surfin atari Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 (Shuttle SN45G, xp2500, XPpro SP1, Geil 1GB) Plutselig begynte maskinen min å reboote etter å ha stått på en stund. Etter mye sjekking av virus/malware/spyware (spybot + adaware), og testing av visse programmer viste det seg at det var Shareaza som skapte problemet. Jeg hadde akkurat installert nye Bittorrent drivere og trodde først det kunne være problemet (siden jeg bare bruker Shareaza med bittorrent). Avinstallerte disse og kjørte shareaza, men XP krasjet konsekvent. Hva annet hadde jeg installert nylig.. Jo sikkerhetsoppdateringer for XP.. Her er feilmeldingen som kommer opp etter at XP har rebootet: BCCode : d1 BCP1 : 03049040 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000 BCP4 : 03049040 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 256_1 Det viser seg altså at alt er stabilt dersom ikke Shareaza er på og dette skjedde plutselig uten at jeg hadde installert noen ny shareaza versjon. Nå kjører jeg en eldre shareazaversjon jeg fant på nettet og det fungerer fint. Kikka litt på nettet og ser at mange har problemer med at shareaza krasjer. Men se nederste tråden her på dette forumet, det er også relatert til sikkerhetsoppdateringene i XP: http://www.zeropaid.com/bbs/archive/index.php/t-12875 Noen som har lignende erfaringer med shareaza? Noen som vet hvordan man finner de seneste sikkerhetsoppdateringene og eventuelt sletter dem? Det særeste med hele greia er at like etter at ting begynte å klikke med Shareaza havnet dette ikonet på skrivebordet mitt (Ser innimellom at visse filer på skrivebordet får midlertidig annerledes ikoner, har kommet frem til at dette er minnerelatert e.l.). Har ikke mekka dette sjøl, æresord:
Opus Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Dette er et programvare-spørsmål. Flyttes til "Programvare -> Programvare"
jokki Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Kan du forklare meg hvordan man installerer bittorrent drivere? BitTorrent er en protokoll som blir bygd inn i klientene. Noe mer fiksfaks skal det ikke være. Bruker shareaza og har vel brukt hver eneste versjon i en god stund og har ingen slike opplevelser. Tror jeg ville prøvd en cleaninsatll av den siste shareaza versjon og eventuelt spurt på shareaza forumet. Muligens du finner noe i wikien, men jeg fant ikke noe som som passet din beskrivelse.
surfin atari Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Skrevet 26. juli 2004 bittorrent driverne: http://bitconjurer.org/BitTorrent/download.html Shareaza funker ikke med bittorrent for meg dersom ikke dette er installert.
jokki Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 WTF? Den orginale Bittorrent klienten du linket til der er den absolutt dårligste og det er nok når begge kjører problemene starter. Det er ingenting som heter bittorrent drivere. Fjerne bittorrent klienten for den skal _IKKE_ være nødvendig og prøv å forklar meg hvordan og hvorfor shareza ikke fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå