Gå til innhold

Geforce go5650 vs R9700


Lupus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
folket mener: vent på Geforce 6go..

NV41-m kommer snart

Hmm, den bør jobbe bra hvis den skal slå Mobile Radeon 9800...

tja..blir som å si at Nvidia 6800/6800GT må jobbe bra for å slå ati 9800 np\pro, stemmer vel ikke?

 

hva ville du tatt? shader 3.0, 12-16 pipelines 6800 med nyeste teknologi eller 9800 pro som er 1,5 år gammelt?

Lenke til kommentar
folket mener: vent på Geforce 6go..

NV41-m kommer snart

Hmm, den bør jobbe bra hvis den skal slå Mobile Radeon 9800...

tja..blir som å si at Nvidia 6800/6800GT må jobbe bra for å slå ati 9800 np\pro, stemmer vel ikke?

 

hva ville du tatt? shader 3.0, 12-16 pipelines 6800 med nyeste teknologi eller 9800 pro som er 1,5 år gammelt?

Jeg tror ikke det er fullt så enkelt. Desktop og laptop skjermkort kan ikke sammenlignes direkte. GeForce 6800 er dessuten SVÆRT strømkrevende, så det gjenstår å se i hvor stor grad nVidia's strømsparende tiltak går ut over ytelsen.

Lenke til kommentar
vedder du 50 spenn på at 9800 blir raskere?

Jeg skal ikke vedde noe, men ta en titt på denne artikkelen. Mobility Radeon 9800 skal være en mobil utgave av X800, ikke den orginale R9800 til stasjonære.

P y s a :!:

 

fra spøk til alvor: tror nok at Nvidia implementerer 12 pipelines på sin NV41.

dermed har de i utgangspunktet en fordel vs. mobility 9800 sine 8.

 

X800 leveres jo med 12 pipelines. 6800GT leveres jo med 16, og vanlig 6800 med 12.

 

blir spennende å se ihvertfall. Liker i utgangspunktet Nvidia`s splitter nye arkitektur bedre enn X800`s videreføring av R360 kjernen.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er fullt så enkelt. Desktop og laptop skjermkort kan ikke sammenlignes direkte. GeForce 6800 er dessuten SVÆRT strømkrevende, så det gjenstår å se i hvor stor grad nVidia's strømsparende tiltak går ut over ytelsen.

For det første kan man ikke overføre strømforbruket ved stasjonære kort til bærbare PCer. I tillegg er ikke X800 spesielt mye mindre strømsulten enn GF-6800. Det er bare snakk om 10-20W forskjell ... det høres kanskje mye ut, men når begge slurper i seg over 100W begge to, så merkes det IKKE i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
vedder du 50 spenn på at 9800 blir raskere?

Jeg skal ikke vedde noe, men ta en titt på denne artikkelen. Mobility Radeon 9800 skal være en mobil utgave av X800, ikke den orginale R9800 til stasjonære.

P y s a :!:

 

fra spøk til alvor: tror nok at Nvidia implementerer 12 pipelines på sin NV41.

dermed har de i utgangspunktet en fordel vs. mobility 9800 sine 8.

 

X800 leveres jo med 12 pipelines. 6800GT leveres jo med 16, og vanlig 6800 med 12.

 

blir spennende å se ihvertfall. Liker i utgangspunktet Nvidia`s splitter nye arkitektur bedre enn X800`s videreføring av R360 kjernen.

hvis de gjør det, så blir det ett lite monster på ytelse...men også på varmeutvikling og strømforbruk...så kan folk selv bestemme hva de vil ha...mer ytelse og mindre driftstid på batteri og mer varme, eller litt mindre ytelse og litt lengre batteritid og varme...

 

tror det er mange som kommer til å velge bedre batteri og mindre varme i laptops jeg...spesiellet bland dem som bygger ferdig maskiner...(i.e. "alle")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...