Gå til innhold

Duger dette designet? Midtstilling...


Anbefalte innlegg

Jeg har nå nettopp laget en golf side. Bare på gøy egentlig.

Duger den eller? :hmm:

Bildene kommer til å blir byttet ut etterhvert hvis en klubb vil ha siden...

Den er ikke helt ferdig, men er det et godt utkast?

 

Gi kritikk! :thumbup:

 

Golfside

 

EDIT: Jada, farge på scroll er stygt og virker kun for IE... :innocent:

Endret av Skomaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Vil si at den kanskje duger, men det er så vidt..

- 2 eksemplarer av samme bilde (i header og i body) ser rart ut, særlig fordi den versjonen i headeren er sammenklemt.

- Designet er en boks! Ikke midtstilt, ikke 100% høyde, ikke noen som helst form for border eller bakgrunn heller.

- En smule brutal mouseover i menyen.

- Knæsj rød mouseover på vanlige linker.

- Stusselig tekst (blir så tomt, på en måte).

- Kunne tenkt meg "moa golf" i header, akkurat nå er det bare et poor quality bilde av en golfer der.. ;)

- Ord deling er en fin ting..

 

Konklusjon:

Med litt mer arbeid kunne den nok blitt bra nok til at du hadde fått en pengeslant for den, men tviler på at noen vil ha designet slik det er nå..

Lenke til kommentar

Det ble litt mye grønt. Velg en mørkere grønnfarge på teksten, og helst en annen farge på overskriftene.

 

I headeren mangler det info om siden, virker som headeren ikke er ferdig. Vurder også det gyllene snittet i bildet, og plasser personen litt mer til høyre - eller blir man sittene å studere det tomme området til høyre for personen.

 

Veldig bra side :thumbup:

 

EDIT:

du burde absolutt fjerne scrollingen, og kanskje gjøre høyremargen litt mer spennende.

Endret av ????????
Lenke til kommentar

1. Ikke pen grønnfarge, siden ser ikke bra ut med den grønnfargen

2. Kjedelig og lite pen header, tar mye plass og er rett og slett ikke fint

3. Ikke lag scroll bars midt i designet

4. Ingen footer

5. Den bør midstilles

6. Grafikken "in-general" bør det gjøres noe med

 

Føler ikke at siden sånn som den er nå er spesielt fin, koden er pen, ren og lett å lese.

Lenke til kommentar
golf HAH :!:

V-æ-r s-å s-n-i-l-l

 

--------------------------

 

Hvordan du skal midtstille?

#container {
margin:0 auto;
}

/* Samt følgende, for IE */

body {
text-align:center;
}

 

.. om det var det du tenkte på da. Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med de andre seriøse ( :mad: ) innleggene her.

Lenke til kommentar

Dropp "iframe". Litt av hensikten med overflow:auto/scroll er at scrollbaren blir "inni" siden. Når det i tillegg blir en "hovedscroll" forsvinner liksom poenget.

 

 

EDIT: Og så syns jeg det var VELDIG stort mellomrom mellom overskriften og den lille paragrafen med tekst (i hovedfeltet) ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Hva vi synes om sporten golf, holder vi for oss selv! Meninger om innholdet er høyst irrelevant for saken.

 

////////

 

Hva designet angår, så synes jeg den ble rimelig bra, men den har noen svakheter. For eksempel, så liker jeg ikke at den har fast høyde, og at innholdet er satt i en iframe-lookalike-sak. Har man litt lavere oppløsning enn meg selv, vil man få 2 scrollere, noe som ikke er nødvendig. Jeg ser dog problemet som oppstår med bakgrunnsbildet som må repeteres, og du kan få noen stygge kanter der. Kanskje er det bedre å velge en annen bakgrunn? Som andre har påpekt her, har du jo allerede brukt det bilde én gang på siden.

Jeg ville også kanskje ha midtstilt menyen og lagt på en slags footer, kanskje med noe kontaktinformasjon. En annen bakgrunnsfarge i stedet for den hvite kunne også være å foretrekke.

 

- Berg

Lenke til kommentar

Bedre nå, liker fortsatt ikke grønnfargen ved mouseover..

 

Eller grei og oversiktlig.

 

Likte footeren., men vet ikke helt om jeg likte teksten i footeren...

 

Lykke til videre, tror dette kan bli noe du kan selge... :yes:

For at siden skal sentrere i IE må du gjøre som Mr Berg foreslo:

 

/* Samt følgende, for IE */

 

body {

text-align:center;

}

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Sjekket css filen din, men antar at du toke body vekk igjen for jeg fant den ikke der..

bruk dette, det skulle hjelpe..

 

#container {

margin:0 auto;

text-align:left;

}

 

/* Samt følgende, for IE */

 

body {

text-align:center;

}

 

Du vil/kan også få problemer dersom du har satt andre div er innenfor wrap med position:absolute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...