Gå til innhold

Skal studere, trenger ny bærbar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

Jeg skal også begynne på Ntnu :)

Skal gå på Industriell økonomi og teknologiledelse.

 

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe den studentpcn fra ntnu.. Toshiba Tecra A2.

 

Jeg er også med på loddtrekning om de moholt og steinan hyblene..kjipt hvis jeg ikke får da :p

 

Daniel.

Lenke til kommentar

NTNU maskinen er nok fin den, men om du ikke skal spille og vil ha en liten og lett maskin vil jeg anbefale dere å se på Asus S5200N.

 

Husk at det finnes andre studentbyer i trondheim dere kan søke på også :) Jeg har bodd i trondheim i to år nå. Om dere skal gå på Gløshaugen (siv.ing) vil jeg anbefale dere å ikke bo noe særlig lenger unna enn Moholt. Om dere kan søke på Berg kommer dere nærme, og det koster lite. Men det er ikke akkuratt så pent på berg, da SIT skal rive denne om noen år, og gidder dermed ikke å pusse opp.

Lenke til kommentar

Ingeniørvitenskap og IKT på meg

 

Til dere som skal på Industriell økonomi og teknologiledelse dere må være pro ^^

 

Står også på loddtrekning og håper på moholt :)

Setter meg på venteliste på berg også, fordi om hyblene ser jævlige ut :p men de var da billige og veldig sentrale :)

Lenke til kommentar
Loddtrekning altså? Hehe, jeg står også på loddtrekningen (Moholt + Steinan), men det er jo bare 10% sjanse for å bli trukket ;) (ca. 1000 folk står der, 100 hybler er reservert på Moholt og Steinan).

HER står det jo at 1272 boligenheter skal loddes ut? Hvor har du lest at det er 100? Hmm.. kanskje jeg må søke på andre ting også da :(

Lenke til kommentar
Uæææhh... så mye gløshaugen folk... begynn på Dragvoll ;-)

(Der mesteparten av de søte jentene er ;-)

 

 

 

- Psykologistudenten

Har gått der oppe i 4 år nå, og ja det er mere bra damer på dragvoll, men det som skjer er at de fine pikene kommer ned til gløshaugen for å lese, så der får man både i pose og sekk :D

nja njo... må motvillig innrømme at det er ett poeng, men nå skal det visst bli endel innskrenkninger på hvem som får lese hvor da... slik jeg forstår det har det ihvertfall på realfagsbygger blitt heftig mye adgangskontrol.... og resten av gløs er vel neppe langt unna ;-)

 

 

Hva tror du om samlokaliseringen forresten??

Lenke til kommentar

Hmm, NTNU ja, savner den så sårt... men ikke de kalde vintrene i Trondheim, selv om det er en skikkelig bra by ellers.

 

Anbefaler Berg studentby, dersom de ikke har begynt å rive den enda :) Billig(billigere enn Moholt) og gåavstand til Gløshaugen. Moholt er sykkelavstand, er kjedelig langt å gå. Steinan er relativt langt borte og på glatteste/kaldeste vinteren kan det være problematisk både med sykkel og føtter. 10/100 MBits linjer får dere uansett når dere velger studentsamskibnaden sine hybler, også andre tilbyr, f.eks Voll studentby(ikke tilknyttet samskibnaden). Velger dere privat anbefaler jeg dere å tenke dere om 2 ganger dersom dere får bra tilbud på Heimdal(dere får finne det selv på kartet) med forutsetning om snømåking om vinteren :) Samme i Byåsen, selv om det finnes noen gullgode plasser der, så er det verd å sjekke hvor langt oppe i Byåsen det er... kan fort bli en strabasiøs skoletur :)

 

Til dere som skal kjøpe bæbare vil jeg bare gjenta; sjekk kvaliteten før dere kjøper, les tester etc. Du kan ikke skifte ut skjermen, lokker etc på en bærbar dersom det ikke holder mål.. du sitter med samme maskinen til du selger den eller kaster den i søpla. En maskin til 15-20k er ikke nødvendigvis bra, selv om den tilsynelatende kommer med solid hardware.

Lenke til kommentar
Hmm, NTNU ja, savner den så sårt... men ikke de kalde vintrene i Trondheim, selv om det er en skikkelig bra by ellers.

 

Anbefaler Berg studentby, dersom de ikke har begynt å rive den enda :) Billig(billigere enn Moholt) og gåavstand til Gløshaugen. Moholt er sykkelavstand, er kjedelig langt å gå. Steinan er relativt langt borte og på glatteste/kaldeste vinteren kan det være problematisk både med sykkel og føtter. 10/100 MBits linjer får dere uansett når dere velger studentsamskibnaden sine hybler, også andre tilbyr, f.eks Voll studentby(ikke tilknyttet samskibnaden). Velger dere privat anbefaler jeg dere å tenke dere om 2 ganger dersom dere får bra tilbud på Heimdal(dere får finne det selv på kartet) med forutsetning om snømåking om vinteren :) Samme i Byåsen, selv om det finnes noen gullgode plasser der, så er det verd å sjekke hvor langt oppe i Byåsen det er... kan fort bli en strabasiøs skoletur :)

 

Til dere som skal kjøpe bæbare vil jeg bare gjenta; sjekk kvaliteten før dere kjøper, les tester etc. Du kan ikke skifte ut skjermen, lokker etc på en bærbar dersom det ikke holder mål.. du sitter med samme maskinen til du selger den eller kaster den i søpla. En maskin til 15-20k er ikke nødvendigvis bra, selv om den tilsynelatende kommer med solid hardware.

Øyh! Det er INGETING galt med Heimdal ;-)

 

det er bare 20 min med bussen... :-/

 

vel, det er noe himla herk det er det det er.. ihvertfall hvis du skal mye på byen.. nattbussene i Trondheim er ikke akkurat noe å skryte over...

 

men det er betraktelig behageligere å bo her ute enn klemt inne på en mini-studenthybel..

Lenke til kommentar

Så kult at det er så mange her som skal begynne på ntnu. Jeg skulle egentlig begynne på produktutvikling der, men skal inn i militæret i år, så det blir ikke før til neste år. Bor rett på andre siden av motorveien i forhold til moholt (som default :)).

Lenke til kommentar
men det er betraktelig behageligere å bo her ute enn klemt inne på en mini-studenthybel..

Det er da halve sjarmen med å studere :) Personlig trives jeg ikke på "landet" i det hele tatt i lengre perioder, blir både sur og rastløs i lengden. Andre jeg kjenner har det akkurat motsatt, byen gir dem fullstendig klaus. Kanskje noe å tenke på for dem som flytter til/skal bo i "storbyen" for første gang i livet. Er nok av dem som ser polsprit for første gang under studiene og går fullstendig over styr, nå gjelder ikke det bare bygdas sønner og døtre da. Friheten kan være for mye for enkelte.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
men det er betraktelig behageligere å bo her ute enn klemt inne på en mini-studenthybel..

Det er da halve sjarmen med å studere :) Personlig trives jeg ikke på "landet" i det hele tatt i lengre perioder, blir både sur og rastløs i lengden. Andre jeg kjenner har det akkurat motsatt, byen gir dem fullstendig klaus. Kanskje noe å tenke på for dem som flytter til/skal bo i "storbyen" for første gang i livet. Er nok av dem som ser polsprit for første gang under studiene og går fullstendig over styr, nå gjelder ikke det bare bygdas sønner og døtre da. Friheten kan være for mye for enkelte.

Hehehe, Heimdal er vel strengt tatt ikke landet, men jeg ser poenget ditt...

 

For en som har bodd i Oslo Sentrum hele livet, så er "landet" litt behagelig... Når det gjelder å bo klemt inne sammen med mange andre så fikk jeg egentlig MER enn nok av det i militæret... D&D (dusj&dass) vil jeg har for meg selv... ikke som mange av studenthyblene har. felles...

 

Hehe, friheten ja.. når jeg begynte på NTNU så var det ikke fadderuke... det var faddermåned.... hjelpes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...