Gå til innhold

Program/komando, slå av en maskin over nettverket.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Prøvde det programmet, men får det ikke helt til. Jeg gjør som du sier, men det popper opp et vindu som spør etter Gjeste-konto-passord.

Endret av CobraM
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er såpass enkelt som kommandoen "shutdown" og parameteren -m

For å få GUI kan du bruke -i

Høm...

Nå forstår jeg ikke helt. Du må nok forklare litt. Jeg skal slå av en maskin med IP 192.168.0.120 eller med navn \\test.

Hva må jeg gjøre.

Du spurte etter kommando?

Trykk start -> kjør -> skriv "shutdown /m \\192.168.0.120 /s /t 30 /c "MUHAHAHA" -> OK

Bytt ut 30 med antall sekunder du vil at maskinen skal vente med å slå seg av med meldingen MUHAHAHA. Ta bort /t og /c hvis du vil at den skal slå seg av med en gang.

Skriv bare "shutdown /i" for å få frem grafisk grensesnitt... (litt enklere)

Men du må nok være administrator på PC-en du slår av, dvs, brukernavn og passordet du er logget på med på din maskin, må vel eksistere som en admin konto på PC-en du slår av...

Takker, nå fikk jeg det til.

Men, finnes det noe tilsvarene på å starte og restarte??

Vet maskinen må ha Wake On Lan for å starte via nettverket.

Skrevet

for å starte må du ha WOL. For å restarte kan du bruke shutdown -r .......

Skrevet

for å starte må du ha WOL. For å restarte kan du bruke shutdown -r .......

WOL har jeg.

• 3 uker senere...
Skrevet

mange programmer må kjøres på pcen som skal bli skrudd av eller styrt

www.radmin.com

program som du selv kan sette passord på pcen din, så du kan "logge" deg inn fra en annen pc, og få hele skjermbildet på den .

installer det på alle pcene så har du full kontroll !

veldig moro å tulle med mødre :whistle:

Skrevet

Radmin er veldig morsomt å holde på med. har prøvd det litt og det er gøy, ganske så kjapp når den skal koble seg opp mot den pc`en man skal fjernstyre også. ellers har jeg selv nettopp installert VNC på min pc. har ikke fått testa den enda, men den er bra den også. Radmin er absolutt å anbefale.

Skrevet

DameWare er et kongeprogram. Trenger bare klient installert på en maskin i nettverket, og du får full tilgang til alle maskiner i samme nettverk....så sant du har brukernavn/passord til disse. DameWare laster selv opp en klient til maskina du kobler til. Kan gjøre omtrent alt med dette programmet. Har også mulighet for WakeOnLan.

mvh

Pantera

Skrevet
Trenger bare klient installert på en maskin i nettverket, og du får full tilgang til alle maskiner i samme nettverk....så sant du har brukernavn/passord til disse.

det er ikke noen sak å få tak i brukernavn/passord over nettverk....

• 4 måneder senere...
Skrevet

vell... jeg har ca 500pc'er jeg kunne tenkt meg å slå av via remote. Har prøvd noe som heter PShutdown, et kommandolinje basert program, men det fungerte ikke på samtlige.

Noen som har tips om annen software?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...