Gå til innhold

PSDATA lurer deg på returer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder retur nekter psdata å refundere frakt, noe de ikke har lov til.Hos Komplett fikk jeg refundert frakten uten å spørre engang dette selv om jeg hadde fått varen i ovrnattenpakke som har 3 ganger normal frakt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:


On 2002-04-24 16:35, hjalle skrev:

Når det gjelder retur nekter psdata å refundere frakt, noe de ikke har lov til.Hos Komplett fikk jeg refundert frakten uten å spørre engang dette selv om jeg hadde fått varen i ovrnattenpakke som har 3 ganger normal frakt


 

Hehehe...du hadde flaks ja...

 

Jeg ringte dem (komplett), og de sa at jeg skulle få det refundert. Men jeg fikk aldri se frakt-pengene mine igjen..."sukk"....

 

[ Denne Melding var redigert av: Makky på 2002-04-24 17:06 ]

Skrevet

Med retur, mener du da angrerett eller retur for reperasjon? Dersom du returnerer produkter pga av angreretten din, så har du ikke krav på returporto. Sender du noe inn som er defekt eller skal repareres, så har du krav på å få dekket returporto.

Skrevet

Har selv sendt inn varer til PS Data (reparering).

Ringte først inn, fikk klar beskjed om at dette skulle gå greit, og la kvittering på frakt sammen med pakken.

Alt greit, og penger tilbake.

 

A.V.S.

Skrevet

Quote:


On 2002-04-24 16:35, hjalle skrev:

Når det gjelder retur nekter psdata å refundere frakt, noe de ikke har lov til.Hos Komplett fikk jeg refundert frakten uten å spørre engang dette selv om jeg hadde fått varen i ovrnattenpakke som har 3 ganger normal frakt


 

du brukte ikke tilfeldigvis angrefristloven?

 

Har selv bare positivt og så si om PS Data :smile:

Skrevet

Har selv levert inn en Samsung 40Gb 3 ganger hos PS data. Har fått ny hver gang uten et spørsmål. Når jeg fikk den 4 nye disken ville jeg bytte denne med mellomlegg til en "tryggere" disk. (dette var os disken :sad: )

 

Det jeg IKKE syntes var så bra er at jeg kun fikk igjen 700 og noen kroner for den samme disken de solgte for 890.- Så brukte jeg dette beløpet pluss et mellomlegg til en WD 120Gb. Fant først ut når jeg kom hjem at jeg hadde betalt 3100kr for disken. Mellomlegget var på 2500.- tenkte ikke på krediteringen da jeg... Ringte straks opp og forklarte. Neste gang jeg var der fikk jeg igjen ca 600.-

 

Er ikke ofte jeg går ut fra en pc sjappe med mer penger enn jeg hadde med inn :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-04-25 01:28 ]

Skrevet

seriøst folkens!

bruk postens norgespakker. sammen med bobleplast (fåes også kjøpt på ditt lokale postkontor). i tillegg så skal jo hd'er pakkes i anti-statiske poser, som man kan få utlevert hos en dataforretning.

(en norgespakke for å få sendt avgårde en harddisk koster 80,-. 97,- med bobleplast)

kan ikke skjønne hva dere syter for?

Skrevet

Quote:


On 2002-04-26 02:54, Newbeee skrev:

Begyn å grine da hvis det er så ***** viktig, småunger.


 

Det er uten slike usaklige kommentarer dette forumet kunne blitt bedre (eller rettere sagt: slik som det var før, for f.eks. 1 år siden).

 

Hvis du ikke liker trådens tema, kan du jo holde deg borte fra den. For andre mennesker kan 4x100kr porto på en disk til 1000kr bety en del... Selv når man har hardware til over 50000kr, så er ikke 400kr "ingenting".

Skrevet

Er helt enig med deg der, på Delphi feks. var det saklig......og med mine komentarer, som du bare kan sjekke i mine innlegg (foruten dette da, og et par til....) Har vel begynt å se meg lei av folk som bare kritiserer og kommer med dritt.....så nå er der f a e n meg min tur.........blir vel bannet av Sir Hartge snart tenker jeg...også sir da....??????????Adelig han eller?

Skrevet

Så fremt det er snakk om angrefrist eller reklamasjon SKAL du ha frakten refundert.

Jeg nektet å betale siste faktura fra Ps data før de hadde ordnet opp da fikk jeg brev med trussel om inkasso, jeg ringte dem og la frem hele saken på nytt og viste til forbrukerrådet, de skulle se på saken igjen og i dag fikk jeg brev der de ber om unnskyldnig og refunderte all frakt samtidig som de håpet at jeg fortsatt ville vere kunde hos dem.

BRA PSDATA.

Skrevet

Jeg hadde en ibm disk(60gb) som jeg kjøpte hos psdata. Den fjære gangen jeg måtte levere den inn fikk jeg byttet den i en wd 80gb. Uten å betale noe ekstra!

Skrevet

Når det gjelder angrefrist, så er det vel du selv som skal betale frakt, og ikke nettbutikken? De kan da ikke noe for at du plutselig ikke skulle ha det du bestilte? Rep og garantisaker er vel en annen sak.

Skrevet

Kan ikke fatte at det stemmer... Skal butikken ta på sin kappe at DU som kunde ikke ønsket produktet alikevel? Det må da være deg selv som må stå for returen? Står ikke dette skrevet i kjøpsloven da?

Skrevet

Quote:


On 2002-04-30 00:34, TomasK skrev:

Kan ikke fatte at det stemmer... Skal butikken ta på sin kappe at DU som kunde ikke ønsket produktet alikevel? Det må da være deg selv som må stå for returen? Står ikke dette skrevet i kjøpsloven da?


Det står faktisk at kjøper kan angre uten at det medfører tap, og da må jo butikken etter mine beregninger tape. Dette er en sånn detalj som gjør at _en del_ billigbutikker ikke har råd til å være velvillige ved bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...