Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC begrenser p2p download ?


Anbefalte innlegg

Jeg var også innom upc i haugesund for å komme me den klage, men de nektet for at de sperret noen porter.

De ba meg ringe til kundeservice for å høre om de visste noe. Og de nektet også for å blokkere noe, men la inn en feilmelding på dette.

 

DRITT, Blir ikke lenge kunde hos UPC hvis ikke dette blir fikset, Ingen vits me 2Mbit hvis jeg ikke kan laste ned eller opp via p2p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har upc classic, laster som bare fy fra dc++ og bittorrent. Syns dere det ikke er snodig om upc blokkere kun enkelte kunder fra å bruke dette? Kan det være fordi problemmet ligger hos dere? og når ups atpåtil nekter for å blokkere burde det vel ringe noen bjeller.

Lenke til kommentar

Bor i Oslo og har Chello Plus. Ingen problem med DC++ her i gården, har max dl speed på oppimot 260 kB/s og det stemmer bra med linja (2048/384).

 

Har hatt Chello Plus i ca 2 år og er stort sett veldig fornøyd. Litt plaget av nedetid i starten, som skyldtes mye utbedring i området jeg bor. Men det ga seg rimelig kjapt.

 

En annen positiv ting med Chello Plus for min del er routingen til utlandet. Spiller aktivt RtCW og har stabil ping på 50-60 i stort sett hele mellom-Europa. Men for 2 uker siden fikk jeg plutselig 90-100 ping på svenske servere, strange :hmm:

Lenke til kommentar

Har Chello pluss og bor på Romerike. Bruker stort sett bittorrent, og hastigheten ned har krympet skikkelig de siste dagene. Merkelig fordi sidene jeg bruker har alltid masse seeds, og jeg har stort sett alltid makset linja. En annen ting jeg har merket er at det konstant sendes trafikk til modemet, selv om pc'n er slått av...

Lenke til kommentar
Tull - det er helt opp til dem å bestemme hva de vil når det gjelder tjenesten de tilbyr.

 

De kan gjerne sette som betingelse at man kun skal bruke vg.no og dagbladet.no og ikke gå inn på noen andre nettsider og vil være i sin fulle rett til å si opp abonnenter som bryter slike regler.

 

De er ikke forpliktet til å tilby noe som helst utover det de vil.

Les avtalen/vilkårene dere har.

Står det der at di kan strupe hvis man bruker f.eks dc++?? :hmm:

Klart hvis UPC er som BKK og ikke har linje til at kundene kan bruke den, da skjønner jeg hvorfor di struper, ellers burde di komme med noe fakta på bordet.

Og ikke alt slags tøv :roll:

Lenke til kommentar

Nei, det virker som UPC har gjort noe bøgg eller at du uploader noe sinnsykt.. prøv å cansel uppinga di, når jeg upper på dc så får jeg bare 12kp/sek ned og 12 opp... Hvis ikke jeg upper så får jeg full speed på ADSLen min (92kps elns)

 

Så prøv å slutt å upload og download en filelist fra en [bBB],[scream],[Telia] eller [boastream] dude på dc++, disse folka har kjappe linjer :)

Hvis du fortsatt får 3-4 kps fra dem da så ville jeg bytta internettleverandør.

Jeg har ei 704/128 linje fra Tele2, har ca30 ping på cs servere, laster i 92 kps elns på max og linja mi klikker ALDRIG! Er veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar

Det er en fattig trøst,men det er godt å se at det er andre med upc abonnement som har problemer :p .

Det kan jo se ut til at det er et regionalt problem dette da,siden dere andre rundt om i landet har god hastighet.

Har ikke tatt kontakt med upc her lokalt,kun gjennom support telefon.

Der har de hele tiden hardnakket nektet på at de gjør noe som helst for å begrense noe i det hele tatt.

Jeg har også begynt å få et noe "downhill" intrykk av supporten deres,de svarer meg ikke lenger :nei: .

Jeg har ikke mast så mye heller,har sendt de en 4-5 mail ang saken,men på de 2 siste har de latt være å svare :thumbdown::thumbdown: .

 

Har stort sett vært fornøyd med upc jeg,men nå begynner håra å reise seg i nakken med engang jeg hører bokstav kombinasjonen UPC :cry::ohmy:

Lenke til kommentar

Fortsatt treigt her. (haugesund)

Supporten til upc er noe av det aller verste man kan komme borti, og da snakker jeg av erfaring :thumbdown: . Det er mye bedre å ringe sitt lokale kontor i åpningstida, de er greiere å ha med å gjøre.

Skulle de ikke fikse dette til i dag??

Noen som har kontaktet upc i dag?

Lenke til kommentar

Kontaktet upc på lørdag, her er mailen

 

1. Først skrev jeg denne til UPC (liksom) kundeservice.

 

Vi er tydeligvis flere en meg som har problemer i Haugesunds

området, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=272654

 

Jeg har full opp og ned hastighet på nett utenom via p2p network, jeg får

ikke lastet ned med mer en 2-3kB/s. Er på tide dere fikser opp i dette nå.

Hastigheten ble redusert etter at dere økte hastigheten på linjen her. Lite

vits med dobbel hastighet hvis jeg ikke kan laste ned noe.

 

Regner med et svar fra dere snarest.

 

Mvh

Forbanna Kunde

 

2. Så fikk jeg denne i retur

Hei,

 

Ifølge den siden du sendte oss så var det du og z1nox som hadde problemer

mens resten får den hastigheten de skal ha.

 

Når det er sagt så har vi nå sjekket modemet ditt og målt dårlige

signalverdier inn til ditt modem. For å rette på dette vil vi sende en

servicetekniker for å rette feilen. For å kunne gjøre dette trenger vi

imidlertid en tidsavtale. Vennligst kontakt oss på telefon for å avtale

tidspunkt.

 

For å måle hastigheten pleier vi å laste ned fra Universitetet i Oslo da de

har meget raske linjer. Prøv å gå til ftp://sunsite.uio.no/pub/ og last ned

en større fil derfra.

 

Jeg minner samtidig på at vi ikke har en hastighetsgaranti, men leverer

"opptil" den hastigheten du abonnerer på. Dette bl.a. fordi vi ikke kan

garantere for nettkapasiteten på de sidene du besøker.

 

Forøvrig kan det også nevnes at hastigheten oppgis fra oss i kbit.

Hastigheten du fremstilles ved nedlastning er ofte oppgitt i kB/s. For å

regne om dette, gjør følgende:

Fra kbit til kB/s: N~kbps / 8 = kB/s

Fra kB/s til kbps: N~kB/s * 8 = kbps

 

 

 

Vennlig hilsen

 

UPC Kundesenter

 

3. Og så sendte jeg denne

 

Linjen min fungerer veldig bra den, får god opp og ned hastighet med vanlig surfing og nedlasting, er kun når jeg bruker p2p network linjen ikke fungerer, er lei av alle service folkene dere sender over til meg, de finner aldri noe galt her, kun på deres nett eller utstyr.

 

 

Her kan du se noen utdrag fra et av emnene i forumet.

 

----------------------

Jeg og en kompis har akkurat samme problemet i p2p, skitten download speed på 1-2kb sek uansett hvem vi laster ned fra. Han har Chello+ å jeg har classic, like drit begge delene... Dette må være noe tull fra chello sin side, siden vi bor ett stykke fra hverandre..

----------------------

Huhei, sliter med samme problem. Har UPC og plutselig en dag så falt download hastigheten til 1-2 kbit.

Er også nyskjerrig på hva som foregår.

----------------------

Hei.

Ja, jeg har også samme problemet med upc!!!!!!!!

En kamerat av meg også.

Dc++ går på en hastighet på ca 1-4kb/s.

Alt annet funker bra, it-avisen speedometer viser ca 2mb/s.

har chello plus.

Har også snakket med upc, og de nekter for å blokke for dc......

Satans løgn tror jeg. Om de blokker , så hadde de nok aldri innrømt d....

Har snakket med andre som har nextgentel, og de har ingen problemer..

Og ja det skjedde når de økte hastigheten hos meg og kompisen min også.

Tror ikke det er noe galt hos oss Stoned... men hos upc.

Har noen andre noe annet er jeg klar for forklaringer.

----------------------

Har akkurat snakket med upc i haugesund.

De sier de holder på å teste linjene etter oppgraderingen, og at de er klar over problemet.

Sa til meg at det skal være iorden til mandag.

Hvis ikke skulle de sende en feilmelding på d..

----------------------

Siden jeg også bor i Haugesund og bruker Upc, så sier jeg ett foreløpig hipp hurra. Dc++ gikk som bare det inntil litt siden, men plutselig var det 1-2 kb nedlasting. Får håpe de finner ut av det.

----------------------

Bor også i haugesund og får drittfart fra chello classic. DC, Kazaa og bittorrent går i max 2-3kB/s, dette har skjedd nå i den siste tida.

Kan laste ner fra 10 peers med segment downloading i dc++ og få rundt 18kB/s totalt.

----------------------

Virker som om det er spesiellt upc kunder i Haugaland området som er rammet. Har sikkert noe med oppgraderingen av linjene å gjøre.......Får vi håpe da.......og at de klarer og fikse det kommende mandag som de lovet.

----------------------

 

Og så hørte jeg ikke mer fra de :thumbdown::no:

Endret av bazzo
Lenke til kommentar
Jeg minner samtidig på at vi ikke har en hastighetsgaranti, men leverer

"opptil" den hastigheten du abonnerer på

 

Denne likte jeg jeg! LOL

Det betyr vel at de bare kan drite i oss så lenge vi bare har liv i linjene våre...

Må nok snakke med de lokalt. Hver gang jeg har snakka med supporten regionalt så har de også bare sagt de vil sende tekniker.. Tror ikke de på supporten har noen som helst peil whatsoever!!

Lenke til kommentar

Haugesund her også med det samme problemet. Trodde først de hadde blokkert trafikken slikt som MANGE andre internett leverandører i utlandet. Men nå ser det heldigtvis ut som at det ikke er slikt.

 

Har sendt mail jeg også, men ikke fått svar på 3 dager :thumbdown:

 

Skal man overleve på DC++ nå må man laste ned fra andre med chello, da går det normalt.

Lenke til kommentar
Les avtalen/vilkårene dere har.

Står det der at di kan strupe hvis man bruker f.eks dc++??

Selvfølgelig står det ikke konkrete programmer :roll: men absolutt alle ISP'er idag har regler som vil fange opp slike ting og som de vil vise til hvis de føler at enkelte av kundene belaster nettet langt over normalen eller driver med ting som kan være på kanten i forhold til loven.

 

Du kan jo ta en titt på f.eks. punkt 5.15 i UPC sin brukeravtale - som fanger opp så godt som 'alt' av p2p-aktivitet - hvis du tror det er fritt fram for alt mulig:

 

http://www.upc.no/fileLibrary/pdf/modembas...-_internett.pdf

 

''...ikke benytte, utnytte eller spre informasjon som ikke er beregnet på Abonnenten eller som Abonnenten har skaffet seg uberettiget tilgang til...''

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Les avtalen/vilkårene dere har.

Står det der at di kan strupe hvis man bruker f.eks dc++??

Selvfølgelig står det ikke konkrete programmer :roll: men absolutt alle ISP'er idag har regler som vil fange opp slike ting og som de vil vise til hvis de føler at enkelte av kundene belaster nettet langt over normalen eller driver med ting som kan være på kanten i forhold til loven.

 

Du kan jo ta en titt på f.eks. punkt 5.15 i UPC sin brukeravtale - som fanger opp så godt som 'alt' av p2p-aktivitet - hvis du tror det er fritt fram for alt mulig:

 

http://www.upc.no/fileLibrary/pdf/modembas...-_internett.pdf

 

''...ikke benytte, utnytte eller spre informasjon som ikke er beregnet på Abonnenten eller som Abonnenten har skaffet seg uberettiget tilgang til...''

Ja, hvis det står i avtalen, så burde ikke kundene klage heller.

Men syns det er dårlig av UPC å selge en linje som ikke er beregnet til å brukes.

Hvorfor selger di linjer med x mbit i hastighet, og ikke leverer det når kundene bruker linjen for mye.

En seriøs tilbyder av en linje burde kunne gi full speed på linjen man betaler for, man betaler jo for en vare man ikke får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...