Insanity Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Opprettet en e-post konto seint på høsten i fjor, når jeg kjøpte meg et domene. Har nesten ikke brukt den, og har vel gitt den bort til 3-4 stykker, som ikke sender mail til meg. (mamma osv ) Har ikke nesten ikke sendt post fra den, og har jeg gjort det så er det bare til kjenninger og familie. E-posten ligger ikke tilgjengelig på noen nettside. Har i det siste begynt å få en del spam, et par om dagen ca. Har forresten ikke brukt den til å registrere meg på noen nettsider heller. Hvordan er det mulig å få spam på en så lite brukt e-post konto? Domeneshop som opprettet og hoster domenet. Tviler på at de har oppgitt den til noen.
So|o Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Spam sendes ofte til tilfeldige adresser. F.eks mange tilfeldige kombinasjoner av [email protected] . Man får ofte mer spam hvis det er få tegn "før @". Spesielt hvis det er et engelsk ord. Man kan få spam selv om adressen ikke er oppgitt til noen
agvg Skrevet 31. juli 2004 Skrevet 31. juli 2004 Hvordan er det mulig å få spam på en så lite brukt e-post konto? Domeneshop som opprettet og hoster domenet. Tviler på at de har oppgitt den til noen. Kanskje du har en catch all funksjon og da vil jo alt som sendes *@dittdomene.com havne i innboksen. Det er en myte at man bare får spam om man er uforsiktig, som domeneinnehaver får man massevis uansett.
Insanity Skrevet 2. august 2004 Forfatter Skrevet 2. august 2004 ok, det visste jeg ikke. Finnes vel sikkert oversikter over domener som de jævlene har. Må vel bare leve med det. Gidder ikke sette opp noen som stopper det, er ikke så plagsomt, bare lurte på hvordan de fikk tak i mail adressen min
Solarstone Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 bruker du incredimail!? (kanskje fyfy versjon?) skal ikke spekulere i dette, men Incredimail sender spam til brukerne sine+ de overvåker dine tastetrykk...tenkte bare jeg sku nevne det...peace
imoen Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 SPAM kan også plukkes opp av SPY-Ware på på maskiner hos dine kjente. Dette er BIG Business, og jeg tror ikke det blir noe bedre selv om stortinget vedtar at der er forbudt. Inge
Dumuzi Skrevet 3. august 2004 Skrevet 3. august 2004 En jeg kjenner sier at han fikk spam på sin nye e-post konto allerede første gangen han hentet post!! Hvordan det er mulig vet ikke jeg. Det var forresten online.no. I dag har det for mange blitt en nødvendighet å filtrere bort så mye spam som mulig uten å dermed miste viktig post. Foreslår en tur til http://7tec.com/no/ (norsk) eller http://7tec.com/en/ (engelsk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå