Gå til innhold

9800Pro DOA, eller er det håp for kortet?

lperik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kameraten min mottok ett powercolor 9800pro idag. Jeg skulle hjelpe han å sette det inn, men da vi tok det opp av den antistatiske posen datt en "kondensator" av bak på kortet av. Det satt en ved siden av som var veldig løs og da vi snudde kortet på hodet datt den av og.

her er bilde av hvilke to jeg snakker om:

9800pro.jpg

Vi har ikke testet kortet i maskinen ennå da jeg ikke vet hva de to tingene som falt av gjør og hvilke skader kortet kan få om man prøver ut kortet. Hva bør gjøres her, ringe pcutstyr.no som han kjøpte kortet fra og be om ett nytt eller bare bruke det uten de to delene som falt av? Kortet kom forøvrig i en eske uten bobleplast rundt, det kan kanskje ha blitt skadet under transport. Dette er det vel pcutstyr.no som må stå ansvarlige for og sende han ett nytt kort?

Mvh

Lars Petter Eriksen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er 3 alternativer.

1. Ring PC utstyr å forlang nytt.

2 Lodd på tingen som datt av.

3 Prøv uten(uten at jeg har peiling vil jeg tro det fungerer dårlig)

Skrevet

Så lenge du har sett at det er noe galt med kortet så er eneste løsning å ringe og forlange nytt kort. Regner med at produsenten vil ha inn kortet igjen for reparasjon. Hvis du bruker det så kan det bli permanent ødelagt og da kan de begynne å krangle på garantien. Hvis du lodder de på igjen mister du garantert garantien.

Skrevet

Er kortet skadet under frakt, er det posten han har en høne å plukke med. Men snakk med pcutstyr og hør om de kan være behjelpelig med ev. retur. Dette går nok en del fortere enn postbyråkratiet...

Skrevet

Med slike skader skal du for all del ikke sette det i maskinen...det kan føre til at du får kortslutninger på HK.

Ta kontakt med Pcutstyr og be om returnr.......selv om de kan være ganske trege av seg :mad:

Skrevet

Ring PC Utstyr og forklar situasjonen, eventuelt send mail. Ikkje prøv å bruk kortet eller å lodde på igjen kondensatorene (med mindre du er dyktig og er villig til å risikere garantien).

Det er ein feil, og om det er produksjonsfeil eller posten som har behandla det for hardt (tviler på det sidan det ligg ganske bra beskytta), og du har krav på eit nytt kort.

Skrevet

Har ikke prøvd det i maskina nei, og hadde heller ikke tenkt til det iogmed jeg ikke vet konsekvensene.

Får ringe til pcutstyr imorra og høre hva de har å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...