Gå til innhold

Fallout 1 - Vault 15, ingen beskjed


Anbefalte innlegg

-Mulig spoiler-

 

 

 

Jeg får ingen beskjed om at jeg ikke kan finne water chipen i Vault 15 når jeg er på level 3, har rotet rundt i hele området gang på gang, men ingenting hjelper. Er det en bug eller noe? Og ja, jeg prøvde en walkthrough etter å ha blitt ganske lei å søke gjennom de samme områdene utallige ganger uten å finne noe eller komme meg videre.

 

En annen ting.. dynamite - hvordan bruker jeg det? Manualen nevnte trapping skill, men om jeg klikker det først (er bare 25) og så et std for å plassere dynamitten, skjer ingenting. Og det står ingen andre steder i manualen så vidt jeg vet hvordan man bruker det.. Må jeg sprenge bort noe stein eller noe for å komme meg videre på level 3?

 

Har restartet spillet 3 ganger med ny char, og det samme skjer hver eneste gang på samme sted. Har også søkt en del på nettet, og søkemotoren her på Hardware.no gir meg en feilmelding, ellers hadde jeg kanskje funnet det ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL vel.. det er det å kaste dynamitten fra meg som jeg ikke får til, og det er drepende flaut, men på den annen side burde det virkelig stått i manualen. Det begynner å bli spilt vel mye blod og kjøtt i forsøkene på å kvitte meg med ladningen etter å ha startet timeren.. :!:

 

Vet ikke hvor stor rolle det spiller om jeg får den beskjeden eller ikke, men prøvde etter en tidiligere save før jeg hadde rotet rundt der, fremdeles ikke noen beskjed. Jeg skal visstnok få 500 EXP pluss den beskjeden om at water chipen ikke er å finne i området, og frykter således at det stopper hele spillet.

 

Takk for tipset, dog, skal prøve igjen.

Lenke til kommentar

Waterchipen er ikke i V15, den ligger i

Necropolis

(og du trenger ikke å ha fått beskjeden om at den ikke ligger i Vault 15 for at ting skal gå som de skal)

 

For å kaste fra deg sprengstoffet tar du vel bare å høyreklikker på itemet etter at du har lagt det i inventoriet, og velger ikonet med en hånd hvor 'håndflaten' peker nedover. Sprengstoffet vil da ligge foran bena dine (så ta bena fatt og spring alt du orker, spesielt hvis du har en lav Traps-skill, siden eksplosivene da kan sprenge før tiden 0: )

Endret av Soldier_448
Lenke til kommentar

hvordan visste du at du skulle få den beskjeden i utgangspunktet, lukter en som har brukt walkthrough helt fra starten av :roll:

 

er jo litt latterlig å begynne på nytt 3 ganger isteden for å bare finne necropolis og se om chippen ligger der, fallout 1 går jo latterlig fort å runde når ein har spillt gjennom det noen ganger ;)

Lenke til kommentar
hvordan visste du at du skulle få den beskjeden i utgangspunktet, lukter en som har brukt walkthrough helt fra starten av :roll:

 

er jo litt latterlig å begynne på nytt 3 ganger isteden for å bare finne necropolis og se om chippen ligger der, fallout 1 går jo latterlig fort å runde når ein har spillt gjennom det noen ganger ;)

Alt etter hva du gjør det til det!! Gått igjennom det 4 ggr og bruker stadig en GOOOOD del timer på det. Må prøve litt nye charters OG gjøre alt av sidequests vettu ;)

Lenke til kommentar
hvordan visste du at du skulle få den beskjeden i utgangspunktet, lukter en som har brukt walkthrough helt fra starten av  :roll:

 

er jo litt latterlig å begynne på nytt 3 ganger isteden for å bare finne necropolis og se om chippen ligger der, fallout 1 går jo latterlig fort å runde når ein har spillt gjennom det noen ganger  ;)

Alt etter hva du gjør det til det!! Gått igjennom det 4 ggr og bruker stadig en GOOOOD del timer på det. Må prøve litt nye charters OG gjøre alt av sidequests vettu ;)

så klart, det er jeg enig i.. men etter å ha runda spillet noen ganger skikkelig så har det blitt noen veeeeldig hurtige gjennomspillinger og :)

Lenke til kommentar
LOL vel.. det er det å kaste dynamitten fra meg som jeg ikke får til, og det er drepende flaut, men på den annen side burde det virkelig stått i manualen. Det begynner å bli spilt vel mye blod og kjøtt i forsøkene på å kvitte meg med ladningen etter å ha startet timeren.. :!:

 

Vet ikke hvor stor rolle det spiller om jeg får den beskjeden eller ikke, men prøvde etter en tidiligere save før jeg hadde rotet rundt der, fremdeles ikke noen beskjed. Jeg skal visstnok få 500 EXP pluss den beskjeden om at water chipen ikke er å finne i området, og frykter således at det stopper hele spillet.

 

Takk for tipset, dog, skal prøve igjen.

Nå husker jeg. Du må bruke den datamaskinen som fungerer i andre etasje. da får du beskjeden. Forresten er ikke Fallout et sånn spill som bare stopper opp. Du kan bare gå å hente waterchippen på starten av spillet. Man behøver ikke å gjøre ting i rekkefølge (dog det kanskje blir litt enklere).

Lenke til kommentar

Kapt: Du må ikke gjøre NOE i NOEN rekkefølge, men er somregel smart.. Eneste du må er å finne chippen før de X antall dagene du har går ut! Men anbefalles at du tar deg god tid m sidequests og snakke med tullingene der ute. Mye for at det blir lette å gjøre ting i en någenlunde rekkefølge, men mest for at det gjøre spillet SÅÅ mye bedre :yes:

 

PS: Trenger vell strengtatt ikke hente waterchippen engang.. Spillt det nok er det bare å hoppe rett til slutten :p (Uten å røpe for mye)

Forresten bra at folk har lært seg å bruke *Spoiler*! Knall å slippe å plutselig sitte å lese noe man ikke har oppdaget om vrier i historier på spill :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...