Gå til innhold

Post dine 6800GT 3DMark scores her.


Anbefalte innlegg

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3396141

 

13953 3dmark 03

 

ufattelig irriterende at jeg ikke kommer over 14000... :realmad:

50 stusselige poeng til!!

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=344705

 

5794 3dmark 05 :hrm:

 

 

Specs: Pentium 4 3.0c (NW) @ 3750 mhz

1024mb Corsair twinx pc3200xl (FSB 250, 1:1)

Gainward 6800GT "gs" 439/1215mhz

 

 

Edit: + 3dmark 05

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte artic cooling nv5 til mitt gainvard 6800 gt. passer ikke. hvis du har gainvard må du perforere eller sage bakplata av kortet i to.. holdt ikke ut bråket så jeg kappa bakplata i to.. dette for at "eksosen" skal slippe ut bak! aah det ble stille gitt!!!! tempen ligger nå på 45 grader og 53 grader etter mye hardcore gaming!!! det beste av alt er at jeg ikke hører en dritt av kortet lengre!! kortet er clocket...

post-108-1102261105_thumb.jpg

Lenke til kommentar
kjøpte artic cooling nv5 til mitt gainvard 6800 gt. passer ikke. hvis du har gainvard må du perforere eller sage bakplata av kortet i to.. holdt ikke ut bråket så jeg kappa bakplata i to.. dette for at "eksosen" skal slippe ut bak! aah det ble stille gitt!!!! tempen ligger nå på 45 grader og 53 grader etter mye hardcore gaming!!! det beste av alt er at jeg ikke hører en dritt av kortet lengre!! kortet er clocket...

Mulig å få bilder av der\det du måtte sage av?

Lenke til kommentar

En ting, får alle andre også kun 351MHz på gpu hastigheten i online resultatene eller er det kun RAM'en jeg har klart å overklokke?

 

Siste-

 

Score: 12522

 

Date: 2004-12-07

CPU: Intel Pentium 4 3150 MHz

GPU: NVIDIA GeForce 6800 GT

351 MHz / 1152 MHz

OS: Microsoft Windows XP

Res: 1024x768@32 bit

Active

 

 

 

 

Score: 12170

 

Date: 2004-12-07

CPU: Intel Pentium 4 3007 MHz

GPU: NVIDIA GeForce 6800 GT

351 MHz / 1114 MHz

OS: Microsoft Windows XP

Res: 1024x768@32 bit

Active

 

 

Synes det var litt morsomt å se resultatene i forhold til det jeg fikk med skjermkortet jeg hadde igår:

 

 

 

Score: 157

 

Date: 2004-04-18

CPU: Intel Pentium 4 3346 MHz

GPU: NVIDIA GeForce DDR

120 MHz / 301 MHz

OS: Microsoft Windows XP

Res: 1024x768@32 bit

Active

Lenke til kommentar
Oppdaterte hovedkortdriverne (inkl. chipset) :)

Men jeg må fjærne pasta (tror det er for mye) fra skjermkortet, for det er 70 grader under load...

Hm, jeg har også opp mot 70 grader under load, men har ikke på pasta...kanskje jeg burde prøve det? Ikke har jeg oppdatert hovedkort biosen heller...kanskje jeg rett og slett er...LAT? :whistle:

Lenke til kommentar
AOpen 6800 GT - Core:350MHz@425MHz/Mem:[email protected]

Bruker du default kjøling? I så fall, har du PCen stående i et meget kaldt rom?

 

Jeg bruker nemlig default kjøling og har en romtemperatur på ca 22°c men jeg får ikke mer enn ca 385 på core og knapt 1.100 på minnet.

Bruker default kjøling ja,Pc'n står ikke i et meget kaldt rom...heller vanlig romtemp :)

 

Edit: Glemte å nevne at eg har et Antec 1080AMG kabinett med 80mm vifte i side døren som blåser inn,mulig dette hjelper meg noe da det gir litt extra kjøling til skjermkortet.

 

Har ikke testet å overklokke så mye enda men 425/1.2 ser ut til å være stabilt,var oppe i 440 på core men da klikket 3Dmark03 på game test 2 om eg ikke husker feil,..satte den da ned på 425 og kjørte 3Dmark03 på nytt og fekk 12210 :)

Mem clock har eg ikke testet over 1.2GHz så her veit eg ikke om eg har så mye mer å gå på.

 

Bruker coolbits 2 for å overklokke.

Endret av Falkers
Lenke til kommentar

Ahh endelig montert Artic Silencer 5. Endelig en stille gående pc :D . Men prøv og ungå og modde for mye på delene på skjermkortet, prøv og hold alle deler som du får tilovers så orginale som mulig. For da har du fortsatt garantien hvis det skulle gå dritt med kortet.

Ble kanskje litt stort bilde :p. Skal lage guide av dette så fort som mulig må bare få opp FTPen heime.

post-108-1103491040_thumb.jpg

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Har ikke testet å overklokke så mye enda men 425/1.2 ser ut til å være stabilt,var oppe i 440 på core men da klikket 3Dmark03 på game test 2 om eg ikke husker feil,..satte den da ned på 425 og kjørte 3Dmark03 på nytt og fekk 12210 :)

Mem clock har eg ikke testet over 1.2GHz så her veit eg ikke om eg har så mye mer å gå på.

 

Bruker coolbits 2 for å overklokke.

Når jeg overklokker med coolbits, da kommer jeg til et punkt og når jeg forsøker å overklokke utover dette får jeg en feilbeskjed som sier at testen ikke kjørte på valgte klokkefrekvenser bla bla bla.

 

I RivaTuner kom jeg til akkurat samme sted før jeg fikk feilbeskjeder om som gikk på "Internal driver et-eller-annet". I en tråd i forumet til 3dguru fant jeg ut at jeg kunne deaktivere denne feilbeskjeden. Jeg gjorde det og kunne da stille klokkefrekvensene høyere (kun i RivaTuner, ikke med coolbits). Jeg kjørte en test på 3dmark01 - Nature og fikk et resultat som lå veldig nærme det jeg får på stock settings, så jeg restartet med overklokkede settings (420/1140). Kjørte så testen på nytt og fant ut at forskjellen mellom denne testen, og en test på stock settings var 8 fps. 8 fps etter å ha økt klokkefrekvensene med henholdsvis 70 og 140 Mhz? Jeg anså det som en mulighet at kortet fortsatt kjørte på 350/1000 så jeg dro på med 3dmark03, men det hengte seg i game 2.

 

Nå har jeg lagt inn betadriveren 67.02 og få nå i coolbits lov til å sette core ca 10Mhz høyere enn ved den forrige driveren. Ikke det at det hjelper særlig ettersom at 3dmark03 fortsatt tryner i game 2. Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Jeg har vel fått et møkkakort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...