Gå til innhold

Citius Data - erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med denne butikken? Går muligens inn på en hjemmepc-avtale som jobben har med dem.

 

Ser at prisene deres ligger mva (24%) over f.eks komplett av en eller annen grunn.. Men regner med at den er prutbar med så stor fortjeneste.. Vil alikevel komme ut i pluss pga skattefradraget :)

 

Noen som har erfaringer med desse?

 

www.citius.no

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ?

 

Seriøst..

 

Har aldri handlet her før. Har kun kjøpt på komplett pga pris.

Er vel ikke så god reklame å si at de ligger godt over alle andre i pris?

 

Men dersom det viser seg at det er en møkkabutikk som yter elendig service kan en avtale være null verdt dersom man er overlatt til seg selv når/hvis problemer oppstår. Bl.a kom den orginale hjemmepc-avtalen med support fra Effekt, som tydeligvis en del her på forumet har sagt "mindre" pene ting om. Dette var for meg ukjent før eg leste gjennom forumet.

 

Derfor ser eg på dette forumet som en ressurs til å kunne unngå slike "feller", og da er det vel naturlig å spørre rundt her om noen har erfaring, da det faktisk ikke er skrevet noe om dette selskapet fra før i forumet.

 

Så eg prøver igjen : Har noen noe som helst erfaring fra citius?

Lenke til kommentar

Vi fikk et tilbud for litt over et år siden til alle ansatte i bedriften (ca 800-1000stk).

Dette var ferdig-pakke-tilbud, som ikke passet mine krav.

 

Dette tilbudet valgte eg å ikke gå inn på. Men nå har eg mulighet for å gå inn i avtalen, og da legge inn de forskjellige delene selv, blir det noe helt annet enn ferdig-pakke. Ikke helt "kontor-pc" for å si det slik... :)

 

Dessuten kommer jo ferdig-pakkene med alt mulig viss-vass-programmer som win og office som vi strengt tatt ikke trenger "enda" en kopi av. ;)

Endret av [SVG]Pacman
Lenke til kommentar
Citius er greit nok det.... Hils Tove! ;)  morra til x´sen min, morra jobber der..

Ok dyrt nok? har ikke erfaringer med de, tenk deg om de ikke har så bra service, eller driver bare useriøst?

 

Norge har maaaaaaange webshops, Noen må driver Jokk å gå dårlig,trenger ikke flere :nei:

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
Citius er greit nok det.... Hils Tove! ;) morra til x´sen min, morra jobber der..

Tove er grei hun, har handlet hos hun før jeg

 

Citius er vel en butikk som retter seg mot bedriftsmarkedet og handler fra tci(mips) Som privatkunde har du ikke så mye der å gjøre inbiller jeg meg. Joda de er flinke nok på service, men personlig ville jeg ikke handlet der pga de høye prisene.

 

Regner med at du mener Citius i åsane bergen.

 

Ville aldri kjøpt pc gjennom jobbavtale fordi den er myyye dyrere en selvbygger.

Ser billig ut etter skatt men sannheten er at orginalprisen er skyhøy og prisen du betaler etterskat er nesten lik den du ville betalt hos komplett allikevel.

 

ulempemn er også at du har ofte begrensinger på oppgraderinger og dessuten eier du ikke pcen før den er betalt helt ut. Dessuten kan du få en masse utstyr som du ikke har brukt for.(Winxp, enda en skriver/scanner, programvare du ikke bruker.m.m)

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål ang jobbavtale som de som har prøvd dette sikkert vet;

 

dersom man slutter i jobben leverer man tilbake utstyret ,ikke sant. Og da betaler man ikke noen ting som helst. Hvis man da slutter etter ca 2 år, er nok pc-en utdatert, og lite verdt. Da blir det jo ikke et stort savn å levere den tilbake.

 

Men man kan ikke si opp avtalen uten at man slutter/permitert o.l. ?

 

Bruke 350kr*24 = 8400 på pc over to år er vel mindre en hva eg bruker nå... Pluss at eg kan selge den gamle min for en 3-4 lapper. Eg synest det er en god deal. Men, og et stort MEN, er jo at eg får konfigurere denne selv..

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært utplassert på Citius Data, og har både handlet og hatt min PC på reparasjon hos dem, alt sammen i Bergen.

 

De har god peiling på data, er serviceinnstilte, og meget vennlige. Prisene deres ligger noe over normalen, men dersom noe skulle skje vil du være glad for at du valgte Citius Data. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...