Colossus Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 (endret) Har en brukt harddisk som jeg har lyst til å sette i en PC (som slave), men den er nesten full. Hvordan får jeg slettet OS og resten av harddisken? EDIT: Håper denne er på rett forum Endret 25. juli 2004 av Colossus
finfyr Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Hva med å formatere den i windows, rett og slett? Sett den i den maskinen du skal ha den i, og formater:) Burde vel funke det?
RS2000 Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management. Høyreklikk på disken du skal slette, og velg Format eller Delete Partition.
Murty Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management. Høyreklikk på disken du skal slette, og velg Format eller Delete Partition. Hvis du velger delete partition må du etterpå partisjonere den igjen.. velg å formatere den du.. da slettes alt på disken.. Og du kan bruke den som lagringsdisk...
Colossus Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Skrevet 26. juli 2004 (endret) Takk for tipsene, tror jeg greier det nå EDIT: Tok vekk en ¨g¨ Endret 26. juli 2004 av Colossus
schwin Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Det er faktisk ikke nok å gjøre det hvis du skal fjerne tidligere data ordentlig, og da mener jeg virkelig ordentlig. Det finnes programmer som du kan kjøre via en boot-cd som 0-formaterer hele driven din, og gjør på denne måten at det er umulig å frembringe dataene. Men hvis du bare skal fjerne data vanlig er en clean-format greit nok.
darkness| Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Det er faktisk ikke nok å gjøre det hvis du skal fjerne tidligere data ordentlig, og da mener jeg virkelig ordentlig. Det finnes programmer som du kan kjøre via en boot-cd som 0-formaterer hele driven din, og gjør på denne måten at det er umulig å frembringe dataene. Men hvis du bare skal fjerne data vanlig er en clean-format greit nok. Det går da ganske tydelig frem av det trådstarter skriver at han bare skal slette innholdet og bruke disken på nytt i en annen maskin.
endrebjo Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Det er faktisk ikke nok å gjøre det hvis du skal fjerne tidligere data ordentlig, og da mener jeg virkelig ordentlig. Det finnes programmer som du kan kjøre via en boot-cd som 0-formaterer hele driven din, og gjør på denne måten at det er umulig å frembringe dataene. Men hvis du bare skal fjerne data vanlig er en clean-format greit nok. Det går da ganske tydelig frem av det trådstarter skriver at han bare skal slette innholdet og bruke disken på nytt i en annen maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå