Gå til innhold

Aftenposten: "Frykt for å dø av ukjente anrop"

Anbefalte innlegg

Skrevet

LINK

Telefonfrykt i Nigeria

Nigerianske mobiltelefonbrukere undersøker bekymret hvem som ringer før de tar telefonen. Rykter sier at om du besvarer feil telefon, dør du.

Mobiltelefoni har tatt av i Nigeria de siste årene. Nå sprer et rykte seg i hovedstaden Lagos at dersom du besvarer en oppringning fra bestemte "drapsnummer", så dør du umiddelbart, melder BBC.

newPic_2125_jpg_209482a.jpg

Tilbakeviser ryktet

BBC reporteren forteller at eksperter og mobiltelefonoperatører gjennom media har forsøkt å forsikre befolkningen om død ikke kan inntreffe som et resultat av at en besvarer en telefonoppringning.

En liste over "drapsnumrene" har spredd seg raskt, men ingen er bekreftet å ha dødd etter å ha tatt telefonen.

Ikke uvanlig

BBCs reporter i Lagos, Sola Odufna, forteller at i et land med så mye overtro, er slike rykter slett ikke uvanlige. For noen år siden ble gikk et rykte ut på man ville miste sine edlere deler ved å håndhilse. Dette ryktet fikk tragiske utfall da forskjellige mobber beskyldte hverandre for å være ansvarlige for at diverse organer forsvant.

Til tross for ryktet, ble det aldri bekreftet at noen mistet organene sine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer aldri på anrop jeg ikke kjenner uansett jeg. Er det viktig, legger de igjen beskjed, klart kanskje en stryker med når en sjekker mobilsvar...

Skrevet (endret)
Hehe... Litt morsom artikkel :p Lurer på hvordan de dør jeg? Om de bare faller om eller om de blir skutt gjennom telefonen :whistle:

har du sett "the ring" der hu der krabber ut tv skjermen? sikkert noe av det samme bare med mobilen :hmm:

Endret av EvoZ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...