Gå til innhold

Kjøp fra amerikanske nettbutikker


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å bestille noe fra en nettbutikk i usa, men oppdaget at det ikke var så lett å få betalt til dem fordi de ikke aksepterer utenlandske visa-kort (eller dvs. at man må skanne kortet på begge sider + sertifikatet osv. og sende til dem, mye styr altså). Det virker som om de heller ikke godtar forhåndsbetaling utenfor usa eller betaling via paypal f.eks. (www.paypal.com). Er ikke så vant til å bestille ting over nettet fra utlandet, så det hadde vært greit med noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ingen toll, men dog må du betale 24% moms på hele kjøpsbeløpet (inkl. frakt) om verdien på varen er over NOK200.

 

Posten vil og ta et gebyr på 70,- for fortollingen.

 

Regnestykket:

Bestillingenstotalsum (inkl. frakt) x 0,24 + 70,-= Tollkostnader

Lenke til kommentar

Det er ikke så lett å finne amerikanske nettbutikker som tar "norsk" visa på store beløp, men Provantage er et hedelig unntak. Jeg bestilte 19" LCD derfra og betalte med visa, intet problem.

 

Du må som sagt ikke betale toll, men moms på 24%. Dette innebærer ofte at du må betale transportøren (i mitt tilfelle DHL) når du mottar pakka. De ordner tollklareringen mot et gebyr på 200 kr eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Joda, det er faktisk uhyre lett. Bruk www.magnum.no

 

Det har jeg gjort ved ett par anledninger, og er strålende fornøyd.

Future, hvordan får du betalt for det du bestiller? Får du ordnet det også gjennom www.magnum.no, eller er det kun frakta fra usa som de fikser? Spørsmålet mitt dreier seg altså om den greieste betalingsmåten til nettbutikkene "over there".

Lenke til kommentar
Betyr det at hvis jeg kjøper en cpu til tilsvarende 600 NOK hos en amerikansk butikk må jeg betale 24 % moms av dette produktet +frakt ?

 

har jeg ikke betalt moms til usa da?

 

dette er hjerterått .

 

*skrue griner*

Ikke nok med det, men du må faktisk betale moms på frakten også... ;)

Lenke til kommentar

Er kun frakt, moms og evt. toll man betaler til magnum.

 

Hvis ikke nettbutikken godtar utenlandsk visa, så går det an å spørre om å bruke f.eks paypal.

 

men det som pleier å være hovedproblemet er at de ikke godtar leveringsadresse utenfor USA, ikke at visa ikke blir godtatt, og gjennom magnum så får man en amerikansk leveringsadresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...