Gå til innhold

hvor varm kan amd 64 bli?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har nettop laget en pc til søskenbarnet mitt, og kjøpte boxed amd 64 3000+ s754, tempen på denne lå på 64 idle. er ikke dette litt høyt?

Du har vel ikke MSI K8N Neo Platinum? Den biosen som følger med det er fucka, så den viser alltid får høyt.

 

Oppgrader biosen til hovedkortet så burde denne buggen fikses opp, har gjort det selv og nå er tempen normal

Lenke til kommentar
det som kan ha mer å si enn bare temperaturen, er om det er luftgjennomstrømning (vifter) i kabinettet. Hvis det er helt stillestående luft, klarer selv ikke den beste vifte å kjøle godt. Da vil maskinen bare bli varmet godt opp.

 

har et antec kabinett med 2*120mm vifter, 1 foran og 1 bak.

Lenke til kommentar
Jeg ligger på 41 grader nå. 3200+ @ 2300mhz. boxed cooler

har du byttet kjøle pasta på an? klarte å glemme å ta med den i dag når me bygget den, men dår e jo litt på vifta fra før av.

 

når du bytter kjøle pasta på amd 64 skal du dekke hele cpu`en? såg sånt ut når eg såg på an i dag :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg ligger på 41 grader nå. 3200+ @ 2300mhz. boxed cooler

har du byttet kjøle pasta på an? klarte å glemme å ta med den i dag når me bygget den, men dår e jo litt på vifta fra før av.

 

når du bytter kjøle pasta på amd 64 skal du dekke hele cpu`en? såg sånt ut når eg såg på an i dag :hmm:

jeg bruker den goopen som fulgte med på boxed viften :)

 

du kan jo laste ned Speedfan og skjekke der

Lenke til kommentar
jeg har nettop laget en pc til søskenbarnet mitt, og kjøpte boxed amd 64 3000+ s754, tempen på denne lå på 64 idle. er ikke dette litt høyt?

Du har vel ikke MSI K8N Neo Platinum? Den biosen som følger med det er fucka, så den viser alltid får høyt.

 

Oppgrader biosen til hovedkortet så burde denne buggen fikses opp, har gjort det selv og nå er tempen normal

Gjelder det for s939 modellen også? Nemlig tenkt å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...