Gå til innhold

Godt gammelt Gravis Ultrasound!


Anbefalte innlegg

Husker ennå den deilige lyden fra pc-speakeren..

 

SBOS .. installed.

 

Fryd og glede:) Provisorisk SB pro emulering :) wuhu.

 

Gus var tingen, synd de satset alt for mye på demo-scenen fremfor spillmarkedet. de gav jo bort tusenvis av kort på diverse demo-parties a'la assembly og The Party.

 

Gus extreme kom jo som det siste kortet dems (vet ikke om det noen gang ble gitt ut?) Men det var visstnok 100% Gus classic&max kompatibelt og 100% sb16 kompatibelt ++++ Husker problemene med GUS pnp og Gus ace i slike tilfeller:)

 

Ah..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker ennå den deilige lyden fra pc-speakeren..

Nettopp gutta; det var PC-speakern som sørget for den heftige lyden, ikke disse nymotens GUS/ADLIB-korta! :D

 

Sukk...savner pip-pip lydene ennå. :love:

 

+ Hvordan klarte dere å presse 640 KB med konvensjonell minne? Dreit dere i å bruke musa (dere lastet ikke inn noen musedriver)?

 

Husker jeg pleide å sette LOADHIGH og DEVICEHIGH foran alt i Autoexec.bat og Config.sys, hehe... :love:

Lenke til kommentar
+ Hvordan klarte dere å presse 640 KB med konvensjonell minne? Dreit dere i å bruke musa (dere lastet ikke inn noen musedriver)?

 

Husker jeg pleide å sette LOADHIGH og DEVICEHIGH foran alt i Autoexec.bat og Config.sys, hehe... :love:

Jepps.. Mener å huske at jeg spilte i hvert fall de første doom-spillene uten mus så da var det ingen vits i å loade noen mus-driver.. Prøvde å spille doom2 for ett par år siden og det var horribelt å se hvordan man styrte og siktet den gang i forhold til nå.. Men morro var det uansett selv om jeg raskt måtte innse at gamle kunster var akkurat det, gamle kunster. Ikke akkurat flink der lenger nei :no:

 

Hehehe sitter bare å smiler når jeg leser denne tråden.. SBOS hadde jeg helt glemt! Var alltid morro å høre den stemmen når man kjørte igang systemet:-)

 

Synd at Gravis ikke hadde peil på business for de var jo lysår foran Creative og alle andre konkurrenter når det første GUS'et kom. Dessverre virket det som om de trodde de bare kunne ri bølgen i det uendelige uten å lansere noe skikkelig nytt(MAX, ACE og hva de nå enn hette var jo bare små oppgraderinger av forskjellig grad). Ikke gjorde de god nok jobb på driverfronten heller. Gravis er vel faktisk det eneste firmaet innen dataverden jeg noengang har vært stor fan av :love:

 

GUS lenge leve!

 

PS! Psilocybe spiller du enda CS? Husker du spilte en del på badass før...

Lenke til kommentar
PS! Psilocybe spiller du enda CS? Husker du spilte en del på badass før...

Heh, nei. Jeg har mer eller mindre sluttet. Var admin på Badass en stund, men kastet inn håndkleet for rundt et år siden. Spiller litt innimellom nå som jeg har fått bredbånd på jobb, men det er begrenset hvor lenge man takler 31 frekke drittunger som aldri tør å storme.

Lenke til kommentar
Heh, nei. Jeg har mer eller mindre sluttet. Var admin på Badass en stund, men kastet inn håndkleet for rundt et år siden. Spiller litt innimellom nå som jeg har fått bredbånd på jobb, men det er begrenset hvor lenge man takler 31 frekke drittunger som aldri tør å storme.

Hehehe samme som meg det.. Ga meg for ca 1,5år siden. Men må ærlig innrømme at det kriblet no veldig i avtrekkerfingeren når jeg så video fra cs-source;-)

 

Takk for linken til underdogs forresten!

 

Er vel ikke lenge til det blir liknende mimre-tråder om beta-dagene til cs også.. Hmm er vel kanskje slike allerede:-)

 

PS!! Storming var ett must.. Ingenting som å knuse overlegne ct på aztec! Alltid digg når drittungene som var på vinnerlaget som ledet 11-0 eller noe slikt begynte å klage når terror vant 3-4runder på rad plutselig:-)

Lenke til kommentar

husker jeg ble imponert da jeg hørte pc-speaker lyden på "pinball fantasies" for første gang. det må bare høres. over-overlegen. lurte jammen på om det fantes et skjult lydkort jeg ikke visste om inne i traveren. hvis dere vil ha en aha opplevelse av hva pc-speakeren faktisk er kapabel av, prøv dette. hvorfor kunne ikke alle utnyttet den like godt? garantert blown-away. maskinen var en 386 16mhz 4,7mb ram. hadde en såkalt matteprosessor, slik at supaplex gled silkemykt i motsetning til en venn med 486 25mhz :D

 

(hadde jeg bare kunnet overklokke den gangen. i ettertid har jeg også børstet støv av p75'en og klokket den til 120mhz uten problemer.. aargh, tenk om...)

Lenke til kommentar
Husker ennå den deilige lyden fra pc-speakeren..

Nettopp gutta; det var PC-speakern som sørget for den heftige lyden, ikke disse nymotens GUS/ADLIB-korta! :D

 

Sukk...savner pip-pip lydene ennå. :love:

Hehe, jeg husker enda Larry I og II, på en 286 - 10 MHz og bare PC-speaker. Morsomt var det.

 

Men jeg hadde jo Amiga på den tiden da, så lyden der knuste jo PC'n.

Lenke til kommentar

Synes faktisk å huske at Pinball Fantasies på PC spilte digitale samples igjennom speakeren (kvaliteten på lyden var dog horribel), så i utgangspunktet hadde de samme musikk som oss Amigabrukere. Men ikke noe jeg hadde orka å sitte og høre på. :p

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...