they were attacking except for its IP address. By the end of 1997, operating system vendors had made patches available to avoid the ping of death. Still, many Web sites continue to block Internet Control Message Protocol (ICMP) ping messages at their firewalls to prevent any future variations of this kind of denial of service attack. Ping of death is also known as "long ICMP". Variations of the attack include jolt, sPING, ICMP bug, and IceNewk. AKA DOS, noe som (hvis det har skjedd i norge) er ulovlig og som kan føre til at vedkommende som har gjrot det kan miste internett linjen. Dette er noe vi i hw.no har fått oppleve nok av ganger desverre..
sumptrollet Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 AKA DOS, noe som (hvis det har skjedd i norge) er ulovlig og som kan føre til at vedkommende som har gjrot det kan miste internett linjen. Dette er noe vi i hw.no har fått oppleve nok av ganger desverre.. Det har skjedd i Norge ja, og jeg tror at straffen ble bøter. Miste internettlinjen er nok ikke så vanlig, da det er betraktelig enklere å si terminere abonnementet til vedkommende enn å fysisk fjerne linjen.
Bobby1 Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Skrevet 31. juli 2004 (endret) Men, kvifor må dei med tråløt netverk restarte dataen etter Ping of death? Takk for dei gode svare Mr.Ueland Edit: Sånne svar vill eg ha Endret 31. juli 2004 av Bobby1
Bobby1 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Skrevet 22. desember 2004 (endret) Går det ann å sperre Ping of Death? Hvorfor blir eg angrepet? Endret 22. desember 2004 av Bobby1
Kevlar Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 (endret) DI-614+ kommer med firewall, og tror ikke firewallen lar det lokale nettverket bli pinget fra nettet i det hele tatt. (men det ser jo ut som jeg tar feil) Endret 22. desember 2004 av Kevlar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 Er det mulig at pingene kommer fra insiden? Det vil si at en eller flere av maskinene er infisert av en eller annen ubehøvlet spyware eller lignende? Eller at en av maskinene har et kompatibilitets eller driverproblem, og forårsaker problemet? Dersom dette forekommer hyppig, kan det være en ide å isolere maskinene en etter en og se om problemet forsvinner. Da har du funnet synderen. Dersom det ikke er internt: Har dere åpnet noen porter i D-Linken, for eksempel for å kunne spille nettverksspill over internet? Har dere fast eller dynamisk IP fra internett-leverandøren? Geir
Bobby1 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Skrevet 22. desember 2004 Trur ruteren stopper det, det står ijalefall Ping of Death Detect. Eg trur Ping of Death skjer når eg er inne på BitTorrent.... Men der som er problemet er att når ruteren blir angrepet, blir eg stenkt ute av det tråløse netverket og må restarte dataen for att det skal virke ijenn..
Rim Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 DI-614+ kommer med firewall, og tror ikke firewallen lar det lokale nettverket bli pinget fra nettet i det hele tatt. (men det ser jo ut som jeg tar feil) Er du sikker? Ser bare ut som om den har NAT, ikke noe SPI eller protection mot PoD, DoS osv.
Kevlar Skrevet 22. desember 2004 Skrevet 22. desember 2004 DI-614+ kommer med firewall, og tror ikke firewallen lar det lokale nettverket bli pinget fra nettet i det hele tatt. (men det ser jo ut som jeg tar feil) Er du sikker? Ser bare ut som om den har NAT, ikke noe SPI eller protection mot PoD, DoS osv. Ærlig talt er ikke routere helt min gate, men sitter med samme routeren her, og den er konfigurert til å ikke reagere på ping fra nettet.
Bobby1 Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Skrevet 22. desember 2004 Dette hørest kansje litt merkelikt ut, men Ping of Death skjer bare når eg har på HT (Hyper Treading) på min P4 2.6 GHz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå