Suppelars2k Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Om det er et skikkelig HAKK i plata kan du bare gi opp å fikse den, er informasjonen borte, ja da er informasjonen borte. Derimot kan du prøve å vaske den litt. Bruk vanelig håndsåpe og SIDEN av en myk tannbørste.
snoopbo Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Ok, takk, er ikke noe skikkelig hakk, men små riper som noen ganger hakker litt i musikken.
Suppelars2k Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Ripene kan nok også gi slikt utslag, desverre. Men prøv med vasking du. Og husk å tørke plata før du putter'n i spillern igjen.
MagE Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 jeg har hørt om en som greide og knekke en cdplate, han teipet den sammen og vasket med zalo og tankrem. den funket etterpå men ikke like bra som før da
Bytex Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 (endret) Og jeg har hørt om en som pulveriserte ei cd-plate med hammer, så brukte han 12 timer på å tape sammen bitene igjen, vasket den med zalo og tannkrem, og den funket etterpå men ikke like bra som før da. Endret 24. juli 2004 av Bitex
Concubine Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 du kan slikke den med tungen.....det pleier å virke har jeg hørt..
Manx Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Ok, takk, er ikke noe skikkelig hakk, men små riper som noen ganger hakker litt i musikken. Prøv med bil voks, turtel wax funker som bare det. Du fyller igjen ripene, og voksen herder ganske fort. Har selv gjort dette på dvd plater som jeg har leid, de pleier ha et "par" riper i seg.
Kowalski Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 (endret) Det som er avgjørende for hvorvidt du kan reparerere ripene i disken er hvor dypt de stikker. Om ripene går helt gjennom plasten og inn til aluminium-delen så er informasjonen ødelagt, er det bare riper i plasten så er det teoretisk mulig å fikse det. Den enkleste måten å reparere riper på er å "fylle" de med en silikonløsning, gjerne ved å kjøpe et reparasjonskit hos hvilken som helst forretning som selger disker. Endret 25. juli 2004 av Kowalski
Suppelars2k Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 (endret) Et reparasjonskit ødela Refused-plata mi. Sannsyneligvis user_error, dog. Endret 25. juli 2004 av HalTan
RolfOve Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 jeg har hørt om en som greide og knekke en cdplate, han teipet den sammen og vasket med zalo og tankrem. den funket etterpå men ikke like bra som før da Og teipen holder i 8000 rpm? neppe.
Lungemannen Skrevet 26. juli 2004 Skrevet 26. juli 2004 Altså, hvis en CD knekker, hva pokker er poenget med å teipe den sammen da? Den er jo fortsatt ødelagt... Spander heller en ny på deg selv
thomassit0 Skrevet 27. juli 2004 Skrevet 27. juli 2004 min GNR Greatest Hits plate ser ut til å ha fått noe slags lim eller noe kliss på under sida så den hikker veldig når jeg spiller den i bilen men når jeg spiller den på anlegget hjemme er det nesten ikke problemer idet hele tatt! og et sånn fikse kit fra expert funka ikke for fem øre... den var akkurat like føkka etter på.. men når jeg vaska den litt med neglelakk fjerner ble den litt bedre..
nr.4 Skrevet 28. juli 2004 Skrevet 28. juli 2004 Kan jo prøve noe enkelt først. Spytt på plata og gni utover med genseren. Du har lite å tape det, og funker fett noen ganger.
phsyco Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Jeg pleier å bruke tannkrem faktisk, legg et tynt lag over hele platen, la det virke i noen minutter og skyll av i lunka vann
CastorFiber Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Dette er faktisk helt sant, og jeg har gjort det selv. Fant en CD på gulvet av bilen en vinter, og den var mildt sagt ripete etter å ha blitt tråkket på og dyttet rundt om kring. Den virket selvsagt ikke etter en grundig vask. Jeg hadde ingenting å tape, så jeg slipte ned platen med 1000- korn våtslipepapir, og polerte med polerpasta. Etter nok en vask fikk jeg mot formodning lest hele platen med 1 av de fire CD- ROMene jeg testet. De andre tre klarte det ikke. Dermed fikk jeg brent en kopi. Nå er det selvsagt ikke slik at dette virker på alle plater, og trolig har jeg hatt griseflaks med denne. Poenget er at det er lov å prøve seg. Husk å slipe fra midten og utover, og ikke rundt og rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå