Gå til innhold

UPC øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Nå øker UPC hastigheten på sine linjer.

 

Chello Plus som var 1024/256 er nå blitt 2048/384

Chello Classic som var 768/128 er nå blitt 1024/256

Chello light som var 256/64 er nå blitt 512/128

 

Det finnes ingen artikkel på dette enda, men det er ingen skrøne =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aften

 

 

Chello funker faktisk ok for spillere,tro det eller ei.

Router litt merkelig til sverige ja men fullt levelig å spille på svenske servere.

Her i Østfold har vi hatt rundt 2 megs ned nå i 14 dager eller så,ble noe overrasket ja.

Uansett så for meg og de jeg kjenner rundt her som sitter på Chello så funker det bra

:thumbup:

 

/jan

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt upc i ett år nå, mest stabile jeg har vært borti, hvordan oppkobling du får hos upc avhenger veldig av coax nettet som er hos deg, jeg har aldri vært borti noe mer stabilt, men upc gjorde susen har ikke mistet oppkoblingen en gang siden jeg byttet fra ngt til upc, noe som datt ut en gang i timen nesten, telenor var like jævlig samme var catch jeg var visstnok for langt fra sentralen.

 

UPC var sinnsykt langt nede en stund, men nå har kvaliteten stabiliteten og kundeservicen fått en enorm forbedring, men grunnet disse prioriteringene trur jeg ikke hastighet vært noe stort emne hos upc.

Endret av MaJuice
Lenke til kommentar

Jaja. Får sende en klage på lagg mot utlandet jeg da :tease:

 

Ligger på 100+ i ping og ms på f.eks. CS på svenske servere. Spiller ikke på så mye annet enn norske og svenske. Kan jo hende det at jeg bor helt vest i landet virker litt inn på pingen/eller at det er ett lokalt "problem".

 

 

Bytter forøvrig til fiber fra haugaland kraft ved først mulighet jeg får.

 

Men som du sier MaJuice. Stabiliteten til UPC er det ingenting å si på. Hva blir den nye linja på?

Lenke til kommentar
Jaja. Får sende en klage på lagg mot utlandet jeg da :tease:

 

Ligger på 100+ i ping og ms på f.eks. CS på svenske servere. Spiller ikke på så mye annet enn norske og svenske. Kan jo hende det at jeg bor helt vest i landet virker litt inn på pingen/eller at det er ett lokalt "problem".

 

 

Bytter forøvrig til fiber fra haugaland kraft ved først mulighet jeg får.

 

Men som du sier MaJuice. Stabiliteten til UPC er det ingenting å si på. Hva blir den nye linja på?

Morgen

 

Kjør en trace route,skal nesten vedde på at du er nedom danmark først så svinger du opp til sverige igjen :roll:

Pinger bra ,bank i bordet,til mer eller mindre hele europa.Værre ping til sverige enn for eks belgia,tyskland,nederland.

Men som sagt stabiliteten har blitt bra.Slet lenge her før ting begynte å fungere men de siste 18-24 mnd har det faktisk vært ok.

 

 

/jan

Lenke til kommentar

Grunnen til at UPC får bra ping til nesten hele europa er at all utenlands trafikk fra upc går helt ned til nederland, der hovedkontoret til chello er, fra nederland går det så videre til dit det skal, derfor er nok sverige litt tregt ja, for da må trafikken helt ned til nederland og opp igjen..

 

Er ihvertfall slik det SKAL fungere hos upc, vet ikke om det gjør det hele tiden i realiteten ;)

Endret av MaJuice
Lenke til kommentar

Har Chello Classic selv og vet om hastighetsoppdateringene. Kjenner en del i UPC og merket sist uke at jeg plutselig hadde fått høyere hastighet, men nå når jeg kom hjem fra ferie er det "back to normal" igjen :( Kommer vel tilbake snart :) Helt siden jeg fikk Chello har jeg og de andre som har hatt Chello i dette området hatt super-ping. Vi ligger på 20+- på norske servere og litt høyere på utenlandske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

UPC skal nå være i ferd med å avslutte oppgraderingen til 2 mbit linje, de fleste steder i landet. Jeg har selv ikke fått min linje oppgradert enda. UPC har visst nok tatt pause i utbedringen grunnet OL. Noen andre med Chello Plus, som enda har 1024 mbit linje?

 

Ryktene skal forresten ha det til at UPC skal øke hastigheten på Chello Plus til 4096 innen jul uten å øke prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...