Gå til innhold

Katode som tar strøm fra stikkontakt?


Anbefalte innlegg

Har hatt planer om å montere en eller flere katoder inne i forsterkeren min. Men saken er den at jeg verken har lyst eller skills til å lodde noe greier inni der, så jeg lurer på hvordan jeg skal forsyne katodene med strøm. Det må vel nesten bli fra stikkontakten på et eller annet vis, men ikke vet jeg hvordan. Trenger vel en adapter av noe slag, men hvor får jeg dette fra? Aner ikke hva slags spenning verken katoden eller inverterer trenger, så jeg er litt "lost" her. All hjelp blir satt stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm...den greien på clas så ut som akkurat det jeg trenger. Det er bare å "choppe" av enden og koble inverteren på der sant? Gjorde det med en gammel mobillader igår, og det funka fint til å drive en vifte (uheldigvis var den bare 4,7 volt, så ikke nok til en katode desverre). Da trur jeg kanskje at jeg kjøper den clas-greien, så får vi se hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Hmm...den greien på clas så ut som akkurat det jeg trenger. Det er bare å "choppe" av enden og koble inverteren på der sant? Gjorde det med en gammel mobillader igår, og det funka fint til å drive en vifte (uheldigvis var den bare 4,7 volt, så ikke nok til en katode desverre). Da trur jeg kanskje at jeg kjøper den clas-greien, så får vi se hvordan det funker.

Peeerfect ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...