Xanitra Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 (endret) Nei, jeg tenker ikke på piratkopiering av Doom 3. Jeg tenker på er at det må da finnes en bedre løsning for å få Doom 3 i bedre enn minstekrav stand, enn det dagbladet.no foreslår her. http://fredag.dagbladet.no/fredag/2004/07/23/403708.html CPU er på 2.2, og RAM skal til 1052 så det nå greit. Men må jeg faktisk ut med 5000 kroner for et grafikk kort i samme slengen? Endret 24. juli 2004 av Xanitra
Stian B. Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Kommer an på om du skal ha den absolutte beste grafikken på DOOm 3? Hvilken oppløsning du skjører på ? Har du et GF 4 TI kort,så klarer du å kjøre det bra visst.Men sefølgelig ikke med de aller nyeste visuelle 3d grafikk løsningene. Får et bra grafikkort til under 2000kr,feks. GF FX5900 XT.
MrLee Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 les hele artikkelen da ffs. ... må ikke til topps Heldigvis er det håp for de av oss som ikke vil bruke en ukeslønn på et skjermkort. Det er nemlig mulig å få en flott spillopplevelse med «Doom III» selv om du ikke har et topprigget system. Selv om spillet har mye å vise fram rent visuelt, er det laget på en måte som gjør at det vil være spennende for de som ikke har verdens beste PC. id Software har nemlig hatt som mål for øyet å inkludere langt flere spillere i Doom-universet enn det vi har trodd til nå. Og at det er et godt trekk, er det ingen tvil om: Den gjennomsnittlige spiller vil vel gjerne kjøpe spillet, men ikke om det samlet sett koster dem fem tusen kroner ...
Jørgen Sørheim Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Seriøst.. kan ikke folk slappe litt av? Doom3 fungerer nok helt kurant på maskinen din, med mindre du har 256MB RAM og et GF2MX-kort. Selv har jeg bare en P4 2.8GHz, 1GB RAM og Radeon 9800 Pro, men dere hører ikke sutring og hvining a la "OH NOES!!11oneoneeleven! PC-en min duger bare til middels kvalitet!" av den grunn.
Arne_F Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Snart kommer asus med et nytt hovedkort som støtter 2 skjermkort da
Ol'H Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Seriøst.. kan ikke folk slappe litt av? Doom3 fungerer nok helt kurant på maskinen din, med mindre du har 256MB RAM og et GF2MX-kort. Selv har jeg bare en P4 2.8GHz, 1GB RAM og Radeon 9800 Pro, men dere hører ikke sutring og hvining a la "OH NOES!!11oneoneeleven! PC-en min duger bare til middels kvalitet!" av den grunn. hvis d bare duger til middels kvalitet blir jeg lei meg...
sfRoyal Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Selv har jeg bare en... Crap, jeg må oppgradere snart O.o
Erlendz Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Helt enig med psilocybe. Fatter ikke hvorfor alle skal sippe. Jeg sitter med: xp2500 512 ram ti4200 og jeg har overhodet ingen planer om å oppgradere pga doom3. Hallo det er ett spill. Et spill du kanskje bruker 20timer på. Om det ikke går på beste grafikken så er det ikke verdens undergang. Ser folk med supre pcer som klager konstant. Ro dere ned
lavizh Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Herregud da folkens, slapp av. DOOM3 har ikke all verdens krav til maskinspecs egentlig.
JoeDohn Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Det jeg sitter og humrer litt av er alle de som impulsoppgraderte maskina si før HL2 skulle komme ut i fjor. Ikke basér oppgraderinger på ett spill da, sheesh. Tenk "hvor lenge er det siden jeg oppgraderte nå?", og vurdér deretter.
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Seriøst.. kan ikke folk slappe litt av? Doom3 fungerer nok helt kurant på maskinen din, med mindre du har 256MB RAM og et GF2MX-kort. Selv har jeg bare en P4 2.8GHz, 1GB RAM og Radeon 9800 Pro, men dere hører ikke sutring og hvining a la "OH NOES!!11oneoneeleven! PC-en min duger bare til middels kvalitet!" av den grunn. Helt enig... Skal vedde på at folka på forumet her er lei av Doom3 etter en snau uke.
Tahiro Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 (endret) Seriøst.. kan ikke folk slappe litt av? Doom3 fungerer nok helt kurant på maskinen din, med mindre du har 256MB RAM og et GF2MX-kort. Selv har jeg bare en P4 2.8GHz, 1GB RAM og Radeon 9800 Pro, men dere hører ikke sutring og hvining a la "OH NOES!!11oneoneeleven! PC-en min duger bare til middels kvalitet!" av den grunn. Bare ? Du vet du har nesten topp hardware som er tilgjengelig ? Har 3.0 ghz selv og måte på ... trenger egentlig ikke å bekymre deg hvis du er over 2 ghz barrieren. Da skal det faen meg holde hvis du ikke planlegger å rendre universet eller noe Skjermkort og minne er viktig though. 1 GB er mer enn bra nok. Ville rådet folk til å ha 9800 eller FX5900 serien hvis de vil nyte selve spillet. Må nok noe sånt til hvis du vil at det skal se bra ut og ikke helt crap. Endret 24. juli 2004 av Tahiro
Xanitra Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Skrevet 24. juli 2004 Tenk "hvor lenge er det siden jeg oppgraderte nå?", og vurdér deretter. Det er ca 2 år siden jeg oppgraderte maskinen.. men jeg skaffet meg et nytt grafikk kort for 5 mnd. siden da. jeg må få inn litt mer ram på PC... ikke pga doom, men jeg føler jeg trenger det
Erlendz Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Ville rådet folk til å ha 9800 eller FX5900 serien hvis de vil nyte selve spillet. Må nok noe sånt til hvis du vil at det skal se bra ut og ikke helt crap. Altså seriøst? Så du mener at alle spill som ikke krever 9800 eller 5900 ser crap ut? Vil du påstå at prince of percia og splinter cell 2 på max grafikk ser crap ut? Disse spillene kan nemlig jeg spille på max grafikk glatt. Så det du sier er seriøst bare tull. Jeg blir nokk aldri å kunne spille doom3 glatt på max detaljer, men jeg skal da kunne spille det glatt med fin grafikk fordet.
Arne_F Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 (endret) du bør jo helst kjøpe 9800 men du har også billigere nvidia muligheter henrik Endret 24. juli 2004 av Rune_F
MrLee Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Det jeg sitter og humrer litt av er alle de som impulsoppgraderte maskina si før HL2 skulle komme ut i fjor. Ikke basér oppgraderinger på ett spill da, sheesh. Tenk "hvor lenge er det siden jeg oppgraderte nå?", og vurdér deretter. idiot tankegang... bør heller tenke "er jeg fremdeles fornøyd med ytelsen nå?"...
JoeDohn Skrevet 24. juli 2004 Skrevet 24. juli 2004 Det jeg sitter og humrer litt av er alle de som impulsoppgraderte maskina si før HL2 skulle komme ut i fjor. Ikke basér oppgraderinger på ett spill da, sheesh. Tenk "hvor lenge er det siden jeg oppgraderte nå?", og vurdér deretter. idiot tankegang... bør heller tenke "er jeg fremdeles fornøyd med ytelsen nå?"... Égentlig synes jeg det er to sider av samme sak. Sier jo ikke at alle skal synes halvannet år er passende tid mellom hver oppgradering, sånt noe er smak og behag. Noen jeg hadde håpa jeg gav uttrykk for. Hovedpoenget var å ikke basere sine valg på étt spill, KUNNE jo hende en fort gikk lei det, og at en sitter med følelsen av at det var bortkasta penger/en forhasta slutning i etterkant.
Bloody Mess Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Enig med de som sier "slapp av folkens" Sapphire x800 Pro VIVO versjon kan softmoddes til XT, for de som ikke har fått med seg det.
Litraphy Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 (endret) Enig med de som sier "slapp av folkens" Sapphire x800 Pro VIVO versjon kan softmoddes til XT, for de som ikke har fått med seg det. Gammelt nytt. Nesten alle radeon kortene har hatt muligheten til å soft oppgraderes. Og ja, jeg er enig med de som sier "slapp av folkens" jeg også. Endret 25. juli 2004 av DavidH
thomassit0 Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 jeg har en AMD 1800+ , 512MB DDR , POV GF4 Ti4200XP maskin, som jeg kjøpte for to og et halvt år siden, skjermkortet ble kjøpt høsten 02 mener jeg... den yter fremdeles greit i de fleste spill bortsett fra at den slet litt med FarCry.. tror jeg skal klare doom 3 og HL2 akseptabelt egentlig....gidder ihvertfall ikke oppgradere den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå