Gå til innhold

hvor mye veier datautstyr(kg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husk at PC-en blir tyngre når den blir varm. (E=MC²)

e = mc2 står for:

 

energi = masse * lysetshastighet^2

 

:roll:

 

Hvis du da legger varmeenergien under "Energi"

Det betyr da at MASSEN øker, for lysets hastighet er konstant, dette fører til at vekten er den samme, men massetettheten endres...

 

edit: kunne jeg kommer mer offtopic? :p

Endret av Axentrix
Lenke til kommentar
Husk at PC-en blir tyngre når den blir varm. (E=MC²)

e = mc2 står for:

 

energi = masse * lysetshastighet^2

 

:roll:

 

Hvis du da legger varmeenergien under "Energi"

Det betyr da at MASSEN øker, for lysets hastighet er konstant, dette fører til at vekten er den samme, men massetettheten endres...

 

edit: kunne jeg kommer mer offtopic? :p

Feil. Massen økes, og siden vi har en ganske spesifikk tyngdeaksellerasjon her på jorda, vil også tyngden øke. Dette er vel noe av det første man lærer i fysikk på videregående, om ikke enda tidligere. Du bør være litt mer forsiktig med å uttale deg i saker du ikke har tilstrekkelig peiling på.

 

:roll:

 

For å legge til enda en sur kommentar: Du tar også feil i ditt neste innlegg, der du påstår at PC-en ikke vil veie noe som helst, siden den er ren energi. Det er også feil. Det er faktisk så feil som det går an å få blitt. Hvor har du lært fysikk? På baksiden av VG? Men... det er klart at vekt er et vanskelig begrep, og det virker som du ikke helt har forstått begrepet. Min mor - som er fysikklektor - påstår at veldig mange svake elever ikke klarer å skille mellom vekt/tyngde og masse, hvilket jeg nesten kan forstå.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...