steinhun Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Jeg har denne, og sliter med å koble til ADSL'en min. ADSL'en er en tilkobling som krever brukernavn og passord. Switchen og WAN fungerer på denne, men jeg får ikke internett. Jeg har prøvd med å koble direkte fra veggen og til routeren, og via modemet som jeg hadde før. Ingen av delene fungerer. Noen som har hjelp til meg? Begynner å bli lettere irritert... Var ikke mye hjelp å få hos 3Com heller.
agvg Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Noen som har hjelp til meg? Begynner å bli lettere irritert... Var ikke mye hjelp å få hos 3Com heller. Du må vel sette den opp med rett ADSL-verdier, du finner info om dette hos www.jara.no under ADSL-spesifikasjonene. Du setter opp routeren med brukernavn og passord, får du sync/DSL-lampa til og lyse når du plugger den i veggen?
xhilerate Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 Har du husket å velge PPPoE som oppkoblingsmetode? Legg inn bruker navn og passord. Husk @online.no etter brukernavnet ditt. Altså brukernavn: [email protected] (eksempel). -xhilerate-
Gjest Slettet-10579 Skrevet 21. juli 2004 Skrevet 21. juli 2004 (endret) Koble kabel fra ADSL-modemet inn i "Ethernet/Cable DSL"-porten på routeren, logg deg inn på routeren og sett opp tilkoblingen under "Internet Settings" -> "Connection Parameters" og velg riktig oppsett. Bluecom bruker "Dynamic IP adress", Telenor bruker PPPoE. Sjekk med din ADSL-leverandør. Det er under PPPoE du kan sette opp brukernavn og passord. Håper dette hjalp Endret 21. juli 2004 av Slettet-10579
jtopland Skrevet 25. juli 2004 Skrevet 25. juli 2004 Sitter med samme 3com ruter og samme internett leverandør. 3com-ruteren klarer ikke å "finne" internett med [email protected] og passord. Kjøpte en Thompson Speedtouch 510i med telenor-abonnementet. Dette fungerer helt greit, men det har bare 1 nettverksutgang Hvis jeg kobler 3com til 510i går det sånn "halveis" greit. Ikke alle internettapplikasjoner funkerer, særlig ikke de som er avhengig av fast tilkobling (f.eks irc, skype, spill osv.) Dette har antageligvis noe med at internett går gjennom 2 gateways og 2 firewall... Har også oppdatert firmware til 3com-ruteren. Hva er galt?
Justin Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Har akkurat samme problemet som siste, men jeg kommer ikke på nett gjennom routeren i det hele tatt
paarsand Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Med thomson speedtouchen kan du jo bare koble en switch inni nettverket ditt istedet for 3com routeren.. Det sitter jo allerede en router i den.
agvg Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Sitter med samme 3com ruter og samme internett leverandør. 3com-ruteren klarer ikke å "finne" internett med [email protected] og passord. Har du prøvd disse forskjellige verdiene her: VPI/VCI Two PVCs shall be preconfigured: VPI/VCI = 8/35 and VPI/VCI = 0/100. Comment: Telenor uses 8/35 on all DSLAMs except for the Nokia D50e, where 0/100 is used. Er dette feil så kommer du ikke på nett.
Maievh Skrevet 29. juli 2004 Skrevet 29. juli 2004 Funker de og koble en router nummer 2 til den først ? trenger den ikke isp for og fungere da ? prøvde og koble til en nummer 2 med tråløs. på di tråløse brukerne sto det at dem hadde kontakt med routern men dem hadde ikke nett.. og eg kom ikke inn på routeren
rokkitan Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Det er en stund siden dette ble diskutert, men jeg legger nå inn et svar hvis noen fremdeles strever. Jeg fikk dette adslmodemet/router'en i posten i dag, og har brukt deler av kvelden til å prøve meg fram, og kom til slutt fram til at USER NAME: [email protected] Password: xxxxxxx Retype Password: xxxxxxx VPI/VCI: 8 / 35 Encapsulation: LLC var det jeg trengte å endre/skrive inn. Og når jeg i tillegg disable't brannveggen funket det finfint. 3Com'en er koblet direkte i splitteren. I morgen får jeg se på hvordan jeg skal konfigurere brannveggen så den fungerer korrekt.
Arpy Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Har hatt problemer med høy latency og/eller korte avbrudd. Var redd for å ha kjøpt katta i sekken, men etter en firmwareoppdatering gikk alt som smurt. Vil anbefale at du iallefall prøver å oppgradere først
MoR9HeUs Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Hadde samme problemet med tilkoblig til Tele2 Jeg oppgraderte firmware valgte: Dynamic/blablabla VPI/VCI 8/35 LLC Og det FUNKA
steinhun Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Skrevet 6. oktober 2004 Kan denne routeren brukes på SDSL og? Snakker om den jeg startet tråden og spurte etter hjelp for. 3com officeconnect 11g.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå